וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלית ב- 13 אלף שקל: כמה עולה להיות "מאובזר" בבית הכנסת?

עודכן לאחרונה: 13.9.2021 / 15:43

יום הכיפורים מביא אל בית הכנסת גם חילונים גמורים. עבור חלקם זו הזמדנות לרכוש טלית או סידור תפילות, שלא נמצאים בביתם בימים כתיקונם. אמנם עם כל הכבוד לסטיילינג, הכוונה שבלב היא העיקר, ובכל זאת: כמה יעלה "להתאבזר" לקראת הביקור בבית הכנסת?

'יום הכיפורים' הוא יום מיוחד גם עבור חילונים רבים. חלקנו מתחברים לרעיון של חשבון הנפש האישי או הלאומי, אצל אחרים מדובר בזיכרונות מבית ההורים, שהקפידו מעט יותר - ויש גם מי שפשוט רוצים להיות חלק מהמסורת: לצום, ללבוש לבן, להתעטף בטלית ולקרוא בסידור התפילות. איש איש וטעמיו עמו.

הבעייה היא שתשמישי הקדושה, שאצל הציבור המסורתי והדתי מצויים בכל בית, אינם בנמצא אפילו בחנויות ברוב השכונות החילוניות. אמנם אפילו בתל אביב כבר ניתן לראות פיצוציות וחנויות שכונתיות לכלי בית, שמוכרים לקראת יום הכיפורים כיפות ונרות נשמה, אבל מי שרוצה להשקיע באמת, או סתם סבור שהגיע הזמן שבביתו יהיו גם מעט תשמישי קדושה בסיסיים, יצטרך להתנייד לשכונות בעלות אופי דתי יותר.

אז כמה עולה להצטייד בכל הדרוש לקראת בית הכנסת ביום הכיפורים? יצאנו לבדוק.

בחור דתי מתפלל טלית. ShutterStock
תפילה: סידור תפילה לחגי ישראל נמכר כסט לכלל החגים והמועדים או כמחזור תפילות בודד ליום הכיפורים/ShutterStock

סט מחזורים "עבודת השם" (5 כרכים) - כמנהג הספרדים ועדות המזרח. הסידור כולל בתוכו ברכה והלכות לפני כל תפילה. הכתב ברור ונהיר. סט חמישה מחזורים כולל: ראש השנה, יום הכיפורים, סוכות, פסח ושבועות. המחיר לסט מלא באתר הידברות שופס - 85 שקל.

סידור "עבודת השם" נמכר גם במחזורים בודדים כך שסידור ליום הכיפורים בלבד יעלה לכם 20 שקל. ניתן להשיג בלינק: https://www.shops.hidabroot.org/items/3371507

סט מחזורים. הידברות שופס,
סט מחזורים עבודת השם (5 כרכים). 85 שקל/הידברות שופס

הטלית הפכה לאופנתית

לגבי טליתות, אלי מחנות המפעל 'טליתניה' בתל אביב, התנדב להרחיב מעט יותר.

לדבריו טלית הפכה בשנים האחרונות לפריט קדושה אופנתי. אם בעבר, המתפללים היו נצמדים לטלית קלאסית בצבעים שחור או כחול על לבן, כיום ישנן טליתות מחומרים שונים, בשילוב אריגות מיוחדות ובמגוון רחב של צבעים וגדלים בהתאמה אישית.

המחירים יכולים לנוע בין 120 שקל לטלית מחומר סינטטי (אקרילן) לבין 300-400 שקל לטלית מהודרת יותרו איכותית העשויה צמר, ועוד יותר עבור אריגה מיוחדת בסגנון עבודת יד.

ניתן להשיג באתר: https://www.talitot.co.il/

יהודי מתפלל. ShutterStock
הטלית הקלאסית, שחור (או כחול) על גבי לבן. בשנים האחרונות הפכה לפריט אופנתי שניתן לרכוש בהתאמה אישית/ShutterStock

מבגדי ים לטליתות: טלית ב-13,000 שקל

חנה מנקס, מעצבת אופנה בוגרת שנקר, החלה את דרכה המקצועית רחוק מבית הכנסת כשבמשך שנים שימשה מעצבת ראשית למותגי בגדי הים GOTTEX ו-DIVA.

היום, היא מביאה את השיק האופנתי להיכל הקודש באמצעות טליתות מיוחדות הנרקמות בעבודת יד ומותאמות באופן אישי לכל לקוח, בשילוב רקמות יד או מכונה, בשילובי בדים מיובאים מאיטליה למשל ובשילוב עיטורים כמו אבני סברובסקי וחוטי זהב וטכניקות רבות מעולם הטקסטיל כמו הטבעה, רקמה, אריגה, הדפסה וכו.

הטליתות מעוצבות בהתאמה אישית ומחירן נע בין 2,600 שקל ועד לכ-13,000 שקל.

להתרשמות מעבודותיה של חנה מנקס נין להיכנס לאתר: https://www.hanamenkes.com/

טלית מהודרת, בעיצוב חנה מנקס, 5400 שקל. אתר רשמי,
טלית מהודרת, בעיצוב חנה מנקס, 5,400 שקל/אתר רשמי

כיפה לכל דורש ובכל מחיר

בתחום הכיפות, המגוון הוא עצום. כמובן שכיסוי ראש יכול להיות גם כובע - ובכל מקרה מדובר באביזר שמצוי כמעט בכל בית בישראל. לא מעט חילונים מחזיקים כיפה בתא הכפפות של הרכב, למקרה שייקראו, חלילה, להשתתף בהלוויה. אצל אחרים מדובר בכיפה שנותרה להם כמזכרת מבר-המצווה או מאירוע אחר שחייב את חבישתה.

ובכל זאת, מי שמבקש להשלים הופעה של "לבן על לבן" ולהתהדר בכיפה צחורה, ייאלץ לרכוש אותה במיוחד. ייאמר מיד - בכל מקרה לא מדובר במוצר יקר ובמכירות מרוכזות מחירה של כיפה בודדת עשוי להגיע לסכום זעום, אך ישנן כיפות רקומות או ארוגות מבדי סאטן ופשתן, ג'ינס וכותנה, סריג רשת ועוד. מחיריהן של הכיפות מהסוגים הנ"ל ינועו לרוב בין 6-45 שקל.

אילוסטרציה. ShutterStock
כיפות במגוון עצום של חומרים וצבעים. 6-45 שקל ליחידה/ShutterStock

והכי חשוב לזכור הוא שעם כל הכבוד להופעה החגיגית, הרי שביום הכיפורים העיקר הכוונה: גם מי שלא בקיא בנוסח התפילה, גם מי שיגיע לבית הכנסת ללא טלית ואף מי שיניח על ראשו כובע מצחייה או את הכיפה שחבש עת עלה לתורה כבר-מצווה, יתקבל בברכה על ידי המתפללים האחרים. כי הרי הכוונה שבלב היא לעולם בחינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully