וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירת הפינטק מישראל שווה 4 מיליארד דולר

14.9.2021 / 15:00

חברת הפינטק 'Melio', המפתחת פלטפורמת תשלומי ה-B2B לעסקים קטנים בארה"ב, סיימה גיוס של 250 מיליון דולר לפי שווי חברה של 4 מיליארד דולר אחרי כסף, כ-8 חודשים בלבד מאז גייסה 110 מיליון דולר לפי שווי חברה של 1.3 מיליארד דולר והפכה ל'יוניקורן'

העסקים הקטנים האמריקאיים נדחפו על ידי הקורונה לעולם הדיגיטלי, והובילו לשילוש שווייה של חברת הפינטק הישראלית 'Melio', המפתחת פלטפורמת תשלומי B2B לעסקים קטנים בארצות הברית, שהודיעה היום כי סיימה גיוס של 250 מיליון דולר לפי שווי של 4 מיליארד דולר אחרי הכסף.

מדובר בגיוס הרביעי, כאשר רק לפני כ-8 חודשים סיימה גיוס של 110 מיליון דולר בחודש ינואר האחרון לפי שווי חברה שעמד על 1.3 מיליארד דולר, והכתיר אותה בתואר 'יוניקורן' (חברה פרטית ששוויה עומד על 1 מיליארד דולר ומעלה).

סבב הגיוס האחרון הובל על ידי קרן Thrive Capital, יחד עם המשקיעה הקיימת קרן General Catalyst. אליהן הצטרפו חברת ההשקעות האמריקאית Tiger Capital Management ומשקיעים קיימים.

סך גיוסי ההון שביצעה 'Melio' מאז הוקמה בשנת 2018 עומד על 506 מיליון דולר, כולל סבב הגיוס האחרון, שבוצע לאחר שהחברה הגדילה את היקף התשלומים שהיא מעבדת בחודש ב-5,000%, מ- 20 מיליון דולר לכ-1 מיליארד דולר בכל חודש, במהלך השנה וחצי האחרונות.

החברה מציינת כי ההשקעה עתידה לשמש אותה להתרחבות בארה"ב, בעיקר במסגרת שותפויות עם חברות שירותים פיננסיים, חברות תוכנה (SaaS), ופלטפורמות מסחר מקוון המעוניינות להציע ללקוחותיהן העסקיים כלים לניהול תשלומי B2B דרך 'Melio'.

יש לציין, כי השקעות אסטרטגיות בוצעו בעבר בחברה על ידי חברות דוגמת 'אמריקן אקספרס', 'אינטואיט' ו'סיילספורס', שנועדו בעיקר לחזק את מעמד האחרונות בקרב עסקים קטנים הפועלים בארה"ב. בין משקיעיה בסבבים הקודמים נמצאים גם: קרן Accel, קרן אלף, קרן בסמר ו- Coatue Management.

מליו שווה כבר 4 מיליארד דולר. רועי שור,
מייסדי היוניקורן מליו. שווה כבר 4 מיליארד דולר/רועי שור

"שנת 2021 הייתה שנה של צמיחה מואצת עבורנו"

החברה הודיעה במקביל, כי היא מצרפת את שקן צ'נולט, בעבר מנכ"ל ויו"ר 'אמריקן אקספרס', וכיום יו"ר חברת 'ג'נרל קטליסט', כחבר משקיף בדירקטוריון.

מתן בר, מייסד ומנכ"ל 'Melio': "שנת 2021 הייתה שנה של צמיחה מואצת עבורנו. אנחנו בעמדה שתאפשר לנו לייעל את פעילות העסקים הקטנים, באמצעות דיגיטציה של התשלומים העסקיים שלהם, החוסכת להם כסף וזמן יקר ומאפשרת להם למקסם את תזרים המזומנים שלהם".

Melio הוקמה בשנת 2018 על ידי היזמים מתן בר (CEO), זיו פז (COO) ואילן אטיאס (CTO), ומעסיקה כ-400 עובדים, שמחציתם עובדים בתל אביב והשאר במשרדי החברה בניו יורק וקולורדו ארה"ב. כספי הגיוס עתידים לשמש את החברה, בין היתר, לגיוס 100 עובדים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully