וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הון סיכון: תחזית לשנה הבאה עלינו לטובה

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 13.9.2021 / 15:47

עם כל הכבוד לתפוח ולדבש, לתקווה ולאיחולים, יש אנשים שתפקידם הוא להעריך האם אכן יפה ושונה תהא השנה... לקראת ראש השנה, הלכנו אל בכירים בתחום ההון-סיכון, שעל רובם עברה שנה מצוינת, כדי לנסות ולנבא מה תביא בכנפיה השנה הבאה

יניב גולן. יורם שחף,
יניב גולן/יורם שחף

יניב גולן, שותף ומייסד קרן ההון סיכון הישראלית לול ונצ'רס (Lool Ventures)

הקרן הוקמה ע"י אביחי ניסנבוים ויניב גולן, לאחר אקזיט של עשרות מיליונים של השנים. היום הם משקיעים בסטארטאפים בתחילת הדרך, בעיקר בשלב הסיד:

"בשנה הקרובה נראה את המשך הבשלת חברות הסטארטאפ הוותיקות שיונפקו בשוווים גבוהים.

אנו צופים כי מגמת הגדילה של סיבובי ההשקעה הראשונים בחברות תעצר, ואולי אפילו תשנה מגמה לירידה מסוימת. להערכתנו מגמת הירידה במספר הסטארטאפים הצעירים תשנה כיוון, כשהשינויים שהביא איתו משבר הקורונה יביא לזיהוי צרכים חדשים והזדמנויות שלא היו קיימות לפני שהעולם השתנה באחת, וכשהחברות שכבר הבשילו ישחררו לשוק יזמים פוטנציאליים מנוסים יותר ובוגרים יותר.

כל אחד מהמשברים הקודמים הביא לפריחה ביזמות וחדשנות, ואנחנו רואים את הסימנים המקדימים לכך כבר היום. נקווה שזאת גם תהיה השנה שבה פירות ההייטק הישראלי, שברובו המכריע מכוון ליצוא, ימצאו את דרכם גם לשוק המקומי, ויאפשרו גם לישראלים להנות משרותים דיגיטליים מתקדמים במגוון תחומים.

זה אמנם ידרוש שינויי תפיסה וגמישות מחשבתית מצד גופי השלטון והרגולציה, אבל הצורך גדול מאי פעם, הפער ברור וכואב, ואולי סוף סוף הבשילו התנאים לשינוי משמעותי. ונרצה לסיים בתקווה - נקווה שזאת תהיה השנה שבה נצליח לשלב מעגלים וקהלים רחבים יותר בחברה הישראלית בחברות ההייטק, שנה של צמצום פערים והתקדמות משותפת כחברה אחת".

ארנית שנער. סיון פרג',
ארנית שנער/סיון פרג'

ארנית שנער ראש חטיבת הון-סיכון בסיטי בנק

"תעשיית ההייטק בכלל וענף הפינטק בפרט המשיכו לצמוח בקצב מהיר במהלך 2021.

חברות טכנולוגיות פרטיות הפכו למבוקשות במיוחד, כאשר 20% מההשקעות מופנות לתחום הטכנולוגיה הפיננסית, במישור המקומי, האקוסיסטם הישראלי הוכיח שכבר אינו "סטארטאפ ניישן" כי אם "סקיילאפ ניישן" עם יותר מ-20 חברות שהפכו ליוניקורן במהלך השנה האחרונה, זאת לצד שלל הנפקות טכנולוגיות בבורסה.

התעשייה הישראלית התבססה בדומיינים נוספים כמו תחום ההונאות (חברות כמו פורטר, ריסקיפייד, ביוקאצ' ועוד) ואבטחת ענן (וויז, אורקה סקיוריטי ועוד), במה שהפך את ישראל ליעד מצוין להשקעות בחברות עם ביצועים מעולים. אנחנו מצפים שהמגמה הכללית תימשך ותוביל לעניין מוגבר בישראל מצד חברות אסטרטגיות ומשקיעים זרים ששואפים למנף ולנצל את התבלין הישראלי הייחודי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
בן רבינוביץ'. Amiti ventures,
בן רבינוביץ'/Amiti ventures

בן רבינוביץ' שותף מנהל בקרן ההון סיכון Amiti

הקרן גייסה לאחרונה קרן בשווי 110 מליון דולר והיא משקיעה בסטארטאפים בשלבים מוקדמים:

"בהסתכלות על השנה האחרונה, אנו רואים כי ישראל, הסטרטאפ ניישן, מובילה בתחומי הטכנולוגיה החדשים כמו cloud native, למידת מכונה (ML) וניתוח נתונים, אוטו-טק ועוד.

יתר על כן, בחודשים האחרונים, הכריזו חברות ענק על השקעות גדולות בישראל בתחום השבבים בישראל. גוגל, ופייסבוק הצהירו שיקימו מרכזי פיתוח בישראל, ואילו Nvidia ואינטל, הודיעו שיעסיקו עוד אלפי מהנדסים כאן יחדיו.

הפכנו לאחד המקומות המובילים למרכזי מחקר ופיתוח, אך הבעיה היא שלא הקמנו חברות compute באותו סדר גודל. ישנו צורך אסטרטגי לאומי בהשקעה בחברות compute הישראליות כדי להבטיח שיוכלו להתפתח כאן ולהפוך למובילות בתחומן.

בדיוק כמו בתחומים טכנולוגיים אחרים, בהם ישראל בונה חברות מובילות בשוק, אנו מאמינים שישראל בדרך להפוך לאחד מהשחקנים החזקים בעולם בתחום ה-compute בשנים הקרובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully