וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכור ברשת: פייסבוק מסבירה לעסקים קטנים מהי נוכחות דיגיטלית

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 15:18

פייסבוק ישראל וחברת לייטריקס, בשיתוף עיריית ירושלים קיימו אתמול (שני) סדנת תוכן דיגיטלי ייחודית לבעלי עסקים קטנים. האירוע נערך לקראת חגי תשרי, תקופת שיא של עסקים, שגם השנה תתקיים תחת הגבלות הקורונה, אבל הפעם עם נוכחות דיגיטלית שתסייע במכירות

הסדנה התקיימה במסגרת "העסק של כולנו", תוכנית לקידום טרנספורמציה דיגיטלית של עסקים קטנים. התוכנית פועלת מפרוץ משבר הקורונה, בהובלת פייסבוק ישראל והפורום הכלכלי חברתי, בברכת נשיא המדינה ובשיתוף התאחדות הסטודנטים ומרכז השלטון המקומי.

בחודשים האחרונים ליוותה התוכנית מאות עסקים קטנים ברחבי הארץ, והצטרפו אליה חברות סטארט-אפ מובילות המספקות הכשרות מקצועיות בשלל נושאים. אחת מהן היא חברת לייטריקס, המפתחת אפליקציות פופולריות ליצירת ועיבוד תמונות ווידאו.

פייסבוק-לייטריקס, סדנה לעסקים קטנים על מסחר אונליין. ריקי רחמן,
"העסק של כולנו", תוכנית לקידום טרנספורמציה דיגיטלית של עסקים קטנים/ריקי רחמן

נוכחות דיגיטלית היא הרבה מעבר לדף פייסבוק

בסדנה השתתפו 15 עסקים קטנים, מרביתם ירושלמיים, ובמסגרתה קיבלו בעלי העסקים כלים שימושיים לפעול במרחב הדיגיטלי על מנת שיוכלו להרחיב את קהל לוחותיהם באמצעות הרשת.

מעין שריג, סמנכ"לית התקשורת של פייסבוק ישראל, מסבירה: "ראשית חשוב להבין שנוכחות דיגיטלית היא הרבה מעבר לעמוד פייסבוק או אינסטגרם. להצליח למכור אונליין דורש יכולת סליקה, קטלוג מוצרים, שירות לקוחות מהיר ועוד הרבה דברים שמאפיינים עסק דיגיטלי".

פייסבוק-לייטריקס, סדנה על נוכחות דיגיטלית לעסקים קטנים. ריקי רחמן,
פייסבוק-לייטריקס, סדנה על נוכחות דיגיטלית לעסקים קטנים/ריקי רחמן

כלים שהועברו במסגרת הסדנה:

ראשית, כדאי להבין אילו כלים ואילו רשתות עומדים לרשותנו ומה השפה של כל אחת מהן. פייסבוק שונה מאינסטגרם למשל ולכל אחת יכולות שונות וקהלים שונים.

שנית, כדאי להבין איפה הקהל שלכם נמצא ולאפיין אותו. נסו גם לחשוב מה מייחד את העסק שלכם מעסקים דומים ולנסח מסרים סביב הייחוד הזה.

ויזואליה טובה היא המפתח: וידאו יעזור לכם להשיג יותר תשומת לב מהגולשים ולא כדאי לעבור את רף ה-15 שניות לסרטון. שימו את המוצר שלכם בפרונט, אין צורך להתחכם בפוסטים אונליין.

הקפידו על מענה: רשתות חברתיות הן כביש דו-סטרי. אם אנשים שואלים שאלה, הם מצפים למענה מהיר ואישי.

וטיפ אחרון - ורטיקלי: לא משנה אם זה וידאו או תמונה, אנחנו תמיד מצלמים לרוחב כדי לתפוס כמה שיותר מקום בפיד.

פייסבוק-לייטריקס, סדנה לעסקים קטנים. ריקי רחמן,
נוכחות בדיגיטל היא יותר מדף פייסבוק ועמוד אינסטגרם/ריקי רחמן

ועוד טיפים של מומחים:

בעלי העסקים באירוע קיבלו גם הכשרה ממוקדת ויזואליה לשיווק מיטבי ברשתות החברתיות לקראת החגים, וכן הדרכה צמודה לשימוש באפליקציות הפופלריות של חברת לייטריקס.

שני סופר, מנהלת סושיאל מדיה בחברת לייטריקס, חולקת גם היא טיפים קריטיים:

גיוון: התוכן בפיד צריך להיות מורכב מתמונות, סרטוני וידאו וקרוסלות, ואל תחששו להכניס טקסט לחלק מהתכנים. האלגוריתם ברשתות מתנהג אחרת כלפי כל סוג תוכן ובעצם מאפשר למקסם את החשיפה של החשבון.

תכנון מוקדם: נסו לתכנן את התוכן שאתם רוצים לשתף מראש ולעבוד על פי ורטיקלים של תוכן, שיספרו את הסיפור שלכם ויעזרו לאנשים להכיר את העסק שלכם. הכינו תוכן במיוחד לחגים או לקראת תאריכים חשובים, ותכננו ימים קבועים לסוגים שונים של תוכן. למשל: סרטוני 'מאחורי הקלעים', או סרטונים שמלמדים איך להשתמש במוצר שלכם, תמונות לפני/אחרי, שיתוף המלצות של לקוחות, טיפים יומיים/שבועיים/חודשיים וכדומה.

שיתוף התוכן בכל הרשתות: העליתם תוכן? מצוין! שתפו אותו גם בסטורי. נסו להעלות לפחות סטורי אחד ביום. השתמשו בכלים של אינסטגרם סטורי - טקסט, אנימציות, גיפים וכלים מעוררי אנגייג'מנט כמו תיבת שאלות, סקרים וסליידרים.

תוכן אותנטי: צלמו תוכן לא ערוך מדי, ולא מפולטר מדי, כדי שלא ירגיש כמו פרסומת וכדי שאנשים יוכלו להזדהות איתו ולהתחבר אליו. אל תחששו לעמוד מול המצלמה בעצמכם או למצוא מישהו שמוכן.

אחידות ובחירת צבעים: החליטו על סקאלת צבעים וסטייל אחיד שיעזרו להדריך ולמקד את התוכן שאתם מכינים. לדוגמה, פונט ספציפי שישמש אתכם בכל ההודעות, בחירת גוונים מסוימים ועוד.

וטיפ בונוס: כתבו קופי שמניע לפעולה, למשל ללחוץ על הלינק בביו/להגיב/לשתף, ואל תחששו לסגור כל פוסט בהאשטגים המתאימים לתחום שלכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully