וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

90 ימי חסד: מה עליך לעשות בימים הראשונים כמנכ"ל?

עודכן לאחרונה: 5.9.2021 / 16:20

בתפקיד ניהולי ראשון או חדש, יודעים המנכ"לים כי לפניהם 90 ימים להשתלט על התפקיד ולנוע קדימה אחרת יכשלו בהשגת "נקודת האיזון" של החברה. לקראת התחלת השנה, שאלנו מנכ"לים ותיקים, איך היו מייעצים למנכ"לים טריים להתנהל ב-90 הימים הראשונים בתפקיד הניהולי החדש

ברב המכר של מייקל ווטקינס "90 ימי חסד", שתורגם גם לעברית מפרט ווטקינס, פרופסור למנהיגות ושינוי ארגוני כבר שני עשורים, מה קורה למנהיגים, בעלי חברות ומנכ"לים בכירים, כשהם עוברים לתפקידים חדשים.

גם אם מדובר בתפקיד הניהולי הראשון בחייהם או בתפקיד ניהול חדש, הם יודעים כי לפניהם 90 ימים, רבעון, להשתלט על התפקיד ולנוע איתו קדימה אחרת יכשלו עד להשגת "נקודת האיזון" של החברה.

לקראת התחלת השנה, שאלנו מנכ"לים ותיקים, איך היו מייעצים למנכ"לים טריים להתנהל ב- 90 הימים הראשונים בתפקיד הניהולי החדש.

מנכל חברה. ShutterStock
נכנסת לתפקיד ניהולי חדש? התחל בהתבוננות, תלמד את הארגון לפני שתפעל/ShutterStock

אם התשוקה תעלם - הכישלון מובטח

עקיבא ערמון, מייסד שותף ומנכ"ל Wisesight, סטארט-אפ המפתח פתרונות טכנולוגיים לניהול עיר חכמה: "מנכ"ל של חברת סטארט-אפ, עוסק לבד מן הניהול השוטף, גם ביצירת החזון והגשמתו. לכן, עליו לסגל ראייה ארוכת טווח במקום ראייה לטווח הקצר".

ערמון מוסיף: "הימים הראשונים של מנכ"ל סטארט-אפ כוללים המון פגישות סרק ונראים כמו גרף מתמיד של עליות וירידות בדרך להצלחה, לכן, כדאי להקיף את עצמכם באנשים טובים וחיוביים. המסע הוא ארוך וחשוב לדעת שיש לכם שותפים טובים לדרך, הן מצד המשקיעים, הן מצד המייסדים והן מצד העובדים בחברה"

"אנשים טובים יוצרים צוות מנצח וצוות מנצח יוצר דינמיקה, שמשקיעים רוצים להיות חלק ממנה. לבסוף, המטרה הינה חשובה מאוד אבל לא פחות מכך היא הדרך. באם התשוקה תעלם - הכישלון מובטח. צריך לקום כל בוקר בחדוות יצירה על מנת שיהיה סיכוי לפתח משהו חדש ולהטביע בו חותם".

עקיבא ערמון מנכ"ל wisesight. וייזסייט,
עקיבא ערמון מנכ"ל wisesight: "אנשים טובים יוצרים צוות מנצח"/וייזסייט

שינויים, החל מהיום ה-30

דגן הלוי מנכ"ל אלעד, חברת תוכנה גדולה בישראל: "בשלושים הימים הראשונים השתדלו לא לבצע שינויים, לא לקבל החלטות ולא להביע עמדה. הקדישו את התקופה הזו ללימוד פעילות החברה, להיכרות עם המנהלים, הלקוחות ויתר בעלי העניין. גם אם לא הייתה לכם אפשרות ללמוד את הפעילות בטרם הכניסה לתפקיד, רצוי מאד לסיים תוך 30 יום ולא להיגרר מעבר לכך".

לגבי התקופה שלאחר הלימוד וההתבוננות, מציע הלוי: "בתום 30 הימים עליכם למסד את שגרות הניהול על פיהן תרצו שהחברה תפעל ולהתחיל להתוות שינויים טקטיים ואסטרטגיים, על פי הצורך. אומרים שרצוי לבצע את מרבית השינויים הנדרשים בשנה הראשונה לתפקיד, כי אחר-כך זה יותר קשה - זה נכון, אבל אתם תעשו שינויים גם בהמשך, זו הדרך. הארגון שלכם צריך להתאים את עצמו כל הזמן למציאות המשתנה וגם לעשות את זה מהר יותר וטוב יותר מהמתחרים".

דגן הלוי מנכ"ל אלעד מערכות. ויקטור לוי,
דגן הלוי מנכ"ל אלעד מערכות: "תמסד את שגרת הניהול על פיה תרצה שהחברה תפעל"/ויקטור לוי

עודדו גיוון, ריבוי דעות וביקורת

זיו שור מנכ"ל חברת הנדל"ן JLL בישראל: "כניסה לתפקיד חדש עשויה להיות מאתגרת, קשרי עבודה איכותיים עם העובדים הינם מהותיים ליצירת צמיחה ארגונית הן בטווח הקצר וכמובן בטווח הארוך".

ואיך עושים זאת? "ניתן להתחיל מפגישות היכרות פנים מול פנים או פגישות בקבוצות קטנות על מנת להעניק למחלקות השונות תחושה כי תמיד יהיה שם מישהו עבורם והם יכולים: להתבטא בחופשיות, חשוב לעודד את האנשים לחוות את דעתם וכשצריך גם להעביר ביקורת. ריבוי דעות וגיוון הינו סממן לארגון בריא".

זיו שור - מנכ"ל ישראל jll. jll,
זיו שור - מנכ"ל ישראל jll: "לעודד עובדים לחוות דעתם וכשצריך - להעביר ביקורת"/jll

הרחבת ידע והצטרפות לקהילות השראה

רומן לוי, מנכ"ל ומייסד שותף רשת מתחמי העבודה המשותפים Urban Place: "קיימת חשיבות רבה ללמידה שלך כבר מהיום הראשון בתפקיד. אף אדם לא באמת יודע הכול גם אם הוא מבצע את תפקידו באופן האידיאלי".

ועל מנת למקסם את תהליך הלמידה, מציע לוי את הדרכים האות: "האזנה לפודקאסטים, קריאת ספרים, הצטרפות לקהילות מלאות השראה ברחבי הרשתות החברתיות ופגישות שוטפות עם אנשי מקצוע ממגוון תחומים, הם אלו שעשויים להעניק לך ההתקדמות מתמדת מבחינה אישית ומקצועית".

רומן לוי מייסד ומנכ"ל urban place. יח"צ,
רומן לוי מייסד ומנכ"ל urban place: "אף אדם לא יודע הכול גם אם הוא מבצע את תפקידו באופן האידיאלי"/יח"צ

חוק השלוש: תלמד - תתייעץ - תשנה

גל בר ושי כרמי מנכ"לים שותפים בחברת yellowhead חברת שיווק דיגיטלי מבוסס תוצאות: "ראשית, הצמד לחוק השלוש: תלמד. תתייעץ. תשנה".

והם מסבירים: "אף אחד לא אוהב מנכ"ל שנוחת במקום חדש ומחליט לעשות שינויים תוך רגע בלי שהוא למד לעומק את החברה. תקשיב עוד ואז עוד קצת. אחרי שאספת את המידע, תתייעץ עם מנכ"לים מנוסים, עם מנהלים חזקים בחברה, עובדים וכל אחד שאתה מעריך את דעתו. תשנה. בשביל זה אתה פה. אף אחד לא מעוניין במנכ"ל חדש כדי להמשיך את הקיים. את/ה בתפקיד כדי לשבור שיאים חדשים".

"שנית, בחירת האנשים שמרכיבים את הצוות הקרוב שמלווה אותך הוא אחד הדברים הקריטיים להצלחה שלך ולהצלחת החברה. תבחר בקפידה את האנשים האלה. בסופו של יום החלק החשוב במה שאתה עושה הוא קבלת החלטות, קטנות כגדולות, ולכן כשהצוות הקרוב שבחרת יעזור לך במידע והתייעצות, תוכל לקבל החלטות נכונות יותר".

גל בר ושי כרמי מנכ"לים משותפים yellowhead. באדיבות ילוהד,
גל בר ושי כרמי מנכ"לים שותפים בחברת yellowhead: "אתה פה כדי לשנות. אף אחד לא מעוניין במנכ"ל חדש כדי להמשיך את הקיים"/באדיבות ילוהד

הקשב לאמת הפנימית שלך - היא זו שהביאה אותך לתפקיד

בת חן ישועה מנכ"לית רשת מלונות מטיילים: "הדילמה המרכזית בכניסה לתפקיד ניהולי חדש קשורה בשילוב הנכון בין למידת התפקיד החדש ועולם התוכן החדש ובין ההתמקמות והמיצוב האישי כמנהל בארגון".

ישועה מציעה למנכ"לים בתפקיד חדש: "ראשית תהייה קשוב למה שקורה בארגון. לא לומר מה לעשות אלא לשהות, להקשיב ולהיות פתוח. לנסות להבין את התרבות הארגונית, לבדוק מהם יחסי הכוחות בתוך הארגון. להתמקד בעובדים שמתחתיך כדי לרתום אותם אליך".

לא לומר מה עמדתך ומחשבותיך בשלב בראשון. רק לצפות ובתהליכי העבודה ובדרכי התקשורת בארגון ולמה שמנסים ללמד אותך או לומר לך".

גם כמנכ"ל טרי, אינך לבד בצמרת אם יש סביבך אנשים טובים, מנוסים ומקצועיים שניתן ללמוד מהם ולהתייעץ איתם. עם זאת, חשוב להקשיב לאמת הפנימית שלך, ולכישורים שלך. הם אלה שהובילו אותך לתפקיד ויסייעו לך להוביל את החברה להצלחה ולהישגים".

בת חן ישועה בעלים ומנכלית רשת מלונות מטיילים. ליאת מנדל,
בת חן ישועה בעלים ומנכ"לית רשת מלונות מטיילים: "גם כמנכ"ל טרי, אינך לבד בצמרת אם יש סביבך אנשים טובים"/ליאת מנדל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully