וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמלוגים או העובדים? יו"ר ההסתדרות נגד שרת האנרגיה

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 5.9.2021 / 15:09

בעקבות דרישתה לבדיקת חשכ"ל בנושא התמלוגים למדינה, פנה ארנון בר דוד במכתב לקארין אלהרר: "השלכות ההחלטה להקפיא את קידום הארכת זיכיון הכרייה של מפעלי רותם אמפרט קריטיות, מסוכנות ופוגעות בביטחון התעסוקתי של אלפי משפחות"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד פנה היום לשרת האנרגיה קארין אלהרר בבקשה לקיים פגישה דחופה בנושא עתיד עובדי מפעל רותם אמפרט נגב.

במכתב מציין בין היתר בר-דוד כי "לצערי ולתדהמתי עודכנתי כי התקבלה החלטה במשרדך לפיה קידום הארכת זיכיון הכרייה של מפעלי רותם אמפרט מוקפא, ולא יובא לאישור הסופי הנדרש בוועדת הכספים עד שתושלם ביקורת של החשכ"ל בנושא התמלוגים למדינה. השלכות ההחלטה קריטיות, מסוכנות, מרחיקות לכת ופוגעות לרעה בביטחון התעסוקתי של אלפי משפחות שפרנסתן נשענת על המפעל, רובם ככולם תושבי הנגב".

יו"ר ההסתדרות הוסיף כי "בעוד פחות מארבעה חודשים, ללא הארכת הזיכיון של רותם לשלוש שנים נוספות, כפי שתוכנן ואושר על ידי קודמך בתפקיד, ד"ר יובל שטייניץ, המפעל ייסגר ואלפי עובדים ומשפחותיהם יישארו ללא פרנסה. ההסתדרות ואני בראשה אינם יכולים עוד שלא להתערב להגנתם וטובתם של אלפי העובדים".

בר-דוד ציין כי "רותם מספקת תעסוקה לכ-1,200 עובדים במעגל ישיר ועוד כ-8,000 עובדים במעגל שני, כולל כ-3,500 מהמגזר הבדואי.

שריפה במפעל "רותם אמפרט" בנגב, יוני 2015. היחידה האווירית, חטיבת דובר המשטרה
מפעלרותם אמפרט נגב בעת שריפה בשנת 2015. הפעם הקרקע היא זו שבוערת מתחת לרגלי העובדים/חטיבת דובר המשטרה, היחידה האווירית

עוד כתב בר דוד כי "להבנתי, החברה החלה כבר באוגוסט 2018 בתהליך מול משרד האנרגיה להארכת הזיכיונות הקיימים שצפויים לפוג בסוף 2021. ללא הזיכיונות, המפעל ייסגר כבר בסוף השנה הנוכחית וייתכן אף קודם לכן.

כבר בספטמבר 2020 משרד האנרגיה הביע בפני החברה את עמדתו העקרונית להארכת הזיכיונות בשלוש שנים נוספות. לתדהמתנו, ולאור החלטתך להקפיא את הארכת הזיכיון עד לתום ביקורת התמלוגים, אנו במצב חירום מחודש.

מעבר לנזק הכבד שייגרם לאלפי עובדים ומשפחותיהם, סגירת המפעל תוביל לפגיעה
במדינה שלא תקבל יותר תמלוגים, לא תקבל יותר מיסים מפעילות המפעל, תעשיית הפוספט תיכחד והמדינה תידרש לתמוך באלפי עובדים ומשפחותיהם".

יו"ר ההסתדרות סיים את מכתבו לשרת האנרגיה בבקשה לקיים "פגישה דחופה ומיידית בנושא. אני משוכנע שהדאגה והאחריות כלפי אלפי עובדים ומשפחותיהם בדרום יהוו שיקול מכריע לשקילה מחדש של החלטתך".

יו"ר ההסתדרות הנכנס,  ארנון בר דוד. אורן כהן, דוברות ההסתדרות, אתר רשמי
חשש שאי הארכת הזיכיון למפעל עד לביקורת החשכ"ל, תגרום לפיטורים/אתר רשמי, אורן כהן, דוברות ההסתדרות

החלטתה של השרה התקבלה במסגרת השאיפה למקסם את הכנסות המדינה מתמלוגים על מחצבים טבעיים. עיקר תשומת הלב הופנתה עד כה למשק הגז, שאמור להניב למדינה תמלוגים בשווי של מיליארדים רבים.

.

קארין אלהרר. מירים אלסטר, פלאש 90
שרת האנרגיה קארין אלהרר: דורשת בדיקת חשכ"ל בנגוע לתמלוגים למדינה, כתנאי להארכת הזיכיון/פלאש 90, מירים אלסטר

החשש במשרדי האנרגיה והאוצר הוא כי חלק מהחברות הפועלות בתחום ינסו לנהל את המאבק על גב העובדים, כדי להפעיל לחץ על הממשלה למתן הקלות עד לבירור וליבון של הסכום הסופי אותו יידרשו להעביר לקופת המדינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully