וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בטינדר, גם בהייטק מחפשים את המאץ'

עודכן לאחרונה: 9.9.2021 / 12:29

סליחה, אבל יש לך כבר חברה? אם לא, חברות ההייטק ישמחו מאוד לגלות שאתם ההתאמה המושלמת עבורן. התחום שכונה פעם ביובש "דרושים" הפך - בכל הקשור לענף ההייטק - למשהו שארגונים גדולים משקיעים בו לא מעט מחשבה, יצירתיות ומשאבים. רוצים להיות חלק מגיוס ספטמבר?

תעשיית ההייטק משוועת לעובדים מוכשרים, מה שמכריח אותה לנקוט באמצעים שלא הכרנו עד כה בשוק ה"דרושים" ולעשות שימוש מאסיבי במדיה, לא כדי לפרסם את המוצר של חברה מסוימת, אלא כדי להגיע לעובדים פוטנציאלים, אותם טאלנטים שמסתובבים בחוץ ועדיין לא יודעים על קיומם או לא מודעים לכך שמחפשים בדיוק אותם.

חברת הסושיאל גיימינג הבינלאומית סייפליי, חברת ריסקיפייד המספקת פתרונות לזיהוי הונאות במסחר אלקטרוני וחברת המכשור הרפואי הבינלאומית אליין, הן רק חלק מחברות ההייטק שהעזו ויצאו מהקופסה אל שלטי החוצות.

"לחלום בגדול" ולא כסיסמא

אם בעבר הלא רחוק הורגלנו לראות ברחבי איילון והסביבה בעיקר פרסומות לדגני בוקר, לבישום, לאופנה או לרכבים - לאחרונה דווקא חברות ההייטק הן אלו אשר כבשו את השלטים בזו אחר זו.

מיתוג מעסיק הפך ללהיט החם של החודשים האחרונים. אומנם בעולם ההייטק, הרצון להיות בולט עבור מועמדים פוטנציאלים היה קיים עוד קודם לכן, אך אין ספק שהמעסיקים העלו הילוך על מנת למשוך אליהם עובדים איכותיים וכמובן בכדי למתג את החברה כנחשקת, אותנטית וייחודית, בעיקר בתום כמעט שנה וחצי של היעדר מפגשים פיזיים בכנסים גדולים, אלה שהיו פעם כר נוח לפעולתם של "ציידי הראשים".

כיצד מגייסות החברות הגדולות? בעיקר עם שימוש בצמד המילים: "תחלמו בגדול", שהוא כבר לא רק עוד האשטג באינסטגרם.

ניתן לראות זאת דרך: שלטי חוצות עצומים, תשדירי רדיו, טלוויזיה, וכמובן דרך סרטונים ויראליים ברשתות החברתיות ועוד. ריכזנו מהלכים בולטים שכבר הניבו הצלחות ורצינו להבין מה המשמעות שלהם עבור החברות.

שלט חוצות של חברת סייפליי בהרצליה פיתוח. באדיבות sciplay,
שלט חוצות של חברת סייפליי בהרצליה פיתוח/באדיבות sciplay

The Passion To Win

בחודש האחרון חברת סייפליי (SciPlay), חברת הסושיאל גיימינג מהמובילות בעולם הייתה נותנת החסות הרשמית לאולפן האולימפיאדה של ערוץ הספורט, חיבור זה התבטא בשלטי חוצות אשר לא היה ניתן לפספס במוקדים מרכזים כמו: חזית קניון עזריאלי, מתחם הבורסה ברמת גן, נתיבי איילון והרצליה פיתוח.

כמו כן במהלך המשחקים האולימפיים היו פריצות לשידור ספורט 5 ממשרדי החברה בהם הראו את ההווי הייחודי במקום העבודה ברמת גן, בנוסף קמפיין ברשתות החברתיות של עובדי החברה כנושאי הלפיד האולימפי לצד הסלוגן The Passion To Win וזאת לצד סרטון שפרסמה החברה לאחרונה על גרסת הגיימינג עם כניסה אל מאחורי הקלעים של עובדי החברה בצורה אותנטית במיוחד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נותנת החסות לאולפן האולמפיאדה sciplay. sciplay,
נותנת החסות לאולפן האולמפיאדה sciplay/sciplay

עלייה של 900% בכניסה לדף משרות

נגה הלפרין, CMO ב- SciPlay סייפליי: "יצירתיות מהווה ערך מרכזי עבורנו ובדרך זו אנו פונים לגיוס עובדים. מבחינתנו הגישה הזו הולכת יד ביד עם הרצון היומיומי שלנו ליצור סביבת עבודה של 'רוק סטארס' שמוקפים בעובדים טובים כמוהם. בימים בהם ערוצים הטלוויזיה ואף מדיות הפרסום מוצפות בדרכים שונות לגיוס עובדים יש צורך להתבלט ולהיות בלתי נשכחים".

"אם נביט לעבר נתוני הקמפיין קיימת עלייה של 900% בכניסה לאתר המשרות, עלייה בקבלת קו"ח למרבית המשרות שפתוחות וישנם מועמדים שכבר נמצאים בשלבי גיוס מתקדמים", מסכמת הלפרין.

קמפיין שילוט של ריסקיפייד. באדיבות ריסקיפייד,
קמפיין שילוט של ריסקיפייד/באדיבות ריסקיפייד

תדמית החברה נחשפת למעגלים נוספים

ריסקיפייד, המספקת פתרונות לזיהוי הונאות במסחר אלקטרוני, חגגה את הנפקת החברה בבורסה בניו יורק והפיכתה לציבורית והחליטה למנף את המומנטום המשמח לטובת קמפיין שלטי חוצות במספר מיקומים במרכז הארץ וכן בחיפה, בה כרגע פתוחות משרות פיתוח לעבודה מרחוק.

ראביב גורטנשטיין, מנהל מיתוג מעסיק וקשרי מפתחים של חברת ריסקיפייד, מספר כי מטרת הקמפיין הייתה ליצור מודעות גדולה יותר למותג של החברה ולחשוף עוד אנשים לריסקיפייד ופועלה. "רצינו לחגוג את הנפקת החברה יחד עם העובדים שלנו, ולכן במקביל לפעילויות נוספות, פרסמנו שלטי חוצות".

"רצינו שגם אנשים מהמעגלים השני והשלישי, חברות ומשפחות של מועמדים פוטנציאליים, יחשפו לשם 'ריסקיפייד' ויכירו אותו, הוסיף גורטנשטיין, "בנוסף לקמפיין, אנחנו פועלים בעוד דרכים יצירתיות לגיוס עובדים, אנחנו מעודדים ומסייעים לעובדים שלנו להיות פעילים ברשתות חברתיות ולשים בפרונט את המיתוג האישי שלהם. חלק מהעובדים משתתפים בקורסים פנימיים שלנו כמו Build the Brand, בו הם מקבלים כלים מקצועיים לבניית וחיזוק הברנד האישי והמקצועי שלהם, ובסופו של דבר הופכים לשגרירים של החברה".

קמפיין שילוט של ריסקיפייד. באדיבות ריסקיפייד,
קמפיין שילוט של ריסקיפייד/באדיבות ריסקיפייד

תשדירי החסות בפריים טיים פונים למועמדים

דיפ אינסטינקט, חלוצה ביישומי בינה מלאכותית בעולם אבטחת המידע, המעסיקה בישראל למעלה מ-270 עובדים, השיקה בחודשים האחרונים קמפיין חוצות ייחודי בתל אביב, לגיוס 100 עובדים חדשים למגוון תפקידים.

קמפיין הפרסום לגיוס עובדים של החברה, בשווי מאות אלפי שקלים, כולל חסויות בפריים טיים בטלוויזיה (בין היתר גם בתכנית חתונה ממבט ראשון) ושילוט חוצות בכל רחבי תל אביב, במטרה להתמקד במקום ממנו מגיע הכישרון של החברה - העובדים.

שירי גיא, סמנכ"לית משאבי אנוש בדיפ אינסטיקנט: "לא התמקדנו במחלפים באיילון אלא במקומות בהם מסתובב הטאלנט הבא שלנו, תחנות אוטובוס ברחובות ובשכונות צעירות ושוקקות בתל אביב"

חברת הסייבר שמגייסת עובדים בגובה העיניים ונותנת במה לאומנות, דיפ אינסטינקט. יח"צ,
חברת הסייבר שמגייסת עובדים בגובה העיניים ונותנת במה לאומנות, דיפ אינסטינקט/יח"צ

גם פייסבוק ולינקדאין במשחק

חברת Align Technology (אליין), חברה בינלאומית למכשור רפואי השיקה לאחרונה קמפיין גיוס עובדים ומיתוג מעסיק רחב בישראל.

החברה שמעסיקה כיום יותר מ-500 עובדים בארץ, מתכוונת לגייס עוד כ-150 עובדים עד סוף שנת 2021. הקמפיין התקיים במספר אפיקים, כשהחברה נקטה בגישה רחבה ומדורגת, הוא החל עם שלטי חוצות ברחבי הארץ, כולל שלטים בכבישים מרכזיים, גשרים ותחנות רכבת ואוטובוסים. על מנת להגיע ליותר אנשים בתדירות גבוהה, הקמפיין כלל גם פרסומות רדיו בתחנות מובילות ומודעות במדיות הדיגיטליות לרבות LinkedIn ו- Facebook.

הקמפיין, מבוסס על כך ש- Align היא החברה שמאחורי החיוך, מציגה עובדים שהם שגרירי החברה המשתפים בחוויה שלהם בעבודה ב- Align - החל מחדשנות ועבודה עם טכנולוגיה מתקדמת, וכלה בהזדמנויות לפיתוח קריירה והיותם חלק מחברה עם אנשים נפלאים.

"אליין היא חברה גלובלית עם נוכחות הולכת וגדלה בישראל, אשר בונה עם הצמיחה המשמעותית בארץ, את המודעות למותג הבינלאומי. כבר עכשיו אנו רואים תגובות רבות ועלייה בפניות מועמדים פוטנציאליים אשר יוצרים עמנו קשר ישירות. כל זאת לצד הגאווה הרבה של כלל עובדי החברה בישראל ובני משפחותיהם בהשקת הקמפיין הנוכחי", אומרת רוית ברק, מנהלת משאבי אנוש של Align Israel. "ואנחנו לא סיימנו. יש לנו דרכים יצירתיות נוספות להציג את Align כמעסיק מועדף בישראל".

קמפיין גיוס עובדים, אליין. באדיבות אליין,
קמפיין גיוס עובדים, אליין/באדיבות אליין

מיתוג מעסיק חוצה גבולות

יהודה שויצר, מנכ"ל משרד היח"צ,אייטם מדיה שיזם את המהלכים: "ניתן לקבל כאן קווים לדמותו של employer branding - לאחרונה יותר ויותר אנשי מקצוע מבינים את חשיבות הבנת העולם החדש, אותה הבנה שאין יותר שחור או לבן, התבססות על עבר או עתיד ובעיקר הישענות על תבניות שלוקחות אותנו אל המוכר והבטוח. כי פשוט רק ככה ניתן להעניק חדשנות חסרת גבולות".

"על מנת להתבלט בימים אלו יש צורך בשילוב בין היח"צ המסורתי, פרסום אסטרטגי בועט ועבודת שטח. כל אלו נועדו לסייע לחברות בתהליך גיוס עובדים וחיזוק תחושת גאוות היחידה הפנימית של כל עובדת ועובד בחברה", הוסיף שוויצר.

לא סופר-הירוס, אלא סופר אינג'נירוס

הקמפיין החדש לגיוס עובדים בישראל של חברת השבבים מארוול (ולא מארוול סרטים) מעסיקה כ-600 מהנדסים ומהנדסות בשני מרכזי פיתוח, בפתח תקווה וביוקנעם, עלה לאחרונה תחת המסר "אנחנו לא סופר-הירוס, אנחנו סופר-אנג'ינירוס!".

קמפיין גיוס העובדים עלה כסרטון הומוריסטי בכיכובו של השחקן מיכאלי הנגבי שמגלם את דמותו של מנכ"ל מארוול ישראל גיא אזרד, לצד שחקנים נוספים ועובדי החברה אשר השתתפו בצילומים ומופיעים בסרטון שיוצג בעיקר בדיגיטל ויימשך מספר חודשים.

סט הצילומים לקמפיין גיוס עובדים של חברת מארוול שבבים. יחסי ציבור,
סט הצילומים לקמפיין גיוס עובדים של חברת מארוול שבבים/יחסי ציבור

life needs play

גם חברת המשחקים הבינלאומית פלייטיקה, שהונפקה בנאסד"ק השנה לפי שווי של למעלה מ- 11 מיליארד דולר, ומעסיקה בישראל למעלה מ-850 עובדים, השיקה לאחרונה קמפיין חוצות ודיגיטל מאסיבי ברחבי ישראל, לגיוס של למעלה מ-100 עובדים, למגוון תפקידים, ביניהם, תחומי הטכנולוגיה, אנליזה, ניהול מוצר, מוניטיזציה ושיווק.

פלייטיקה - קמפיין חוצות לגיוס עובדים. יחסי ציבור,
קמפיין החוצות לגיוס עובדים של חברת פלייטיקה/יחסי ציבור

מאץ' כמו בטינדר

ניתן לראות כי שוק התעסוקה הוא הפכפך ונדמה כי מיתוג מעסיק נכנס אט אט למגוון תחומים שונים מלבד ההייטק. אף בקרב חברות ההייטק עוד טרם היציאה לקמפיינים מסוג זה של גיוס עובדים החברות נערכות מבחינה אסטרטגית הן לתהליך גיוס העובד ובסופו של דבר לתקופה שלאחר מכן.

הפרסום הראשוני שחושף את המועמדים לקיומה של החברה ומיתוגה, הוא הצעד הראשון בדרך אל המאצ' (התאמה) עם המועמד, ממש כמו בטינדר. לאחר מכן קיימת חשיבות עליונות לשימורו ואף לגיוסו לתחושת המשפחתיות של החברה על מנת שבסופו של דבר הוא זה שירצה להביא חבר שיעבוד באותה חברה ולא רק בגלל התמריצים, אלא עקב הרצון שלו להיות חלק ממשהו גדול.

האם התופעה הזאת הגיעה לשיאה או שבקרוב יצוצו אמצעי גיוס וחשיפה יצירתיים עוד יותר מאלו? רק ימים יגידו. התחושה היא שהמגמה הזאת של עודף ביקוש על היצע של עובדים יצירתיים ומיומנים, תלווה אותנו גם בשנים הבאות ועל כן תוסיף להשתכלל ולהתפתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully