וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל החשש מסגר: עלייה של חצי אחוז באבטלה

עודכן לאחרונה: 2.9.2021 / 14:38

על פי נתוני למ"ס, נרשמה במחצית הראשונה של אוגוסט עלייה של חצי אחוז באבטלה, שעומדת על 8.1%. אין גורם ברור לעלייה המדאיגה, אך אפשר שהחשש מסגר גרם למעסיקים לצמצם את דרישתם לעובדים. במקביל פורסמו גם נתוני השכר הממוצע לחודש יוני, שמלמדים על עלייה

השלכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את נתוני התעסוקה במשק. לפי הנתונים, במחצית הראשונה של חודש אוגוסט נרשמה עלייה מדאיגה בשיעור האבטלה המורחב שעמד על 8.1%, זאת לעומת 7.6% במחצית השנייה של יולי.

בחודש יולי, נזכיר הסתיים תשלום דמי אבטלה לבני 45 ונצפתה ירידה בשיעור האבטלה לרמה של 7.6%. הסיבות האפשריות לעלייה באבטלה באוגוסט הן החששות מפני הסגר בחגים וחוסר הרצון של המעסיקים לגייס עובדים לפני החגים

בכל אופן, דבר אחד ברור: אם חשב מישהו שהמשק נמצא על מסלול התאוששות קבוע מנזקי הקורונה, הרי שמתברר כי החשש מהקורונה- ובעיקר ממגבלות וסגרים שיגיעו בגין התפרצות התחלואה, הם אלה ששולטים בנתוניי האבטלה במשק.

מילוי טפסים לדמי אבטלה עקב חל"ת בביטול הלאומי בחיפה, 18 במרץ 2020. יואב איתיאל
אחרי ירידה חדה בנתוני האבטלה במחצית השנייה של יולי, הגיעו נתוני המחצית הראשונה של אוגוסט וציננו את ההתלהבות/יואב איתיאל

24 אלף שקל בהייטק, רק 5,000 במלצרות

במקביל הלמ"ס פרסמה היום את נתוני השכר הממוצע בחודש יוני, לפיהם נרשם זינוק ל-12,169 אלף שקל בחודש.

במקצועות המידע והתקשורת השייכים לענף ההייטק עמד השכר הממוצע על יותר מ24 אלף שקל בחודש, זאת לעומת המועסקים בענף שירות האוכל הנמצאים בתחתית הטבלה עם קצת יותר מ5,000 שקל בחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully