וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטוח הלאומי בעד העלאת גיל הפרישה

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 13:08

מאיר שפיגלר, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, אמר בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת כי הוא תומך בהעלאת גיל הפרישה לנשים ולגברים כאחד. "המחלה הקשה ביותר במאה ה-21 היא הבדידות".... אי אפשר להתעלם מתוחלת החיים"

נושא העלאת גיל הפרישה לנשים (בהדרגה, מגיל 62 לגיל 65) הוא אחד הנושאים שעוררו את הוויכוחים הגדולים ביותר בין כלל הררפורמות שעלו לדיון במסגרת חוק ההסדרים, אותו הביא שר האוצר, אביגדור ליברמן לאישור הממשלה והכנסת.

מסתבר שגם מנכ"ל הביטוח לאומי, מאיר שפיגלר, מחזיק בדעתו של שר האוצר. שפיגלר הבהיר את הבהיר את הדברים בוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי של הכנסת, שקיימה דיון בנושא העלאת גיל הפרישה:

"אזרחים רבים, אחרי כמה שנים בפנסיה מגיעים למצב של הידרדרות נפשית, והמחלה הקשה ביותר במאה ה-21 היא הבדידות" אמר שפיגלר, והוסיף: "הביטוח הלאומי, במקביל למענים למקצועות שוחקים, בעד העלאת גיל הפרישה לגברים ונשים!"

שפיגלר הבהיר אף שלעמדתו אין קשר בהכרח רק לפן הכלכלי: "בנושא הכלכלי דנים ועוד ידונו בו רבות, אך ראוי שגם הפן הנפשי, אנושי - ידובר. אנחנו רואים בשירות הציבורי, אנשים שמפחדים, שחוששים מפרישה".

מאיר שפיגלר, מנכל ביטוח לאומי 10 במרץ 2021. ראובן קסטרו
מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי. תומך בהעלאת גיל הפרישה - ולא רק לנשים/ראובן קסטרו

"אין עיתוי מושלם"

"אני מבין את הצורך במענה לשאלות שנוצרו בעקבות החוק, לצערנו אין עיתוי מושלם, הרי כבר בשנת 2015 דובר על גיל פרישה ואנחנו במצב שאי אפשר להתעלם מתוחלת החיים". כך שפיגלר, שהביע אף דאגה מכך שישראל מפגרת בהעלאת גיל הפרישה אחרי מדינות מערביות אחרות, בהן תוחלת החיים עלתה משמעותי בעשורים האחרונים:

"מדינת ישראל בפער משמעותי ממדינות כמו ארה"ב ואנגליה בגיל הפרישה המאוחר שלהם בעוד בישראל תוחלת החיים אפילו ארוכה יותר. כאמור, הביטוח הלאומי בעד העלאת גיל הפרישה *לגברים ונשים גם יחד* במקביל למתן מענים לאוכלוסיות חלשות ועבודות שוחקות, יש הרבה פתרונות יצירתיים וחברתיים שניתנים לביצוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully