וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחופשה לחוצפה: מנכ"ל ישרוטל איבד את הבושה

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 9:45

החוצפה של ליאור רביב - שקיבל מענקים מהמדינה, קרע את כולנו במחירי החופשות ועכשיו גם מחלק דיבידנד - היא נדירה אפילו לפי אמות מידה מקומיות. ברגע האחרון מישהו שם התעשת וביצע פניית פרסה, אולי בגלל הנזיפה הפומבית של שר האוצר?

מי שצפה במופע ההיבריס של ליאור רביב, מנכ"ל מלונות ישרוטל ב"תכנית חיסכון" לפני יומיים, לא ימהר לשכוח את האירוע הביזארי, שכולו ניתוק וחוסר מודעות עצמית ועסקית.

רביב זומן לאולפן הטלוויזיה כדי לברר, איך בשנה הקשה ביותר לתיירות הישראלית, הצליחה ישרוטל לשבור שיא ולהרוויח 78 מיליון שקל ברבעון השני של 2021, זינוק של 60% בהשוואה לרבעון המקביל משנת 2019 שקדמה לקורונה, ועל הדרך לחלק דיבידנדים בגובה 25 מיליון שקל לבעלי המניות.

בלי למצמץ או לחוש רגשות אשם, על העובדה שהחברה קיבלה מענקי סיוע בגובה 36 מיליון שקל מכיסי האזרחים, ובתמורה ניצלה את המצב, וקרעה אותם במחירי החופשות כשלא יכלו לטוס לחו"ל בגלל מגבלות הקורונה, אמר רביב, "אני גאה שהצלחנו להרוויח כסף. אני לא חושב שחברה שמרוויחה כסף צריכה להתנצל", ותהה בפליאה, "מזמינים מנכ"ל של חברה כדי להוכיח אותו על זה שהרוויח?".

אז כן, בהחלט, מר רביב, הזמינו אותך כדי לספק הסברים מניחי דעת לציבור שמימן אתכם, בדיוק כמו שהראל ויזל, מנכ"ל קבוצת פוקס, זומן ביוני 2020 לתת דין וחשבון על כוונת החברה לחלק 49 מיליון שקל דיבידנד בשיא הקורונה, ואחרי שדרש מהמדינה מענקים בגובה עשרות מיליונים כדי לשרוד, כביכול. אגב, שניכם נכשלתם במשימה.

ליאור רביב  אמיר הלוי אסף זמיר. דניאל בר,
ליאור רביב, מנכ"ל ישרוטל עם שר התיירות הקודם אסף זמיר ומנכ"ל המשרד אמיר הלוי, בקיץ 2020. אז הוא התחנן לסיוע מהמדינה, עכשיו הוא התכוון לחלק את הכסף לבעלי המניות/דניאל בר

אבל כשויזל חטף אזהרה חמורה משר האוצר דאז, ישראל כץ, יועציו המיומנים התעשתו במהירות, וייעצו לו לחזור בו פומבית מההחלטה המקוממת לחלק כסף ולהודיע שיוותר על מענקי קורונה בסך 15 מיליון שקלים שביקשה החברה, מהלך בזק שהוריד את הלהבות.

רק אמש התבשרנו שגם ישרוטל מתכוונת לעשות את אותו הדבר, אבל רק אחרי שרביב עלה על המקפצה והראה לכולנו שאין לו בושה.

מסע"ת שר האוצר, אביגדור ליברמן. משרד האוצר, ירושלים 30 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ליברמן: "הדבר הזה יטופל כי זה לא סביר, ואני מניח שהחברה עצמה לא תרצה לחכות אלא תחזיר את המענקים למדינה"/פלאש 90, יונתן זינדל

רביב עוד יתגעגע לקורונה

עד להודעה, רביב הגדיל לעשות וגם הצליח לקצר שוב את הפתיל של שר האוצר אביגדור ליברמן, אחרי שגידל אותו במאמץ.

"ברור שזה דבר לא סביר שחברות שמרוויחות ומחלקות דיבידנדים גם מקבלות סיוע מהמדינה", התריע ליברמן במסיבת עיתונאים שבה הציג את התקציב, "הדבר הזה יטופל כי זה לא סביר, ואני מניח שהחברה עצמה לא תרצה לחכות אלא תחזיר את המענקים למדינה, זו ציפייה שלנו בלי שנעשה שום דבר".

ישרוטל חייבת להחזיר את המענקים בלי שום קשר לחלוקת הדיבידנדים, מתוך רצון טוב, נראות וכדי לתקן במעט את הנזק העצום שנגרם לתדמיתה. מדינת ישראל צריכה לדרוש ממנה את ההחזרים, בדיוק כמו שהיא רודפת אחרי בעלי חנויות מכולת, מספרות, מדריכי טיולים ושאר עסקים קטנים שחסרו להם כמה אחוזים כדי להגיע לסף הזכאות במענק, למרות שבחישוב שנתי הם בהפסד עצום.

החזקים, כמו רביב, שהסתערו בזעקות שבר על נציגי האוצר בתקשורת, כשהעסקים שלהם היו סגורים, דרשו מהם פיצוי מידי, וצוחקים היום כל הדרך לבנק, ימשיכו לעשות מה שבא להם על כולם מלמעלה, לפזר היטב ולחכות למחיאות הכפיים על הרווח העצום שהשיאו למשקיעים על חשבון הציבור.

טביליסי, גאורגיה. ShutterStock
טביליסי: במקום שלושה לילות אצל מחלקי-הדיבידנדים מישרוטל, תוכלו לבלות בה שבוע, בלי בידוד בחזור/ShutterStock

רק שהנקמה מוגשת עכשיו, והיא קרה ומענגת, כמו שלג באמצע אוגוסט. ב-3 בספטמבר יפתחו שוב השמיים, כשמחוסנים בשלישית יהיו פטורים מבידוד בחזרה ממדינות צהובות וכתומות. כשמוקדי ההזמנות לחו"ל קורסים, נראה מי יעמוד בתור אצל רביב בחגים, כדי לשלם 11 אלף שקלים לנופש של שלושה לילות למשפחה, כשבשליש מחיר אפשר לטוס לטביליסי לשבוע. הוא עוד יתגעגע לקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully