וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד האמירויות: בנק הפועלים מחדש את משלחות העסקים

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 10:17

במקביל לנתוני למ"ס על העלייה בהיקף הייצוא לאיחוד האמירויות במחצית הראשונה של 2021, הודיע בנק הפועלים כי יחדש את פעילות משלחות אנשי העסקים למפרציות. משלחת ראשונה עם 250 משתתפים תצא לאבו דאבי ודובאי מיד לאחר סוכות

כשנחתם הסכם אברהם, היו רבים שפקפקו ביכולתו לתרום לצמיחה בפעילות הכלכלית בין ישראל לאיחוד האמירויות. המבקרים החריפים הגדירו את ההסכם כ"עסקת נשק עם סעיף כלכלי", אחרים טענו שפעילות "מתחת לרדאר" של אנשי עסקים מישראל, התקיימה ממילא טרם ההסכם ועוד.

עתה, לאחר קרוב לשנה מאז החתימה, מתבררים המספרים - פירות השלום הכלכלי, עם עלייה משמעותית בכל מדדי הסחר בהשוואה לתקופה שלפני ההסכם.

גם הבנקים בישראל גילו את הפוטנציאל הטמון באיחוד האמירויות ובמהלך החודשים שחלפו מאז נחתם ההסכם, הוציאו משלחות של אנשי עסקים הנמנים על לקוחות הבנק, שיש להם עניין בבדיקת הזדמנויות עסקיות בדובאי ואבו-דאבי, בעיקר בתחומי ההייטק, הפינטק, הסייבר וכן חלקאות מתקדמת, אך לא רק.

בחודש דצמבר 2020 הוציא בנק הפועלים את המשלחת הראשונה מטעמו לדובאי, בשיתוף פעולה עם מכון הייצוא ועם משרד הכלכלה, ובבנק מגדירים את הנסיעה ההיא כ"הצלחה חסרת תקדים".

למרות ההצלחה, מגבלות הקורונה מנעו הוצאה של משלחות חדשות - עד להודעת הפועלים עתה, על משלחת בת 250 אנשי עסקים ישראלים, שתצא בקרוב - כבר במהלך חודש אוקטובר, הפעם תבקר המשלחת גם באבו דאבי.

גלישת עננים בדובאי. Shutterstock, ShutterStock
נוף גורדי השחקים של דובאי. התחושה בקרב גורמים בישראל כי היקף הסחר עם האמירויות רק מתחיל לגרד את הפוטנציאל שגלום בו באמת/ShutterStock, Shutterstock

2 מיליארד שקל, לא כולל הייטק

תהיה זו המשלחת העסקית הישראלית הראשונה לאבו-דאבי, מרכז הממשל והעסקים של איחוד האמירויות והיא תסייר ותיפגש עם גורמי ממשל בכירים. המשתתפים הישראליים במשלחת יפגשו עם גורמים בכירים המנהלים את קרנות העושר של המדינה - שהן קרנות ההשקעה המובילות בעולם, ויציגו בפניהם את התעשיות הישראליות המובילות בתחומי ההי טק, התעשייה, תשתיות, מסחר וקמעונאות.

בנוסף משתתפי המשלחת יזכו לסייר בתערוכת EXPO Dubai ובביתן הישראלי "אל המחר", שהוקם על ידי משרד החוץ וכן ייחשפו לביתנים מ-190 מדינות נוספות. בתקווה לפגוש לא רק גרומים אמירתיים, אלא אנשי עסקים מרחבי העולם.


חברי המשלחת יהיו מתחומים שהוגדרו על ידי הצד השני כבעלי פוטנציאל לשיתוף פעולה בתחומי ההיי טק ובהם אגרוטק, אנרגיה וקלינטק, פינטק, פודטק, טכנולוגיות בריאות, מים וסייבר וכן חברות בתחומי בנייה, תעשייה ותחבורה חכמה.

הלמ"ס פרסמו לאחרונה את נתוני הסחר הישראלי לאיחוד האמירויות במהלך החודשים ינואר - יולי 2021. לפי הנתונים, הסחר בסחורות בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות הסתכם בכ-610 מיליון דולר.

ייצוא הסחורות מישראל לאיחוד האמירויות הסתכם בכ-210 מיליון דולר. ייצוא היהלומים הסתכם ב-150 מיליון דולר (70% מסך היצוא). הייצוא התעשייתי הסתכם בכ-60 מיליון דולר (פי 3 מהסכום שנרשם בשנת 2020, לפני הכרזת היחסים הרשמיים בין שתי המדינות). ייבוא הסחורות מאיחוד האמירויות הסתכם בכ-400 מיליון דולר. ייבוא היהלומים הסתכם ב-190 מיליון דולר (כמעט מחצית מסך ייבוא הסחורות). הייבוא התעשייתי הסתכם בכ-210 מיליון דולר.

על פי הערכות מכון הייצוא, נתח משמעותי מהסחר בין המדינות הינו יצוא של שירותי הייטק כמו טכנולוגיות סייבר, AI ועוד, אודותם לא קיימים נתונים מספריים.

דב קוטלר. גדי דגון,
מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר: "משלחת פורצת דרך"/גדי דגון

מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר: "הבנק שמח להמשיך ולהיות פורץ דרך לשווקים חדשים לטובת לקוחותיו. "בנק הפועלים אימץ אסטרטגיה של הובלה למדינות המפרץ, והמשלחת הנוכחית, תהיה משלחת פורצת דרך ביצירת הקשרים עם אבו דאבי - שהוא כידוע אחד מן המרכזים החשובים בעולם בתחומי הפיננסים, הסחר וההיי-טק.

לצד כל הפעילויות למול אנשי עסקים מקומיים, יוזמנו כל משתתפי המשלחת לחשוף את עשייתם בתערוכה הבינלאומית 'אקספו דובאי', שהיא אחת מן התערוכות הבינלאומיות החשובות בעולם שתאפשר לאנשי העסקים הישראליים ליצור קשרים בפלטפורמה חשובה זו."

אדיב ברוך. רונן אקרמן,
יו"ר מכון הייצוא, אדיב ברוך: "הזדמנות יוצאת דופן"/רונן אקרמן

"הכלכלה היא זו שמשנה את פני האיזור"

יו"ר מכון הייצוא, אדיב ברוך: "המשלחת העסקית שיוצאת לאיחוד האמירויות בחלוף שנה מהסכמי אברהם, היא עוד שלב המצטרף לפעילות המשותפת בין המדינות. מאז ההסכם נפתח צוהר חדש והכלכלה היא זו שמשנה את פני האזור ומהווה תשתית דיפלומטית להידוק הקשרים.

מכון היצוא שמח להוביל ביחד עם מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה מגוון רחב של הזדמנויות עסקיות עבור התעשייה הישראלית לרבות משלחות ואירועים נוספים שיהיו לאורך השנה לביתן הישראלי של משרד החוץ ב-EXPO דובאי. אני קורא לחברות הישראליות לקחת חלק בשלל האירועים שללא ספק מהווים הזדמנות יוצאת דופן לתעשייה הישראלית".

השר לענייני חדשנות ופינטק במשרד הכלכלה של איחוד האמירויות ד"ר אחמד בלהאול אל-פאלאס, יו"ר בנק הפועלים ראובן קרופיק, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה דוד לפלר, מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר, יו"ר מכון היצוא אדיב ברוך. יחצ,
ראשי מכון הייצוא, משרד הכלכלה ובנק הפועלים עם ד"ר אחמד בהלול אל פאלאס, שר החדשנות והפינטק של איחוד האמירויות, בכנס שנערך בדובאי בדצמבר 2020. הפעם יבקרו גם באבו דאבי/יחצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully