וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנובה תמכור את הידע לייצור תחליפי חלב לחברה שוויצרית

עודכן לאחרונה: 1.9.2021 / 14:23

תנובה חתמה עם קבוצת קמעונאות המזון הגדולה בשוויץ, על הסכם למכירת ידע לייצור מוצרי תחליפי חלב. ההסכם עם Migros Group הוא ל-10 שנים עם אופציה ל-10 שנים נוספות ופוטנציאל ההכנסות ממנו מוערך בעשרות מילוני יורו. זוהי פעם ראשונה שתנובה חותמת על הסכם למכירת ידע

תנובה חתמה עם קבוצת מיגרוס (Migros Group), קמעונאית המזון הגדולה בשוויץ, על הסכם למכירת ידע לייצור מוצרי תחליפי חלב על בסיס סויה. מחזור ההכנסות של מיגרוס עומד על 30 מיליארד יורו.

במסגרת ההסכם תקבל תנובה תשלום עבור ליווי מיגרוס בהתאמת קוויי היצור הקיימים במפעלי הקבוצה וסיוע בפיתוח המוצרים וכן תמלוגים עבור המוצרים שיימכרו. בשלב ראשון הידע שיימכר הוא לייצור משקאות יוגורט ומעדנים על בסיס סויה.

חלב סויה אלטרנטיב. תנובה,
משקה שיבולת שועל בסדרת תחליפי החלב של תנובה, אלטרנטיב/תנובה

18 שנות ניסיון על בסיס צמחי

תנובה נכנסה לתחום תחליפי החלב לפני כ-18 שנה במהלכן צברה ידע רב שהפך אותה למובילת שוק בישראל ובעלת ידע ייחודי בתחום בעולם.

לאורך השנים פיתחה תנובה מגוון רחב של מוצרים בהם חלב, מעדנים, יוגורטים משקאות, גבינות, טופו ועוד ואף הרחיבה את המגוון לשימוש בבסיסים צמחיים שונים כמו סויה, שיבולת שועל, שקדים אורז ובסיסים צמחיים אחרים.

מעדן שקדים עם קוקוס - אלטרנטיב של תנובה. יחסי ציבור,
18 שנים בתחום תחליפי החלב, מעדן שקדים, תנובה/יחסי ציבור

מכירת ידע כמנוע צמיחה

שוק תחליפי החלב על בסיס צמחי העולמי צומח בקצב שנתי של 12.5% ועד 2028 צפוי לגלגל כ-52.6 מיליארד דולר.

"חברות בעולם שלא זיהו את המגמה בזמן, מתקשות עכשיו לסגור את הפער ולכן עומדות בפניהן שלוש אפשרויות: להקים אופרציה מאפס שכרוכה בעלויות עצומות ולוקחת זמן רב, לרכוש חברה בתחום או לרכוש ידע", אומר אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה. "כאן תנובה נכנסת לתמונה וממנפת את הניסיון שצברה בשנים האחרונות במחקר, פיתוח וייצור לטובת מכירת ידע בשווקים הבינלאומיים, כמנוע צמיחה ארוך טווח של החברה".

מליס הוסיף, כי תנובה הקימה לאורך השנים קווי יצור מהמתקדמים בעולם ונחשבת לגוף מוביל ומלמד בתעשיית החלב ובכלל, כאשר מדי שנה היא נוהגת לארח משלחות ממפעלים בכל העולם. ידע זה מאפשר לה לייעץ לחברות להקים קווי ייצור או להסב את הקווים הקיימים, כפי שהיא תעשה במפעלי מיגרוס.

משקה על בסיס צמחי, אלטרנטיב. תנובה,
משקה סויה בטעמי פירות, אלטרנטיב/תנובה

ערך משמעותי לשוויצרים

מת'יו רובין (Robin) מנכ"ל ELSA-Mifroma, חברת הייצור מקבוצת מיגרוס: "אנו שמחים להודיע על השותפות עם תנובה במסגרת הסכם זיכיון בתחום תחליפי החלב הצמחיים. שותפות זו תניב לצרכנים שלנו בשווייץ ערך משמעותי, כאשר יוכלו להנות ממוצרים טובים יותר, בריאים יותר וטעימים יותר המיוצרים בשוויץ".

את העסקה הובילה החטיבה הבינלאומית בראשות שגיא כהן: "לתנובה שורה של מוצרים ייחודיים וחדשניים ברמה עולמית שמבוססים על ניסיון טכנולוגי ארוך שנים, כמו תחליפי החלב, יולו, שרשום כפטנט, מוצרים מועשרי חלבון ועוד, אשר נותנים לה יתרון עצום על פני יצרניות מזון אחרות בעולם והזדמנות להציע להן את הידע שלה", סיכם כהן.

מעדן אלטרנטיב. תנובה,
מעדן סויה, אלטרנטיב/תנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully