וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילים של טעם

מיכל גלנטי

עודכן לאחרונה: 6.9.2021 / 14:26

אז מה צפוי לנו בארוחות החג בעתיד? מחלופות לבשר ולביצים ועד תוספי תזונה בסוכריות גומי. בכירים בחברות פוד־טק ישראליות מאחלים לנו ולעצמם שנה של הצלחות ועמידה באתגרים

רחלי ויזמן, מנכ"לית ומייסדת שותפה SavorEat ומייסדת שותפה Egg'N'Up: "אני מסתכלת על השנה האחרונה ובעיקר רואה התחלה של הגשמת חלום. וכשאני מסתכלת קדימה לקראת השנה החדשה אני רואה את החלום הזה מתגבש לכדי מציאות. אני מאמינה שאנחנו בכיוון הנכון להפוך את העולם למקום קצת יותר טוב, עם יותר דגש על קיימות, יותר הסתכלות על הצרכן ועם אפשרויות להתאמה פרסונלית במוצרים".

"השנה, נמשיך להפגיש את הצרכן עם אלטרנטיבה לבשר, שונה, ייחודית, חדשנית ומותאמת לצרכים המשתנים של הסועדים במטרה להפוך מחברת פוד-טק ישראלית לחברה המספקת מוצר ראשון מסוגו גם לשוק הגלובלי תוך קידום החזון להגדיל את ההיצע לכל מי שמעוניין להפחית צריכת בשר, ובהתייחסות לאוכלוסיית ה- Flexitarians הגדלה".

רחלי ויזמן, סבוריט ו-egg'n'up.. שרון בירון,
רחלי ויזמן, סבוריט ו-egg'n'u/שרון בירון

חנן שניידר, מנכ"ל שותפות המו"פ מילניום פוד-טק: "החברות הגדולות בעולם מסתכלות על ישראל כפוד-טק האב (Hub) לעולמות הטכנולוגיה שקשורים אליהם, ומקדישות משאבים, ומגייסות אנשים שתפקידם להביא טכנולוגיות חדשות אליהם".

"כדי שישראל תקבל את הגושפנקא הרשמית להיותה מרכז פוד-טק בינלאומי, אנחנו, וגם הם וקרנות הון הסיכון הזרות - שגם הן משקיעות פה - צריכים לראות אירוע משמעותי של אקזיט, קרי, מכירה של חברה ישראלית לאחת מהחברות הגדולות, או אירוע של הנפקה בשווי משמעותי בשוקי ההון המובילים של העולם".

"לזה אנחנו מחכים, ולפי החברות שאנחנו רואים, ישראל בדרך הנכונה. אנו מתחילים לראות השקעות ראשוניות של חברות גדולות, שיתופי פעולה משמעותיים, ואנו חושבים שכמו בעולמות הטכנולוגיה האחרים אנחנו נמצאים בתחילתו של גל ושנראה הבשלה של חברות משמעותיות לשווקים הבינלאומיים".

חנן שניידר - מנכ"ל מילניום פודטק. שלומי הראל,
חנן שניידר, מנכ"ל מילניום פודטק/שלומי הראל

דגנית ורד, מנכ"לית שותפות המו"פ סמארט אגרו: "בשנה הקרובה נעלה לסדר היום הציבורי בישראל את נושא משבר האקלים ונפעל לסייע בהתמודדות דרך השקעות בחברות סטארט-אפ בתחום הטכנולוגיה לחקלאות".

"אירועי שריפות ענק, בצורת קשה ושיטפונות, במקביל לירידת איכות הקרקע, מתקפות של מזיקים ומחסור במים, פוגעות דרמטית ביבול וביכולת לייצור המזון בעולם. השקעות בחברות סטארט-אפ בתחום החקלאות, המפתחות ומוכרות בעולם טכנולוגיה שנותנת פתרון לבעיות גדולות - זו הדרך לשמור על אספקת המזון לנו, לילדינו ולדורות הבאים. עכשיו הזמן לפעול".

"ההזדמנות כפולה כיוון שחברות שיספקו פתרונות משמעותיים יצליחו לעשות אקזיט, ובכך ייטיבו כלכלית עם היזמים והמשקיעים וכמובן ימשיכו למצב את ישראל כמעצמה טכנולוגית בחקלאות. שילוב של שליחות עם עולם החדשנות והסטארט-אפים היא הדרך לשמור על הדורות הבאים".

דגנית ורד. זארה ברוקס,
דגנית ורד, מנכ"לית שותפות המו"פ סמארט אגרו/זארה ברוקס

סטיב גרין, מנכ"ל יופיקס: "העולם משתוקק למוצרים מן הצומח עם רכיבים נקיים יותר. הזמן שבו האכילו את הצרכנים עם מרכיבים לא איכותיים ומרכיבים מלאכותיים בהחלט נגמר, וליופיקס יש את הפתרונות לספק לצרכנים את הדור הבא של תחליפי חלב עם תווית נקייה לחלוטין. אני ממש מצפה לשנה הבאה ומאמין שנגיע עם בשורה אמיתית".

"בשנה האחרונה עם כל אי הוודאות סביב הקורונה, חשוב היה לצוות יופיקס לגלות חוסן רב, ואני גאה במה שהצוות שלנו הצליח להשיג. יש לנו שותפים תעשייתיים נהדרים, ועל ידי שילוב כוחות השמיים הם הגבול: אנו שואפים כעת לפרוץ דרך בינלאומית עם מגוון תחליפי חלב שלנו".

סטיב גרין. באדיבות יופיקס,
סטיב גרין, מנכ"ל יופיקס:/באדיבות יופיקס

ד"ר גיל רונן, מנכ"ל אנרג'ין: "אני מקווה שהשנה נצליח להשאיר את העיסוק בקורונה מאחורינו ולהתמקד בדברים שתמיד אתגרו אותנו ועליהם אנו עומלים על בסיס יומי: כיצד לשפר את המזון מן הצומח שאנו צורכים באופן ישיר, ואת התוצרת החקלאית כולה, המהווה נתח מרכזי מתעשיית המזון הגלובלית. הטכנולוגיה שלנו משלבת ביג-דאטה, בינה מלאכותית ומדע גנטי מתקדם, ומאפשרת לנו להעלות את איכות המזון, ההרכב התזונתי שלו ואת הכמות המיוצרת, תוך הקטנת משאבי הטבע המנוצלים".

"אני מאחל לאנרג'ין להמשיך ולמתוח את גבולות המחקר והטכנולוגיה כדי לפתח זני סטיוויה ללא טעמי לוואי להחלפת סוכר והממתיקים המלאכותיים; לעלות את אחוזי החלבון והעמילן בקטניות שונות שיתאימו לייצור תחליפי בשר בריאים וטעימים; לפתח זני חיטה ללא אלרגנים; וזני עגבניות עם עמידות לווירוסים מסוכנים".

ד"ר גיל רונן. שי בראל,
ד"ר גיל רונן, מנכ"ל אנרג'ין/שי בראל

רון סלפטר, מנכ"ל הינומן: "אנחנו מאחלים לעצמנו ולציבור לממש בשנה הקרובה את היכולת להגיב לשני אתגרי הבריאות המשמעותיים שיש בימים אלו לאנושות: בריאותינו האישית והקולקטיבית, בימי קורונה שסיומם עדיין אינו נראה בעין; ובריאותה המתדרדרת בקצב גובר של הסביבה: שריפות, הצפות, סופות טורנדו, בצורות ועוד".

"השקנו את המנקאי - ירק העלים הקטן בתבל אך עוצמתי ואפקטיבי בתכולת החלבון-ברזל-בי12 שבו. המנקאי מהווה "כמוסה טבעית" מבוססת צמחים שניתן לשלבה במזונות שונים, ובאמצעותה לספק לגוף את רכיבי התזונה החיוניים שברגיל מקובל לצרוך אותם מן החי".

"פריצת דרך באימוץ פתרון זה עשויה להיות נדבך מועיל בהתמודדות עם שני אתגרי הבריאות המכריעים לאיכות חיינו: האישי ושל כדור הארץ".

רון סלפטר מנהל הינומן. אילינה מלניקוב,
רון סלפטר מנכ"ל הינומן/אילינה מלניקוב

עמיחי בר-ניר, מנכ"ל טופ גאם: "שוק תוספי התזונה באמצעות סוכריות גומי נהנה מצמיחה בינלאומית מואצת, בהיותו שילוב אופטימלי של חוויית צריכה בריאה ומהנה".

"הפריצה הגדולה לה אנו מייחלים, החלה בהצטרפותנו לבורסה בתל אביב מה שמהווה עבורנו צעד שיסייע לממש את פוטנציאל הצמיחה בשנים הקרובות. בכסף שגויס, אנו מתכוונים להקים מפעל חדש בשדרות, לחזק את פעילות המחקר והפיתוח ולהמשיך בפיתוח טכנולוגיות חדשות פורצות דרך. בנוסף נרחיב את מערך השיווק והמכירות הבינלאומי ונחזק את שדרת הניהול של החברה".

"זאת ועוד, אנו פועלים להעמיק ולחזק את שיתוף הפעולה עם החברות המובילות בעולם בתחום המזון והפארמה, שחלקן כבר נמצאות בתהליכי פיתוח והשקה בינלאומיים של מוצרים 'כחול לבן' המיוצרים בשדרות".

עמיחי בר- ניר. באדיבות טופ גאם,
עמיחי בר-ניר, מנכ"ל טופ גאם/באדיבות טופ גאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully