וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנות הנסיעות המקוונת אקספדיה הכפילה רווחיה פי 4 והעלתה תחזיות לשנת ‏2003

רן דוידוב

6.2.2003 / 10:06

חרף ההאטה במגזר התיירות נהנית החברה מנפח עסקות גובר בשל התגברות שימוש המטיילים באינטרנט; ריצ'רד ברטון, שייסד את אקספדיה ב-1994, פורש משורותיה



סוכנות הנסיעות המקוונת אקספדיה (סימול EXPE) הכפילה רווחיה הרבעוניים פי ארבעה הודות להכנסות גדולות מהצפוי שהפיק אתר האינטרנט בבעלותה. מנכ"ל ונשיא החברה, ריצ'רד ברטון, הודיע על פרישתו משורותיה.



אקספדיה דיווחה על רווח של 21 מיליון דולר, או 33 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 5 מיליון דולר, או 8 סנט למניה בתקופה המקבילה. בניכוי הוצאות חד פעמיות דיווחה החברה על רווח של 48 סנט למניה, שהיה גבוה מתחזית השוק לרווח של 41 סנט.



הכנסות החברה הוכפלו ל-164 מיליון דולר מ-81.8 מיליון בתקופה המקבילה חרף ההאטה במגזר התיירות. אקספדיה מפיקה את רווחיה, בין היתר, באמצעות גביית עמלה מרוכשי כרטיסי טיסה והודות לעסקי מלונאות פורחים. החברה משלשלת לכיסה את ההפרש בין המחיר לצרכן להנחה לה היא זוכה מבתי המלון.



אקספדיה גם חזתה גידול של 43% בהכנסות ושל 78% ברווח בשנת 2003 והכריזה על תוכנית לרכישה חוזרת של מניות.



ריצ'רד ברטון, שיסד את אקספדיה ב-1994 כחברה בבעלות מיקרוסופט, יפרוש מתפקיד המנכ"ל והיו"ר ב-31 במארס. ברטון מונה במקביל כחבר מועצת המנהלים של USA אינטראקטיב, חברת המסחר המקוון המנוהלת בידי בארי דילר ומחזיקה ב-65% ממניות אקספדיה. הידיעה עירערה את ביטחון המשקיעים ומנייתה ירדה במסחר לאחר הסגירה ב-2%.



אקספדיה נהנתה ברבעון הרביעי מתוצאות משופרות בכל תחומי פעילותה, העלויות הקבועות של החברה נמוכות ובידיה למעלה מ-600 מיליון דולר במזומן ללא חובות. "אנו נמצאים במצב מצוין לעמוד בכל תסריט", אמר ברטון לאחר פרסום התוצאות בנוגע לאפשרות של מלחמה בעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully