וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקבוק קטן לשינוי גדול: רשות הטבע והגנים וסודהסטרים למען חיות הבר

עודכן לאחרונה: 14.9.2021 / 15:46

רשות הטבע והגנים וסודהסטרים משיקות סדרת בקבוקים רב פעמיים עם איורים צבעוניים של חיות בר, במטרה להעלות מודעות לנזקים העצומים הנגרמים לבעלי החיים ולסביבה כתוצאה משימוש בכלים חד פעמיים, ההכנסות ממכירת הבקבוקים יועברו לפעילות ה"חיבולנס" של רשות הטבע והגנים

הבקבוקים יימכרו בחול המועד סוכות בשמורות הטבע ובגנים לאומיים ברחבי הארץ;
פלסטיק הוא אחר מגורמי התמותה של חיות בר; בשנה האחרונה למעלה מ-7,000 בעלי חיים הזדקקו לטיפול כתוצאה מפסולת שהושלכה בשטח הפתוח.

סודהסטרים ורשות הטבע והגנים משיקות מהדורה מוגבלת של בקבוקים רב פעמיים המעוטרים באיורים צבעוניים של חיות בר: צב יבשה, יחמור ועטלף. הבקבוקים יימכרו בחול המועד סוכות במרכזי השירות בעשרות שמורות טבע וגנים לאומיים ברחבי הארץ, במחיר סמלי של 10 ₪ לבקבוק, כאשר ההכנסות ממכירתן יתרמו לפעילות ה"חיבולנס" להצלת חיות הבר אשר נפגעות ישירות מאכילת פלסטיק.

בקבוקים שת"פ סודה סטרים. סודה סטרים,
בקבוקים שת"פ סודה סטרים/סודה סטרים

בקבוק קטן עשוי להציל חיים

המטרה המרכזית של שיתוף הפעולה הייחודי שנרקם בין רשות הטבע והגנים וסודהסטרים, היא לעודד מעבר לכלים רב פעמיים ולהוציא משימוש כלים חד פעמיים, שקיות ופסולת אשר נמצאים בין הגורמים המרכזיים לפגיעה בחיות הבר.

באמצעות האיורים החביבים מבקשים שני הגופים להגיע לליבם של הילדים והמבוגרים, ולהעביר מסר חד וברור: בקבוק קטן יכול לחולל שינוי גדול, ואף להציל חיים.

בקבוק קטן שינוי גדול. יעל שרון,
בקבוק קטן שינוי גדול/יעל שרון

הפלסטיק שנזרק בטבע פוגע בחיות

רק במהלך השנה האחרונה הזדקקו 7,078 בעלי חיים לטיפול וטרינרי על ידי "החיבולנס", כשאחד הגורמים אשר פוגעים משמעותית בבריאותם ובחייהם של בעלי החיים הוא הפלסטיק שנזרק בטבע.

ה"חיבולנס" הינו מערך מתנדבים של רשות הטבע והגנים שנוצר על מנת להעביר חיות בר מוגנות פגועות מכל רחבי הארץ אל בית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים שפועל בשיתוף הספארי והמשרד להגנת הסביבה.

לדברי סטלה קריוף, מנכ"לית סודהסטרים ישראל: "אנו מאמינים כי כל חברה חייבת לעשות את המיטב למען הסביבה. בשנים האחרונות אנו עדים לשיבושים במאזן האקולוגי כאשר אחד הגורמים לכך היא הצריכה המוגברת של כלים חד פעמיים.

ראינו לנכון לעשות את החיבור עם רשות הטבע והגנים דווקא בחגים, במהלכם רבים יוצאים לטייל ולקרוא למטיילים גם להימנע משימוש בבקבוקים חד פעמיים וגם לתרום לפעילות החיבולנס, באמצעות רכישת בקבוקים רב פעמיים, כך יחד נוכל להשפיע ולייצר שינוי של ממש למען חיות הבר ולמען כדור הארץ".

חיבולנס - רשות הטבע והגנים. יחסי ציבור,
חיבולנס - רשות הטבע והגנים/יחסי ציבור

"הסודהטבע" לצמצום שימוש בפלסטיק חד פעמי

לדברי רעיה שורקי מנהלת חטיבת קהל וקהילה: "רשות הטבע והגנים יכולה להוביל שינויים סביבתיים בחברה הישראלית באמצעות העלאת מודעות, התגייסות הצבור וקדום שתופי פעולה למטרות סביבתיות ושמירת טבע.

שיתוף הפעולה עם סודהסטרים הוא דוגמא לחיבור בין הצורך בהגנה על חיות הבר למפגע הקשה שהציבור מתמודד איתו בשימוש בפסולת החד פעמית ובמצבורי האשפה שכחברה אנו מתקשים להתגבר עליהם. השימוש בכלים רב פעמים ובמקרה זה בקבוקי "הסודהטבע" הוא הזדמנות נוספת לפנות אל הציבור ולבקש ממנו להרתם למאמץ המשותף במעבר לשימוש בכלים רב פעמיים ובכך לסייע לשמירת הטבע.

זו גם ההזדמנות להודות למאות המתנדבים היקרים שלילות וימים מזמנם הפרטי הם נותנים למען הצלתם של חיות בר פצועות שחלקן נפגע מאותם שאריות חד פעמיות הנמצאות בים או ביבשה".

יעל בהררי הפסולת, רשות הטבע והגנים. עמרי יוסף עומסי,
רשות הטבע והגנים/עמרי יוסף עומסי

לפלסטיק לוקח מאות שנים להתכלות

ד"ר רוני קינג וטרינר רשות הטבע והגנים: "פלסטיק הוא אחד מהגורמים המרכזיים הפוגעים בבעלי החיים ובמערכות האקולוגיות. לפלסטיק לוקח מאות שנים כדי להתכלות ולהיעלם מהעולם. בסופו של התהליך הסביבה הטבעית "מלאה" בחלקיקים קטנים הנמצאים בכל מקום, כשבמהלך שנים אלה, חלקים בגדלים שונים נאכלים ע"י בעלי חיים רבים, החל בעופות המאכילים את גוזליהם וכלה בדגים האוכלים חלקיקים הנדמים בעיניהם לסרטנים זעירים שהם מזונם הטבעי.

החלקיקים הזעירים מזהמים את כל המערכות הטבעיות ופוגעים בטבע וכמובן שגם בבריאות האדם. שקיות ומגבונים נאכלים על ידי בעלי חיים שלא למדו להימנע מאכילתם. ננסה להפחית את השימוש בשקיות, מגבונים ובפלסטיק חד פעמי ואם כבר עשינו בהם שימוש, נוודא שלא השארנו אחרינו שום זכר לחומרים אלה, כך נמנע מפגיעה בחי והסביבה שאנו כל כך אוהבים".

ינשוף הרים מגיע לטיפול ע"י מתנדבת חיבולנס. שגיא מרום,
ינשוף מגיע לטיפול ע"י מתנדבת חיבולנס/שגיא מרום

ההכנסות לטובת רכישת ציוד

אורי לניאל ראש תחום חיות בר בשבייה בחטיבת האכיפה של רשות הטבע והגנים: "חיבולנס הוא מיזם התנדבותי מסייע בהובלת חיות בר פגועות לטיפול בבית החולים לחיות בר שנמצא בספארי. לצערנו חיות הבר חשופות לגורמי פגיעה רבים ומגוונים, עיקרם בשל פעילות אדם, כגון התחשמלות, פגיעה מרכבים ואכילת פסולת (למשל שקיות פלסטיק ומגבונים)".

"בעזרת המתנדבים המסורים שלנו אנו מצליחים להעביר ולטפל באלפי בעלי חיים בכל שנה, אולם לצערנו המספר עולה מידי שנה ואנו מבקשים את עזרת הציבור בשמירה על הטבע וצמצום גורמי הפגיעה וגם בהגברת המודעות לכך שרשות הטבע והגנים דרך החיבולנס נותנת מענה לחיות הבר הפגועות".

על כל חיית בר פגועה או מפגע יש לדווח ל"מוקד בטבע" של רשות הטבע והגנים בטלפון 3639*

ההכנסות מהמיזם המשותף עם סודהסטרים יועברו לטובת רכישת ציוד ואמצעי טיפול עזרה ראשונה ייעודיים לבעלי החיים ובמימון השתלמויות והכשרות נוספות עבור המתנדבים היקרים שלנו ולמען חיות הבר- כדי שיהיו כאן גם מחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully