וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרח לאסקימוסים? תנובה תלווה ייצור לאבנה בדובאי

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 11:59

מעמק יזרעאל לאיחוד האמירויות: הסכם רישוי ראשון בין חברת מזון ישראלית לחברת מזון אמירתית - תנובה תלווה את חברת EFI בהקמת קווי ייצור של לאבנה. החברה מדובאי עסקה עד כה בייצור מוצרי ייסוד כאורז, סוכר וקמח

תנובה הודיעה היום כי חתמה על הסכם עם חברת המזון האמירתית EFI (Emirates Food Industries), מחברות המזון הגדולות באיחוד האמירויות למכירת ידע וליווי בהקמת קווי ייצור בתחום החלב. זהו הסכם רישוי ראשון בין חברת מזון ישראלית גדולה לחברת מזון אמירתית.

במסגרת ההסכם, תנובה תלווה הקמת קווי ייצור במחלבה של EFI, כאשר בשלב הראשון היא תלווה אותה בהקמת מערך ייצור של לאבנה, שתיוצר בתהליך דומה לתהליך הייצור במחלבת אלון תבור. בהמשך הפעילות תכלול ליווי בפיתוח וייצור מוצרים נוספים. בנוסף לתגמול עבור ליווי בהקמת מערך הייצור תנובה תקבל גם תמלוגים עבור המוצרים שיימכרו. ההסכם הוא ל-10 שנים עם אופציה ל-10 שנים נוספות. פוטנציאל ההכנסות עבור תנובה בשנים הקרובות עומד על מיליוני דולרים.

מערך הייצור של הלאבנה של תנובה במחלבת אלון תבור שבעמק יזרעאל, נחשב לייחודי בזכות היכולת לייצר בהיקפים גדולים, תוך שימור שיטת הייצור המסורתית של טפטוף בשקים. בישראל תנובה משווקת את הלאבנה תחת מותג פיראוס שנחשב למוביל בקטגוריה עם נתח שוק של כ-40%. אנשי חברת EFI שנחשפו ללאבנה של תנובה הבינו מיד שמדובר במוצר בעל עליונות על פהי מוצרי הלבנה האחרים המשווקים ומיצורים באמירויות.

חברת EFI (Emirate Food Industries), שהחלה כחברת מוצרי יסוד, כגון קמח, סוכר ואורז, נכנסה לענף החלב לפני מס' שנים וכעת היא אחת מחברות המזון המובילות באיחוד. כיום, החברה מייצרת מגוון של מוצרי חלב בסיסיים כגון חלב ולבן וההסכם עם תנובה יאפשר לחברה להרחיב את פעילותה בתחום החלב למוצרים נוספים והיא אמורה להפעיל בתקופה הקרובה מתקן ייצור חדיש למוצרי חלב. לחברה מחזור מכירות של 250 מיליון דולר. את העסקה הובילה החטיבה הבינלאומית בראשות שגיא כהן.

לאבנה תנובה. יח"צ,
לאבנה מסדרת פיראוס, בקרוב תחת EFI באיחוד האמירויות/יח"צ

חיים גבריאלי, יו"ר קבוצת תנובה: "עם החתימה על הסכמי אברהם היינו מהחברות הישראליות הראשונות שניהלו מגעים לקידום הסכמי שיתופי פעולה מסחריים באיחוד האמירויות והסכם זה הוא עדות לפוטנציאל העצום שהסכם השלום מהווה עבור חברות משתי המדינות. תנובה, היא מחברות המזון החדשניות בעולם, ששמה הולך לפניה ובכוונת החברה להמשיך למנף ידע זה".

אייל מליס. רמי זנגר,
אייל מליס, מנכ"ל תנובה: "נצאים במגעים עם חברות נוספות"/רמי זנגר

אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה: "ההסכם עם EFI הוא חלק מהאסטרטגיה של תנובה לצמוח בשווקים הבינלאומיים, בין היתר, באמצעות מכירת ידע והוא מצטרף להסכם שלנו עם קבוצת מיגרוס Migros) Group), קמעונאית המזון הגדולה בשוויץ, למכירת ידע בפיתוח וייצור תחליפי חלב. התפתחות בזירה הבין לאומית הינה אחת מהמאמצים האסטרטגיים של החברה באמצעות יצירת שיתופי פעולה, מכירת ידע ומיזוגים ורכישות בעתיד. החברה נמצאת במגעים עם חברות מזון נוספות המגלות עניין רב בידע וביכולות המצויות בתנובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully