וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדען הראשי דחה ב-2002 כל בקשה שנייה למענק

עודד חרמוני

6.2.2003 / 9:20

בסך הכל הוגשו 1,833 תוכניות לתמיכה בכל המסלולים - עלייה של 18% לעומת 2001. כ-80מ' ש' מתקציב משרד התמ"ס ב-2002 יועברו לתקציב 2003





כ-20 חברות סטארט-אפ שפנו למדען הראשי במשרד התמ"ס בבקשת תמיכה נסגרו או נאלצו לבטל פרויקטים, בהיקף כולל של 100 מיליון שקל, בגלל העיכוב בכינוסה של ועדת המחקר של המדען הראשי האחראית לחלוקת מענקי המו"פ - כך אמרה אתמול האחראית להשקעות בלשכת המדען הראשי, לידיה לזנס. עיכוב זה הוביל לפיטוריהם של עשרות עובדים בחברות היי-טק.



ועדת המחקר של המדען הראשי היא הגוף האחראי לחלוקת מענקי המדען לחברות טכנולוגיה. בעקבות מאבקי כוח בין שרת התמ"ס לשעבר, דליה איציק, והמדען הראשי הקודם, כרמל ורניה, פורקה הוועדה באפריל 2002, ועד למינוי ההרכב החדש שלה, באוקטובר 2002, לא קיימה דיונים. כמה מהעיכובים נבעו מביורוקרטיה סבוכה שבה היו מעורבים פקידי האוצר והתמ"ס ואשר נסבה סביב החתימה על אישור הוועדה. בתקופה זו, אישרה לזנס, נאלצו חברות קטנות לבטל פרויקטים או להקפיאם, וחלקן נסגרו. "כמה מהמענקים ניתנו באיחור לאחר שהתקבלו, והדבר פגע בחברות סטארט-אפ", הוסיפה. חברות אחרות שהמתינו לאישור המענקים נאלצו בתקופה זו לפטר עובדים.



הוועדה המחודשת, שכוננה ב-2002, התכנסה מאז לדיונים מזורזים בבקשותיהן של 400 חברות סטארט-אפ וכ-100 חברות בינוניות וגדולות שעירערו על הטיפול בבקשותיהן בעבר. לזנס ציינה כי אף שהוועדה דנה במאות הבקשות בתוך חודשיים וחצי בלבד, לא התקבלו החלטות נמהרות לחלק כספי ציבור לחברות. לדבריה, שיעור החברות שזכו במענקים היה 52%, בדומה לשיעורן במשך כל השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully