וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נותר ללא שינוי לאחר שנאומו של פאואל הביאו לזינוק חד בשערו אמש

רן דוידוב

6.2.2003 / 9:01

מעריכים כי המטבע יתחזק על רקע האפשרות שארה"ב תוסיף לנסות לגייס תמיכה לצעד צבאי; הדולר נסחר בשער של 119.99 ין; מול היורו ניצב שערו על 1.0787 דולר ליורו



לאחר הזינוק החד בשערו בשעות הערב אתמול, נותר הלילה הדולר ללא שינוי רב מול הין והיורו. המטבע האמריקאי עשוי להוסיף ולהתחזק לאור העובדה שהמצגת של מזכיר המדינה האמריקאי קולין פאואל אתמול באו"ם מעידה שארה"ב תמשיך לנסות לגייס תמיכה למהלך צבאי בעיראק. הדולר נסחר לאחרונה בשער של 119.99 ין. מול היורו ניצב שערו על 1.0787 דולר ליורו.



נאום שר החוץ האמריקאי, קולין פאואל, במועצת הביטחון של האו"ם שלח אתמול את הדולר לעלייה חדה ביחס למטבעות המובילים. בנאומו ניסה פאוול לשכנע את המועצה כי עיראק ממשיכה להסתיר נשק להשמדה המונית וייתכן כי מלחמה היא הדרך היחידה לוודא כי היא מתפרקת מנשקה. פאואל, שהכתיר את נאומו בכותרת "כשלונה של עיראק להתפרק מנשקה", קבע כי סדאם חוסיין הפר באופן מהותי את החלטת מועצת הביטחון 1441, ושעליו לשאת בתוצאות.



ראש צוות פקחי האו"ם בעיראק, האנס בליקס, וראש הוועדה לאנרגיה אטומית, מוחמד אל-באראדיי, יצאו לפגישות עם בכירים עיראקים בבגדד ועתידים לדווח למועצת הביטחון על פגישתם ב-14 בפברואר. אם יעלה מעדותם שעיראק עומדת במריה עתיד המהלך המלחמתי לצאת לדרך תוך זמן קצר.



מחר יתפרסם בארה"ב דו"ח התעסוקה לחודש ינואר. לדברי אנליסטים, עתיד משרד העבודה האמריקאי לדווח ששיעור האבטלה נותר בינואר ברמה של 6% - שיא של שמונה שנים ושמספר המועסקים עלה ב-67 אלף - לאחר שירד בחדות בנובמבר ודצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully