וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרם הושגה הסכמה להפיכת הבנק הבינלאומי לבעל מניות בתבל

ערן גבאי

6.2.2003 / 11:18

לא נפתרה שאלת השעבודים מול לאומי ולא הושגו ההבנות עם דסק"ש; לדסק"ש זכות סירוב ראשונה וזכות וטו לרכישת הבינלאומי את מניות UPC בתבל תמורת מחיקת החובות

הבנק הבינלאומי הראשון טרם הגיע להסכמה עם בנק לאומי בשאלת השעבוד של מחצית ממניות הבינלאומי בתבל ועדיין לא גיבש הבנות בעניין עם דסק"ש , לה עומדת זכות סירוב ראשונה וזכות וטו לעסקה. כך נודע ל-TheMarker. המדובר בעסקת רכישת 46.5% ממניות UPC בחברת הכבלים תבל כנגד מחיקת החוב של החברה ההולנדית לבנק בהיקף כולל של 67 מיליון יורו שנחתם באוקטובר 2002.

בנק לאומי ביקש, כבר לפני חודשים רבים, לשעבד לעצמו כמחצית (23%) מנתח UPC במניות תבל כביטחונות לכסף שהזרים לחברת הכבלים במהלך השנה האחרונה. הבנק מפרש את הזרמת הכסף שהעביר בשנה האחרונה לתבל בהגדלת היקף הביטחונות שלו במניות שמחזיקים הבינלאומי/UPC בתבל.

בדיון בבית המשפט המחוזי בעניין הארכת צו הקפאת ההליכים לתבל בחודשיים נוספים, טען עו"ד ליפא מאיר, המייצג את הבנק הבינלאומי הראשון, כי הבנק, בנוסף להיותו אחד הנושים המובטחים העיקריים של תבל, פועל גם בתהליך של מימוש בטוחות שבידיו שעשוי להוביל אותו להיות בעל מניות בתבל, במקום UPC.

הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, אישר לפני מספר שבועות את עסקת רכישת מניות תבל על ידי הבינלאומי והגביל את הבנק במתן אשראי לתבל, בשל היותו מלווה לחברת הלוויין המתחרה. אישורים לעסקת רכישת המניות אמורים להינתן גם על ידי המפקח על הבנקים, משרד התקשורת והמועצה לשידורי כבלים ולוויין.

בעבר דיווחנו כי בדסק"ש נשקלה האפשרות לרכוש את מניות תבל של UPC במחיר השוק, ואף התקיימו בעניין זה שיחות עם הבינלאומי. תבל חייבת לבעלי המניות שלה כ-285 מיליון שקל, מהם כ-140 מיליון שקל לבינלאומי, בגין הזרמות כספים מימי החזקת UPC בתבל.

עו"ד ליפא מאיר ציין בדיון בבית המשפט כי קיימים תנאים מוקדמים שעל פיהם ניתן לסווג בעלי מניות או חוב של בעלי מניות לא כחוב רגיל, אך התנאים האלה לא נידונו במקרה הנוכחי והם לא מתקיימים בכלל.

"בעלי המניות במקרה הנוכחי נתנו הלוואות כאשראי ממש, במקביל למתן אשראי על ידי הבנקים ועל פי דרישה והתניה מפורשת מצד הבנקים שהם ימשיכו לתת אשראי לחברה, בתנאי שבעלי המניות יעמידו מצדם אשראי. לא מדובר בבעלי מניות שמנצלים את החברה למתן מימון דק כדי ליצור יתרון על נושים אחרים", אמר מאיר.

עו"ד פיני רובין, שמייצג את בנק הפועלים, טען בדיון כי נאמן תבל צבי יוכמן במסגרת עבודתו צריך להעמיד קטגוריה אחרת ונדחית של בעלי המניות. גם נציגי הנושים הבלתי מובטחים הביעו התנגדות להתחלת החזרת חוב הבעלים, מרגע שהנושים הבלתי מובטחים קיבלו 50%-70% מכספם, כפי שנכתב בדו"ח האחרון של יוכמן.

עו"ד ליפא מאיר הודיע בדיון בתגובה להחלטת נאמן תבל שיש לפעול להשגת הסדר נושים לפני השלמת תהליך מיזוג חברות הכבלים, כי הוא רואה בהחלטה זו נסיגה מעקרונות. "אין נתונים אמיתיים להציע הסדר נושים כל זמן שלא יודעים את הנתונים האמיתיים שיהיו בהסדר המיזוג. אם לא יודעים כמה חוב מכלל חובות תבל יירד למטה לחברה הממוזגת, אין אפשרות לדעת איזה הצעה של הסדר נושים ניתן להציע לנושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully