וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים יעניק הלוואות לסטודנטים לרפואה שלומדים בחו"ל

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 17:24

במסגרת שיתוף פעולה חדש עם מכינת "מדיקל דוקטור" יציע הבנק סיוע במימון הלימודים עם הלוואות בתנאים אטרקטיביים. כ-60 אחוזים מבין מקבלי רישונות הרפואה בישראל כיום הם בוגרי לימודים בחו"ל

בנק הפועלים החל לאחרונה בשיתוף פעולה מסקרן עם מכינת "מדיקל דוקטור", אשר במסגרתו יעניק הבנק הלוואות למימון לימודי רפואה לסטודנטים ישראלים הלומדים בחו"ל.

במפגש שהתקיים במנהלת אזור המרכז של בנק הפועלים ברמת גן נקבע כי על מנת לסייע לסטודנטים של המכינה, ששולחת מדי שנה מאות ישראלים ללימודי רפואה מחוץ למדינה, יוצעו על ידי הבנק לאותם סטודנטים אפשרויות קבלת מימון ללימודים.

אלו שבקשת ההלוואה שלהם תאושר על ידי בנק הפועלים יקבלו הצעות להלוואות בתנאים אטרקטיביים. גובה ההלוואה יוכל להגיע עד 70 אחוז משכר הלימודים השנתי או 200 אלף ש"ח (הנמוך מביניהם) ותיבחן גם אפשרות למתן גרייס עד שלוש שנים על הקרן. אותם סטודנטים יתבקשו לפתוח יחד עם הוריהם חשבון ייעודי להלוואה בבנק ולחתם על הסכם ההלוואה בבעלות, כאשר התשלום יבוצע מחשבון ההורים.

נכון להיום, כ-60 אחוזים מבין מקבלי רישיונות הרפואה בישראל הם בוגרי לימודים בחו"ל - השיעור הגבוה בעולם המערבי. אותם סטודנטים מתמודדים עם לימודים תובעניים ועם המרחק מהבית, שכולל מכשולים ואתגרים שונים והם נדרשים לסיוע ותמיכה, כולל במובן הכלכלי במימון הלימודים, שיכולים להגיע לעלות גבוהה פי שישה מזו הקיימת בישראל.

ד"ר משה כהן, בעלים ומנכ"ל מכינת "מדיקל דוקטור", פרופ' איתן בריזמן, סגן דיקן אוניברסיטת צ'ארלס שבפראג, פרופ' מרטין ווקורקה, דיקן אוניברסיטת צ'ארלס שבפראג, אפרת לוין, מנהלת אזור מרכז בבנק הפועלים ושאול לוי מנהל סניף רמת גן של בנק הפועלים. אביב גוטליב,
המפגש ברמת גן. מימין לשמאל: ד"ר משה כהן, בעלים ומנכ"ל מכינת "מדיקל דוקטור", פרופ' איתן בריזמן, סגן דיקן אוניברסיטת צ'ארלס שבפראג, פרופ' מרטין ווקורקה, דיקן אוניברסיטת צ'ארלס שבפראג, אפרת לוין, מנהלת אזור מרכז בבנק הפועלים ושאול לוי מנהל סניף רמת גן של בנק הפועלים/אביב גוטליב

במפגש שהתקיים ברמת גן השתתפו אפרת לוין מנהלת אזור המרכז בבנק הפועלים, אמיר עזר מנהל תפעול אזור המרכז בבנק, ניצן חן מנהל המכירות אזור המרכז בבנק, שאול לוי מנהל סניף רמת גן של בנק הפועלים, יוסי מימון מנהל תחום הלקוחות הפרטיים באזור המרכז בבנק ונציגים מטעם "מדיקל דוקטור" בהם ד"ר משה כהן, מנכ"ל ובעלי המכינה, פרופ' מרטין ווקורקה דיקן אוניברסיטת צ'ארלס שבפראג וסגנו, פרופ' איתן בריזמן.

במהלך האירוע אמרה אפרת לוין: "בנק הפועלים שמח להציע פתרונות מימון, שיסייעו לסטודנטים רבים להגשים את חלומם וללמוד רפואה. אני מאחלת לסטודנטים לעתיד, שהמימון המוצע יאפשר להם לימודים שבסופם יחזרו אלינו ארצה כרופאים מן המניין. חשוב להדגיש כי מתן האשראי בכפוף לשיקול דעת הבנק ותנאיו".

ד"ר משה כהן אמר: "אני מברך רבות את בנק הפועלים על הסדרי המימון המוצעים על ידי הבנק כחלק מהפעילות למען קידום הדור הבא בישראל ובפרט הרופאים שבמדינה. 'מדיקל דוקטור' רואה ערך חשוב בהכשרת סטודנטים לרפואה אשר יתנו ויעניקו לטובת מערכת הרפואה בישראל, בייחוד במצב כיום בו תחום הרפואה סובל ממחסור חמור ברופאים, ועושה רבות על מנת להחזיר את הסטודנטים לרפואה ארצה ומלווה אותם לאורך כל שנות לימודיהם ואף מעבר.

בהקשר הזה, צעד זה הוא רק צעד התחלתי למען הסטונדטים הללו ועל מדינת ישראל לקחת אחריות גם על הסטודנטים הישראלים הלומדים בחו"ל ולא להעלים עין מצרכיהם הברורים ולתמוך בהם. על המדינה ליטול יוזמה ולהקים ערבות מדינה כלכלית לסטודנטים בחו"ל שמתמודדים גם ככה עם קשיים רבים מבחינות רבות ולהראות להם שהם לא לבד, על אף המרחק הפיזי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully