וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות שערים - אסא אבלוי, בעלת מולטילוק, נופלת ב-10% בעקבות מעבר המנכ"ל לאריקסון

דפנה מאור

6.2.2003 / 11:49

אריקסון קופצת ב-7.1% בעקבות החלפת המנכ"ל; הבנק המרכזי של אירופה צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי בפגישתו היום



מגמה שלילית נרשמת בבורסות אירופה על רקע פצצה שהטילה אריקסון, שמינתה במקום קורט הלסטרום את קרל-הנריק סוואנברג למנכ"ל החברה. בורסת לונדון נסחרת במגמה תנודתית ומדד FTSE יורד ב-0.6%, עם עליות במניות הטלקום וירידות במניות הקמעונות. בפאריס עבר מדד CAC לירידה של 0.1%; פרנקפורט יורדת ב-1.7%.



הבנק המרכזי של אירופה צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי בגוש היורו בפגישתו היום. הריבית הורדה לאחרונה ב-5 בדצמבר ל-2.75%. עם זאת, ציפיות לשקיעתה של כלכלת גרמניה למיתון בראשית 2003, עשויה להניע את הבנק להוריד את הריבית בטווח הקרוב. הבנק המרכזי של בריטניה צפוי לנקוט גישה דומה בפגישתו היום, ולהותיר את הריבית בבריטניה ב-4%.



אסא אבלוי (סימול ASSAb.ST), יצרנית המנעולים הגדולה בעולם, נופלת ב-10.1% לאחר שנודע כי אריקסון מינתה את סוואנברג, מנכ"לה של אסא אבלוי, למנכ"ל במקום קורט הלסטרום הוותיק. אסא אבלוי היא בעלת השליטה ביצרנית המנעולים הישראלית מולטילוק, לשעבר רב בריח.



משקיעי אריקסון מגיבים בהתלהבות להדחתו של הלסטרום, אשר תחת ניהולו צברה אריקסון הפסדים של מיליארדי דולרים בשנים האחרונות. מניית אריקסון מזנקת ב-7.1%.



מניות הטלקום בלונדון עולות בהובלת כייבל אנד וויירלס. ספקית התקשורת העסקית עולה ב-5.6% לאחר שנפוצו דיווחים עיתונאיים כי חברות כ-PCCW מעוניינות ברכישתה.



P&O פרינסס יורדת ב-1% לאחר שרשמה עלייה של 14% ברווח למניה ב-2002, אולם הזהירה כי השנה הקרובה עשויה להיות מאתגרת. חברת השיט נמצאת בימים אלה בתהליך מיזוג עם קרניבל קרוזס, שבבעלות מיקי אריסון, אשר רכשה אותה בקרב שליטה נגד חברת השיט רויאל קריביאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully