וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק ביום כיפור: אופניים, המדריך המלא

עודכן לאחרונה: 13.9.2021 / 18:47

50% מהאופניים לילדים נמכרים לקראת חגי תשרי, אולי בגלל שגם מי שלא רוכב ביום הכיפורים רואה כבר את סוכות מעבר לפינה ואת מזג האוויר שהולך ומתקרר. יצאנו לבדוק את הדגמים: לילדים ולמבוגרים, לשטח, לכביש, ואפילו המלצות למי שמעדיפים לשמור על כושר מול הטלוויזיה

שוק אופני הילדים מוערך בקרוב ל-30 מיליון שקל בשנה, ועל פי עדויות בעלי החנויות - הימים שלפני יום הכיפורים הם ימי שיא במכירות. מסתבר שגם מי שנמנע מרכיבה ביום הכיפורים עצמו, רואה כבר את סוכות מעבר לפינה ובעיקר את מזג האוויר שמתקרר ומאפשר לצאת לפעילות ספורטיבית מהנה מחוץ לבית.

ברשתות הצעצועים עידן 2000 וכפר השעשועים מעריכים כי כ-120,000 זוגות נמכרים בשנה בישראל רק לילדים, כאשר 50% מהם נמכרים בתקופת חגי תשרי. לפי כך, ניראה כי לקראת יום כיפור הקרוב, ימכרו בישראל בין 50-60 אלף זוגות אופניים.

העובדה כי אין סגר בתקופת החגים השנה, להבדיל מהשנה שעברה, ומזג האוויר הנעים שמאפיין את הימים האחרונים, רק מגבירים את הביקוש לאופניים.

ילדים רוכבים על אופניים. Monkey Business Images, ShutterStock
ילדים רוכבים על אופניים/ShutterStock, Monkey Business Images

בוחרים אופניים לילדים

דגמי האופנים לילדים הינם זולים יחסית היות ויש להחליפם עם הגובה של הילד, בערך בכל שנה וחצי.

כשרוכשים אופניים לילדים מומלץ לבקר עם הילד בסניף חנות האופניים כך שהמוכר בחנות יוכל להתרשם ממיומנות הרכיבה, גובהו של הרוכב והביטחון שלו על האופניים.

יש לוודא בזמן התאמת האופניים שהילד יכול לעמוד בין האוכף והכידון כשרגליו מגיעות לרצפה וכף הרגל מונחת באופן מלא על הרצפה.

איך מתאימים אופניים לילד?

התאמת גיל הילד וגובהו לקוטר הגלגל:

גיל: 2-3, גובה: 90-100 ס"מ, קוטר: 14"
גיל: 4-5, גובה: 100-110 ס"מ קוטר: 16"
גיל: 5-6, גובה: 110-120 ס"מ, קוטר: 18"
גיל: 6-7, גובה: 120-130 ס"מ, קוטר: 20"
גיל: 8 ומעלה, גובה: מעל 130 ס"מ, קוטר: 24"

בעוד שאופניים לילדים כוללים מעצור רגל, אופני ההרים לילדים מצויידים במערכת הילוכים ולכן העצירה של האופניים מתבצעת עם ידיות המעצור ולא ע"י סיבוב הפדלים לאחור. הילד צריך לתרגל את המעבר לרכיבה באופני הרים לילדים כדי לעצור בטוח.

ישנה נטיה לרכוש אופני ילדים במידה גדולה יותר: "כדי שיספיקו ליותר זמן" אך הדבר עלול להיות מסוכן, היות והשלדה הגדולה, מרווח העמידה הגבוה והמשקל יקשו על הילד ואף יגרמו לו לתחושת פחד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ברשתות הצעצועים עידן 2000 וכפר השעשועים, מחירי האופניים לגילאים הצעירים נעים בין 170-400 שקל, ולגילאים בוגרים יותרבין 300-1000 שקל.

למשל: ברשת כפר השעשועים ניתן למצוא אופניים שלושה גלגלים לגיל שנתיים ב-170 שקל, קסדות מותגים לילדים סמי הכבאי, ספיידרמן, הלו קיטי, מיני מאוס ב-50 שקל.

ברשת עידן 2000 ניתן למצוא מבצעים על אופני איזון רב תכליתיים ב-170 שקל, קסדות מוג'ו ב-40 שקל וכן שלל מבצעים באפליקציות של הרשתות.

תצוגת האופניים בסניף כפר השעשועים. יח"צ,
תצוגת האופניים בסניף כפר השעשועים/יח"צ

ומה בנוגע לנוסטלגיה?

זוכרים את אופני BMX הנוסטלגיות? לקראת יום כיפור, יצאנו לבדוק מה עלה בגורלם. לפני כמה עשרות שנים, ילד שהיה לו זוג אופני BMX נחשב לבר מזל.

אלו האופניים שעברו אז בעלות מאח בוגר לצעיר ואז למשפחה המורחבת, הם ליוו אותנו בילדות ובהתבגרות. זכורה לנו תקופה בה הם היו המתנה שביקשנו ליומולדת או בתמורה למציאות האפיקומן. כך נזכרים ב"אוהב ציון" - היבואן הרשמי והבלעדי של אופני ה- BMX בישראל.

אופני BMX לילדים, נחשבים לאופניים קלי משקל המתאימים לשימוש יומיומי במגוון תחומי החיים, כגון רכיבה מהבית לבית-הספר ולחוגים, רכיבה בפארק השכונתי או טיול אופניים משפחתי בשטח.

אופניים המתאימים לילדים בגילאי 4-5 למשל, הם בעלי שלדה קלה במיוחד, ברקס טורפדו משוכלל, ידיות בלם קצרות, מסייבים סגורים וצמיגים רחבים ליציבות וביטחון מקסימליים.
.

אופני BMX - ילדים ברי מזל?. יח"צ,
אופני BMX - הנוסטלגיה חוזרת/יח"צ

מי שלא מתעקש דווקא על BMX, ימצא פיתרון ברשת ROSEN & MEENTS. הרשת מציעה אופני ילדים בקוטר גלגל 12", 14", 16", 18" עם גלגלי עזר ובקוטר 20" ללא גלגלי עזר, אך בתוספת רגלית העמדה, במחירים של החל מ-298 שקל.

רוזן ומינץ אופני ילדים. סטודיו רוזן ומינץ,
רוזן ומינץ, אופני ילדים עם גלגלי עזר/סטודיו רוזן ומינץ

לילדים שפיתחו מיומנות רכיבה ומוכנים לשלב הבא, מוצעים ברשת רוזן ומינץ אופני הרים המצויידים בגלגלים בקוטר 20", 24" ו 26", מערכת הילוכים ובולם זעזועים קדמי מהמותג RAINBOW עם שלדת אלומינים מערכת הילוכים איכותית, ובולם זעזועים קדמי, במחיר מבצע חגי תשרי החל מ-798 שקל לחברי המועדון.

ברשת מדגישים כי חבישת קסדה חשובה במיוחד כשעושים את המעבר מאופני ילדים לאופני הרים לילדים, שכן היעדר גלגלי העזר מחייב מיגון וליווי של ההורים ברכיבות הראשונות.

אופנים לילדים רוזן ומינץ. סטודיו רוזן ומינץ,
אופני הרים לילדים,רוזן ומינץ/סטודיו רוזן ומינץ

בראש ובראשונה - בטיחות והגנה

גם אנחנו נצטרף להמלצה ונציין כי בכל הנוגע לרכיבה על אופניים - לילדים ולמבוגרים כאחד, לרכיבת שטח, הרים או כביש, חשוב מאוד לשמור על הבטיחות ולהצטייד בקסדה ובמגני מרפק וברך.

אופניים. יח"צ,
חבישת קסדה היא חובה בכל גיל ולכל סוג רכיבה/יח"צ

לא לילדים בלבד

עד כה עסקנו בילדים, אבל גם ההורים מוזמנים להתרשם ממבחר האופניים לבוגרים המוצע ברשתות ויאפשר להם לצאת לטבע, לעסוק בפעילות גופנית וליהנות ברכיבה מאתגרת עם כל המשפחה.

דגם הרים, זנב קשיח מאלומיניום RAINBOW ALP COMP המצוייד בבולם זעזועים קדמי, מערכת הינע מתקדמת בת 16 הילוכים ומעצורי דיסק הידראולי, נמכר במחיר של 2,298 שקל לחברי מועדון רוזן ומינץ בסניפי הרשת.

הדגם זמין במידות שלדה XS עד XL להתאמה מנוער עד בוגרים. הצטרפות למועדון אפשרית במעמד הרכישה, בכל סניפי הרשת.

רוזן ומינץ אופני הרים למבוגרים. סטודיו רוזן ומינץ,
אופני הרים מאלומיניום 27.5-29" RAINBOW ALP COMP, רוזן ומינץ/סטודיו רוזן ומינץ

רוכבים כל השנה - גם בבית

ומה עם מי שמבקש פעילות גופנית, אך לא בוער לו לצאת אל חיק הטבע, אלא רק לדווש אל מול המסך ובקרבת המזגן? מומחי האופניים של רשת אנרג'ים עושים סדר לחובבי הרכיבה שמעדיפים להצטייד בדגם לבית, כך שלא יהיו תלויים במזג האוויר ויוכלו לרכב בנוחות גם מול הטלויזיה.

אופני כושר ביתיים הם כבר מזמן לא זוג פדלים שמחוברים לגלגל; מדובר בטרנד אופנה וכושר מפותח וכיום ישנם סוגים שונים של מכשירים ולכל אחד מהם יתרונות שונים: עם משענת וללא משענת, מכניים או חשמליים, ניצבים, מיועדים לספינינג ועוד.

איך נבחר אופניים לבית?

לפני שרוכשים אופניים לבית יש לשים לב לכמה נקודות חשובות:

יצרן ואחריות: רצוי לרכוש מחברה מוכרת ובעלת מוניטין, עם אחריות ארוכה ושירות זמין.

נוחות ישיבה ויכולת כוונון הכיסא: גובה הכיסא, כמובן, אבל גם מידת הנטייה קדימה. באופני כושר בהם רכונים קדימה, הכיסא יתכוונן קדימה ואחורה. בחלקם, המשענת גם תתכוונן לאלו הסובלים מבעיות גב.

איכות התצוגה והמדידות: שימו לב לחיישני מדידת הדופק המובנים וכמובן לנוחות השימוש בכפתורים וגודל המסך. מומלץ לבדוק פונקציות של מרחק, זמן, שריפת קלוריות, מס' התנגדויות, ומס' תוכניות אימון.

מידת התנגדות בגלגל תנופה: גלגל כבד יותר יוצר התנגדות חזקה יותר ומאפשר אימון קשה יותר אם רוצים.

משקל מקסימלי: רצוי לבחור באופניים בעלי משקל נשיאה שיתאים למשקלכם, משקל מקסימלי גבוה יעיד על רמת עמידותו של המכשיר.

סוגי אופניים וההבדלים ביניהם

אופני כושר זקופים/ניצבים: הדגם הקלאסי, מורכב מגלגל תנופה אחד, כידון ולוח בקרה. רוכבים עליהם בגב זקוף, בתנוחת ניצב. אופניים אלה יכולים להיות מגנטיים, כלומר בהם שינוי רמת ההתנגדות הוא ידני, או חשמליים בהם שינוי רמת ההתנגדות מתבצע באמצעות מתג חשמלי.

בארץ קיים טווח מחירים רחב מאוד שנע בין 690-15,000 שקל. כך, למשל, ניתן למצוא את המותג הגרמני הוותיק קטלר שכולל בתוכו מד דופק מובנה ומחשב הכולל את כל המדדים שתצטרכו. מחירו של דגם ה-Cycle M מבית קטלר עומד על 2,390 שקל.

אופני כושר לבית, אנרג'ים. יח"צ,
אופני כושר לבית, אנרג'ים/יח"צ

אופניים עם משענת: הרוכב נשען בעוד רגליו מדוושות לפנים. מיועדות למתאמנים מבוגרים ואנשים הסובלים ממשקל יתר ו/או בעיות גב.

גם כאן טווח המחירים רחב מאוד ונע בין 990-14,000 שקל. כך, למשל, אופני הכושר max350 תוכננו לאפשר אימון נוח במיוחד עבור בני הגיל השליש עם מושב מתכווננן על מסילה אלכסונית, שלדה יציבה עם עליה וירידה נוחות ולא פחות מ-32 דרגות קושי אפשריות. לאופניים 12 תוכניות אימון מגוונות המוסיפות לאימון עניין וגירוי.

אופניים ביתיים עם משענת, אנרג'ים. יחסי ציבור,
אופניים ביתיים עם משענת, אנרג'ים/יחסי ציבור

אופני ספינינג: אופניים בהם הרוכב רכון קדימה מעל כידון נמוך ממנו. דורש עבודת דיווש קשה ומפעיל את שרירי הגב והבטן. מתאים מאוד לאנשים המתחילים ספינינג בבית, או למכונים המתמחים בספינינג. לרוב, נראה שמיקום גלגל התנופה מאחור ועיצוב השלדה בצורת V מאפשר מיקום מושב אופטימלי לצד מרווח צר בין הדוושות כדי ליצור גם כן חוויה אותנטית יותר, חלקה ונוחה.

מעבר בין הילוכים מגנטי ממוקם ליד הכידון על מנת שיהיה קל להגיע אליו מכל מנח רכיבה.

טווח המחירים של אופני הספינינג נע בין 950-13,000 שקל מחיר דגם לדוגמא: דגם Gr7 של Horizon עומד על 7,480 שקל.

אופני ספינינג, אנרג'ים. יח"צ,
אופני ספינינג, אנרג'ים/יח"צ

אופני רוח: מתאימים לאימוניHIT. כאן הידיות נעות בהתאם לתנועת הפידול, מה שגורם להפעלת פלג הגוף העליון. ההתנגדות נוצרת ע"י הרוח באמצעות גלגל שמחובר לו מאוורר.

לרוב, האופניים קלות משקל ואינן מצריכות חיבור לחשמל הודות למנגנון התנגדות חכם המבוסס על התנגדות אוויר כך שניתן להזיז און בקלות רבה ברחבי הבית. אפשרויות כוונון רבות כולל כוונון אנכי של הידיות וכוונון אופקי ואנכי של המושב מבטיחים שתוכלו למצוא בקלות תנוחת אימון מושלמת.

טווח המחירים בשוק נע בין 1,700-5,500 שקל. מחיר לדוגמא: דגם Airbike של המותג VO2 עומד על 1790 שקל.

אופני רוח, אנרג'ים. יח"צ,
אופני רוח, אנרג'ים/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully