וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקום החם ליצירתיים

מיכל גלנטי

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 15:41

המועדון החברתי 'סוהו האוס' פתח את הבית הראשון בישראל, ליד שוק הפשפשים ההיסטורי של יפו. 'סוהו האוס', שהוקם על ידי ניק ג'ונס, הוא בית שנועד לאפשר לאנשים יצירתיים להיפגש ולהתחבר.

כיום, פרושים ברחבי העולם מספר סניפי סוהו האוס, כמו גם מסעדות, ספא, מרחבי עבודה ובתי קולנוע. בשונה ממועדונים אחרים, החברות בסוהו האוס אינה מבוססת על עושר או מעמד, אלא מבוססת על יצירתיות, קריאטיביות וחדשנות.

בית סוהו תל אביב-יפו שוכן מעל הרחובות של שוק הפשפשים ביפו, בסמוך למגוון גלריות, ברים ומסעדות. הבית כולל 24 חדרי שינה, בית קפה וטרסת גן, בריכה, בר חיצוני ומרחבי אירועים לשיעורים וסדנאות. הוא ממוקם בבניין צריח ברחוב יפת, שנבנה במקור בין השנים 1883-1917 ושימש כמנזר לאחיות של מסדר סנט ג'וזף. החללים הפנימיים נוצרו על ידי צוות העיצוב של הסוהו האוס, והם עוצבו בהשראת התרבות, הצבעים וההשפעות ההיסטוריות של העיר יפו תוך שמירה ושחזור של המאפיינים המקוריים של הבניין.

אזור הקבלה של הבית נמצא בקומת הקרקע, עם גרם מדרגות משיש המוביל אל חצר שקועה ובריכת שחייה מוקפת במיטות שיזוף, עם בר לצד הבריכה ותא די ג'יי. הגן במקום מהווה חלל הסעדה וטרקלין חיצוני המעוטר בעצי זית בני 300 שנים מהגליל, השוכנים מתחת לגג פרגולה נשלף.

אוסף האומנות, שנבחר בקפידה על ידי האוצרת הראשית של הסוהו האוס, קייט בריאן, מתמקד באומנים ישראלים ובהם דוד עדיקא, פריד אבו שקרה, מיכל נאמן, כרם נאטור, דנה יואלי, שי יחזקאלי , שי אזולאי, הילה טוני נבוק ועוד. אוסף האמנות העולמי של סוהו האוס, מהווה את אחד האוספים הפרטיים הגדולים מסוגו בעולם, עם למעלה מ -5,000 יצירות אמנות המוצגות באופן קבוע בבתי סוהו.

בית סוהו תל אביב-יפו. דור שרון,
בית סוהו תל אביב-יפו/דור שרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully