וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהשקעה כספית של 330 מיליון שקל: מחלף סחרוב החדש נפתח

עודכן לאחרונה: 2.9.2021 / 11:35

עיריית ירושלים ומשרד התחבורה חנכו את מחלף סחרוב החדש והרחבת כביש 1, בכניסה לעיר הבירה: "מחלף סחרוב משנה פניו, ומאפשר זרימה קלה, מהירה ובטוחה, של רכבים לכניסה לעיר"

עיריית ירושלים ומשרד התחבורה חנכו את מחלף סחרוב החדש והרחבת כביש 1, בכניסה לעיר הבירה. פרויקט מחלף סחרוב החדש והרחבת כביש 1 בכניסה לירושלים, בוצע ונוהל על ידי חברת מוריה, בהשקעה של כ-330 מיליון שקלים ונמשך כ-3.5 שנים.

בטקס החניכה של המחלף החדש, שנערך בהתאם להנחיות משרד הבריאות, נכחו ראש העיר ירושלים משה ליאון, מנכ"ל העירייה איציק לארי, הנהלת עיריית ירושלים, מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון , נציגי משרד התחבורה ואורחים נוספים.

מחלף סחרוב החדש בכניסה לירושלים. יחצ,
מחלף סחרוב החדש/יחצ

הפרויקט כלל הקמת מחלף חדש בצומת גינות סחרוב, בכניסה לבירה, בהפרדה מפלסית ושני גשרים. כמו כן, נוסף נתיב תחבורה ציבורי (נת"צ) דו-כיווני בכניסה וביציאה מירושלים והרחבת כביש הכניסה לירושלים ממחלף 9 (מוצא) עד צומת גבעת שאול, באורך של כ- 3 ק"מ. הקמת המחלף החדש הביאה לביטולם הסופי בפועל של הרמזורים בצומת סחרוב, ומאפשרת נסיעה רציפה ונוחה לבאים לירושלים וליוצאים ממנה ולהקלה בעומסי התנועה הקיימים באזור.

הפרויקט לווה בפיתוח נופי רחב היקף, במסגרתו הוקם בכניסה לירושלים - 'קיר פורח', המתפרס על שטח של כ-3,000 מ"ר ובו למעלה מ- 100 אלף צמחים, מהווה את הקיר הצומח הוורטיקלי (האנכי) הגדול בישראל, ואחד הגדולים במזרח התיכון. הקיר הפורח מלווה את הנסיעה לבירה, בחזית מרהיבה של מרקמים, גוונים וצבעים של צמחייה 'ים תיכונית' עשירה ומגוונת.

הקיר הפורח בגינות סחרוב. יחצ,
הקיר הפורח בגינות סחרוב/יחצ

הקיר המיוחד מורכב מכ-18 מינים שונים של צמחים רב שנתיים, בעלי מופע משתנה לפי עונות השנה והמותאמים למבנה האקלימי וכיווני האור והשמש. הצמחייה, שתולה בתוך מכלים מיוחדים אשר פותחו בפיתוח ישראלי חדשני ובלעדי המאפשר בית גידול בממדים המתאימים להתפתחות הצמחייה ובמקביל למערכת השקיה המספקת טפטוף מדויק לכל צמח וצמח ומערכת איסוף לניקוז עודפי המים המובלים בצינור אנכי לתעלת הניקוז התחתונה.יצוין, כי תחזוקת הקיר מבוססת על תפיסה פשוטה של החלפת צמחים ומכלי גידול שלמים, בצמחים שגודלו והוכנו מראש במשתלה באופן יעיל ומהיר, כך שהמופע הצמחי יתאפיין ברציפות לאורך כל תקופת האחזקה השוטפת של הקיר.

השכבה העליונה של 'הקיר הפורח' הושלמה על ידי חורש ארצישראלי הכולל עצי אלה, כליל, שקד, אורן הסלע ושיזף המשתלבים עם המראה הטבעי של הקיר הייחודי. בנוסף, במסגרת הפרויקט, בוצעו עבודות פיתוח מקיפות שכללו שדרוג והעתקת תשתיות, ייצוב מדרונות וחידוש מערכות שליטה ובקרה, רמזורים ושילוט.

גלעד בר אדון, משה ליאון ואיציק לארי. יחצ,
מימין: מנכ"ל מוריה גלעד בר-אדון, ראש עיריית ירושלים משה ליאון ומנכ"ל העיריה איציק לארי/יחצ

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי: "אני מברכת את תושבות ותושבי ירושלים על חנוכת המחלף החדש, המשדרג את הכניסה לעיר ללא הכר. מהיום נחווה פחות פקקים, פחות עיכובים ופחות בזבוזי זמן ודלק יקרים. מרכיב משמעותי בפרויקט הוא נת''צ לשני הכיוונים, המקנה העדפה ובלעדיות לתחבורה הציבורית, מקצר את זמני הנסיעה, ומספק חוויה נסיעה נעימה וזורמת. יחד עם קווי הרכבת הקלה החדשים, קו הרכבת המהיר לתל אביב וחיזוק מערך האוטובוסים, ירושלים נכנסת לעידן חדש של תחבורה ציבורית מתקדמת. ירושלמיות וירושלמים - זה הכל בשבילכם!"

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עידן חדש מתחיל. מחלף סחרוב משנה פניו, ומאפשר זרימה קלה, מהירה ובטוחה, של רכבים לכניסה לעיר. מדובר באחד מהפרוייקטים החשובים לעיר. כזה שיצטרף לשאר הפרוייקטים התחבורתיים שיציבו את העיר ירושלים בקדמת תשתיות התנועה במדינה - הרכבת הקלה, כביש 16, הכניסות לעיר ובתוך העיר. חלק בלתי נפרד מהפרוייקט הוא הקיר הפורח, הראשון מסוגו במדינה, אשר יקבל את באי הבירה. אני מבקש להודות לכל העוסקים במלאכה, ועכשיו בכוח מלא קדימה לפרוייקטים הבאים".

מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון: "בפתחה של השנה החדשה אנו חונכים את פרויקט 'מחלף סחרוב החדש והרחבת כביש 1' בכניסה לעיר הבירה. הפרויקט מביא לחיבור נגיש ומהיר יותר לירושלים וממנה, ומשפר את זרימת התנועה ובטיחות הנסיעה באזור הכניסה לעיר. מחלף סחרוב החדש מצטרף אל פרויקטים נוספים אשר ינגישו את יתר הכניסות לעיר כגון הכפלת כביש המנהרות (כביש 60) פרויקט מנהרות הגבעה הצרפתית, וזאת לצד עשרות פרויקטי תחבורה ותשתיות נוספים אותם מנהלת ומבצעת חברת מוריה ברחבי ירושלים לרווחת תושבי העיר ומשתמשי הדרך".

  • עוד באותו נושא:
  • תשתיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully