וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה עולמית: האופטימיות בשווקים נמשכת

כריסטיאן נולטינג, דויטשה בנק

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 16:25

נאסדק חצה לראשונה אי פעם את גבול ה-15,000, אך החששות בנוגע לצמיחה נותרו בעינם, כשגם ההדבקה מייצרת דאגה. כריסטיאן נולטינג, הכלכלן הראשי בדויטשה בנק, עם הסקירה

נתוני המאקרו השבוע מכיוון ארצות הברית וסין יספקו שתי פרספקטיבות שונות על הצמיחה העולמית. מדד מנהלי הרכש של סין (מחר, חמישי, שישי) ייתן פרטים נוספים על השפעת הקורונה והפרעות נוספות בשרשראות האספקה. דוח התעסוקה בארצות הברית לחודש אוגוסט עשוי לגרום לשווקים להעריך מחדש את ההסתברות של הפד לצמצום המאזן. נתונים נוספים השבוע בארצות הברית כוללים את מדד מנהלי הרכש של מכון ISM לסקטור התעשייה (יום רביעי) ומכירות בתים חדשות (היום). נתונים נוספים מיבשת אסיה כוללים את מדד המחירים לצרכן באינדונזיה (רביעי) ולאחר מכן ביום חמישי נתוני ייצוא וייבוא בהודו. באירופה נקבל קריאה ראשונה של מדד המחירים לצרכן עבור חודש אוגוסט בימים שני ושלישי אך לא צפויה תגובה מצד הבנק המרכזי האירופאי לפני פגישתו המתוכננת ב-9 בספטמבר. נתוני ייבוא מגרמניה ואבטלה יהיו מעניינים בהקשר לבחירות הפדרליות המתקרבות (26 בספטמבר).

יומן אירועים כלכליים

  • שני: גוש היורו - מדד ביטחון הצרכנים (ספטמבר). גרמניה- מדד המחירים לצרכן (אוגוסט).
  • שלישי: סין- מדד מנהלי הרכש NBS לסקטור הייצור והשירותים (אוגוסט). גוש היורו - מדד המחירים לצרכן (אוגוסט). גרמניה- נתוני אבטלה (אוגוסט).
  • רביעי: גרמניה-מכירות קמעונאיות (יולי). ארצות הברית- מכירות רכבים כוללות (אוגוסט), מדד מנהלי הרכש של ISM לסקטור הייצור (אוגוסט)
  • חמישי:.סין - מדד מנהלי הרכש לסקטור הייצור CAIXIN(אוגוסט).
  • שישי: סין - מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים CAIXIN(אוגוסט). ארצות הברית - דוח התעסוקה (אוגוסט).
השור של וול סטריט. ShutterStock
השור של וול סטריט ממשיך לנגח/ShutterStock

עדכון שווקים: האופטימיות נמשכת

שווקי האגח לא הופתעו מנאומו המתוכנן והמוקפד של יושב ראש הפד פאוול בכנס ג'קסון הול: אגרת החוב הממשלתית ל-10 שנים של ארצות הברית נסחרת בתשואה של 1.3%, אותה רמה מלפני שישה שבועות. שווקי המניות רשמו שיאים חדשים בשבוע המסחר האחרון כאשר מדד האס אנד פי 500 הגיע לרמה של 4500 והנאסדק חצה את גבול ה-15,000 בפעם הראשונה בהיסטוריה, לפני שנסוג מעט לאחור לאחר נאומו של פאוול. מחיר הזהב נסחר מעט מעל רמה של 1800 דולר לאונקיה כאשר החששות מפני אינפלציה נמצאות במקום השני בסדר העדיפויות של המשקיעים אחרי הצמיחה העולמית. מחיר חבית נפט מסוג WTI נסחרת סביב 69 דולר לאחר מימושים קלים לאור חדשות טובות יותר מסין בנוגע לנגיף הקורונה. מחיר הנחושת והאלומיניום נסחרים בעליות שוב גם כן.

שורה תחתונה: נראה כי שווקי המניות תמחרו את האפשרות לצמצומו של מאזן הפד אך חששות בנוגע לצמיחה נותרו בעינם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

נתונים בארצות הברית: נתוני שוק העבודה הם לא הסיפור היחידי

המשך נתוני הדבקה גבוהים במספר מדינות בארצות הברית מעלים את החשש מפני ההתאוששות הכלכלית: הקונצנזוס נכון לעכשיו מצפה התמתנות בקצב יצירת המשרות לחודש אוגוסט מרמה של פלוס 943 אלף משרות בחודש יולי. יחד עם זאת שאר הנתונים (מדד מנהלי הרכש לסקטור הייצור של ISM ביום רביעי, נתוני מכירות רכבים ביום שלישי) צפויים להישאר חיוביים, השאלה עדיין היא מתי הפד יתחיל לצמצם את המאזן ולא אם. בסוף שנת 2021 או תחילת 2022 זהו התאריך ההגיוני ביותר עבור הפד להתחיל אך ההכרזה על כך עשויה לבוא בכל רגע. אנו צופים כי השלב הראשון בתחילת הנורמליזציה של המדיניות (הפחתת קצב הרכישות) להגיע לסיום עד סוף הרבעון ה-3 של 2022. 2 או 3 העלאות ריבית אפשריות בשנת 2023 אך לא לפני.

שורה תחתונה: נתוני שוק העבודה הקרובים צפויים להצביע על האטה בקצב יצירת המשרות אך נתונים אחרים יאששו מחדש את הצמיחה.

שווקי המניות: ארצות הברית וסין על מסלולים שונים

המשך העליות בשווקי המניות עשויים להרגיש לא בנוח עם החששות בנוגע לצמיחה העולמית. יחד עם זאת, יש מספר סיבות לאופטימיות הקיימת בשווקים. הראשונה היא העובדה כי הריבית הריאלית צפויה להישאר נמוכה או שלילית. ההיסטוריה העדכנית מצביעה על קשר הפוך בין הריבית למכפילי הרווח דרך הטענה כי אין אלטרנטיבה אחרת להשקעה בסביבת ריבית כזו מלבד שווקי המניות. גם דוחות החברות נראה כי הם ברצף מרשים של הפתעות חיוביות כאשר עונת הדוחות לרבעון ה-2 הייתה טובה למדי - סיבה נוספת להצדיק עליות נוספות בטווח הסתכלות של 12 חודשים קדימה למרות חששות קיימות בנוגע להפרעות בשרשראות האספקה. בהנחת בסיס של מכפיל רווח 22 אנו צופים כי מדד האס אנד פי 500 יגיע לרמה של 4600 בחודש ספטמבר 22. לעומת זאת חששות רגולטוריות בסין ימשיכו להחזיק כלפי מטה את שווקי המניות בסין בנוסף לקשיים של סין בפתיחת הכלכלה מחדש. בטווח הארוך ההתמקדות של הממשל בסין בבעיות סוציאליות עשוי להיות בעל השפעה חיובית אך קשה לראות זרז מידי שידחוף את שווקי המניות הסינים כלפי מעלה.

שורה תחתונה: שווקי המניות בארצות הברית עשויים לדחוף כלפי מעלה עוד אך התחזית המיידית עבור שווקי המניות הסינים היא בעייתית.

הפגנה נגד התו הירוק ברומא, איטליה, 7 באוגוסט 2021. רויטרס
אבל מה עושים עם ההדבקות?/רויטרס

הצמיחה באירופה: ההתאוששות נמשכת

השבוע נקבל נתון חדש בנוגע למדד המחירים לצרכן בגוש היורו עבור חודש אוגוסט אך גם את ביטחון הצרכנים (היום) יחד עם שאר נתונים מגרמניה כמו נתוני אבטלה מחר ומכירות קמעונאיות ביום רביעי. נותרו חששות מסוימים כי בעיות בשרשראות אספקה עשויות לעכב את הצמיחה בגרמניה וכל הגוש במחצית השנייה של 2021. (על פי הסקר האחרון של DIHK, 43 אחוז מהגרמנים סבלו מאובדן הכנסה לאור מחסור באספקה). יחד עם זאת לאור הצריכה החזקה אנו צופים כעת צמיחה של 4.5% בגוש היורו בשנת 2021 וצמיחה של 3% בגרמניה. תגובת המדיניות של הבנק המרכזי האירופאי תישאר זהירה. הפרוטוקולים מישיבת הבנק המרכזי האירופאי שנערכה ב-22 ליולי ופורסמו בשבוע שעבר חשפו פיצול בנוגע למדיניות החדשה של הבנק בנוגע לאינפלציה והחשש כי מדיניות זו עשויה להביא לעקיפה של יעד האינפלציה של הבנק. יחד עם זאת חששות אלו לא צפויים לשנות את הכוונה לסיים את תוכנית PEPP בחודש מרץ 2022. אנו צופים כי הרכישות יימשכו בהיקף הנוכחי עד לסוף השנה כאשר לאחר סיום התוכנית יהיה הרחבה של APP.

שורה תחתונה: נתוני המאקרו בגוש היורו לא צפויים לערער את נרטיב הצמיחה כאשר הבנק המרכזי האירופאי צפוי להמשיך עם תוכנית PEPP.

מחיר הנפט ונגיף הקורונה

מחיר חבית נפט מסוג WTI עלה בשבוע האחרון בשיעור של 10.3%, כאשר העליות האחרונות הם גם הודות להגעתו של הוריקן Ida שהביא להשבתתם של מתקני הנפט באזור. מלבד זאת, מחיר הנפט נותר פגיע להשפעות של נגיף הקורונה על הצמיחה העולמית. ירידה במספר הנדבקים היומי בסין יחד עם פתיחתו מחדש של נמל Ningbo Zhoushan (השלישי בגודלו בעולם) סיפקו רוח גבית בשבוע האחרון. הממוצע על פני 4 שבועות של סך המוצרים שסופקו בארצות הברית (אינדיקטור עבור רמת הביקוש בארצות הברית) הגיע לרמה הגבוהה ביותר שלו מאז חודש מרץ 2020. מחירי הנפט צפויים להישאר תנודתיים כאשר השוק מעריך מחדש את האיזון בין הביקוש להיצע אך מספר פקטורים מצביעים על כך שירידה מתמשכת במחירי הנפט לא צפויה. השקעות נמוכות בקרב המפיקות הגדולות יגבילו את הגידול בתפוקה בעתיד. המעבר לאנרגיה חלופית עשוי להיות בהתחלה מבוסס על אנרגיה קיימת כמו נפט. התחזית שלנו עבור מחיר הנפט מסוג WTI לחודש ספטמבר 2022 הוא 69 דולר לחבית.

שורה תחתונה: עליית הביקוש עבור נפט תתמוך במחירים כאשר ההשקעה הנמוכה מצד המפיקות תגביל את עליית התפוקה על אף העלאת התפוקה האחרונה מצד ארגון אופ"ק פלוס.

כריסטיאן נולטינג הוא הכלכלן הראשי של דויטשה בנק

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully