וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנתם לילדים את האופניים ליום הכיפורים? זה יכול לעלות לכם הרבה כסף

עודכן לאחרונה: 14.9.2021 / 15:55

אם אתם מתכננים לשלוח את ילדיכם לכבישים, בציבור הדתי יש מי שמזהיר שפרנסתכם תיפגע, אבל גם אם זה נשמע לכם מופרך ודמיוני, יש סיכוי לא מבוטל שתיאלצו להיפרד מעשרות ואולי גם מאות אלפי שקלים במקרה של תאונה

מתכוונים לרכב ביום כיפור על אופניים? כדאי מאוד שתחשבו על זה שוב. לא מדובר על השיקול הבריאותי שמא תיפגעו בתאונה, אלא על פגיעה מכיוון אחר לגמרי, מכיוונו של אלוקים, כאשר על הפרק - הסיכון כי בעקבות כך תיפגע פרנסתכם.

מלחמת יום כיפור: ראש הממשלה, גב' גולדה מאיר, נושאת דברים.. באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, אוסף דובר צה"ל, אתר רשמי
אפילו היא שמרה על קדושת החג. גולדה מאיר/אתר רשמי, באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, אוסף דובר צה"ל

יו"ר משמרת הקודש והחינוך ואחד האנשים החזקים ביהדות התורה, הרב מרדכי בלוי, שלח מסר לקוראי וואלה כסף: "מי שמתגרה בבורא עולם במהלך המשפט שלו עצמו שבו דן אותו הקב"ה לחיים או למוות נוטל נפשו בכפו, מסכן את פרנסתו ופוגע באומה כולה ובוגד באבות אבותיו שמסרו נפשם על היום הזה". לדברי הרב בלוי, הוא מרגיש צורך עז להגן על עם ישראל מפני פגיעה אפשרית בפרנסתו, אך לא רק - גם באפשרות כי חילול החג יוביל לענישה של צאצאי המחללים. "חובה להתריע בפני המוני בית ישראל לבל יחללו את החג הקדוש הם וצאצאיהם. כולנו זקוקים לחסדי שמיים, בפרט בעת הזו כאשר כל הגלבוס לא יציב בשל מגפה עולמית בלתי נשלטת".

בלוי אינו חוסך באזהרתו ועל מנת לקרב לבבות, מביא מספר דוגמאות למנהיגים ישראלים בעלי שיעור קומה, שחרף היותם חילוניים, מצאו לנכון לכבד את קדושת החג: "יום כיפור הוא היום הקדוש ביותר לעם היהודי, זכורני שבמטבע לשון זה השתמשה גם רוה"מ המנוחה גולדה מאיר בפרוץ מלחמת יוה"כ, והיא לא היתה בדיוק שומרת מצוות". לדבריו, גם בן גוריון שהיה במהותו אנטי תזה לכל דבר שנדף ממנו יהדות גלותית עפ"ל, החליט כי ביום כיפור המדינה סגורה.

טיול אופניים ביער בן שמן. יואב לביא, עיבוד תמונה
יותר בטוח בשטח/עיבוד תמונה, יואב לביא

יום הכיפורים מהווה " מאני טיים", לאלפי עסקים בישראל שעוסקים במכירת ותיקון אופניים, אולם מבחינת בלוי, חילול השם משמעותי לאין מונים והוא יוצא גם חוצץ כנגד ההורים שמחטיאים את ילדיהם: "מי נתן רשות לעשוק את הילדים הזכים מטיפת יהדות ובית כנסת? הפכו את היום העילאי הזה למעין טור דה פראנס - מסעות אופניים ברחובות. בכל הדורות ובכל המצבים כל יהודי באשר הוא, ידע שזה יום קדוש לעם היהודי וגם הגויים ידעו להעריך את היום הזה. אפילו יהודי שהתרחק מאד מהדת את יום הכיפורים הוא ישמור ויגיע לביה"כ, ולא רק עדות המזרח שהם במהותם מסורתיים, אלא גם האירופאים שהיו כביכול אפיקורסים שמרו על היום הקדוש הזה. מאד מצער שקם דור מנותק שבועט אפילו במינימום הזה ועוד בפרהסיה".

ואם המסר של הרב בלוי לא מהלך עליכם אימים, כדאי שתקראו היטב את דבריו של עו"ד אסף ורשה, שמדבר על סכנות יותר גשמיות, שנשקפות דווקא מבית המשפט בישראל: "מדי כיפור נפצעים לא מעט ילדים ומבוגרים בתאונות אופניים, כאשר מעבר לנזקי הגוף ולהחלמה הארוכה, קיים כאן גם סיכון כלכלי בלתי מבוטל".

לדבריו של עו"ד ורשה, קיימת תחושה בקרב הציבור כאילו ביום האמור, חוקי התנועה אינם חלים וכל רוכב יעשה כעולה על רוחו, אולם זו טעות: רכיבה בניגוד לחוקי התנועה, בחוסר זהירות, שהביאה להתרחשות של תאונה, תאפשר לניזוק להגיש תביעה כנגד רוכב האופניים, תוך גרימת נזק כלכלי אדיר.

כך, לדוגמא, הוא מספר על מקרה שאירע ביום כיפור האחרון בו הורים לילד התירו לו לרכב ביום כיפור ולהשתולל על הכביש, מה שהביא לתאונה בה נפצעו שני רוכבי אופניים בגילאי השלושים. "לצערי, השניים הובהלו לבית החולים שם אובחן כי הם סובלים משברים מופשטים ובהמשך, נקבע כי הם יסבלו כל חייהם מנכות צמיתה. ההערכה היא כי מדובר על נזק מצפרי של מאות אלפי שקלים, אותם ייאלצו לשלם הוריו של הילד".

לדברי ורשה, זו דוגמא אחת מיני רבות לטיולי אופניים ביום כיפור שמסתיימים עם חור ענק בכיס לרוכבים ולמשפחותיהם. לסיכום הוא מדגיש: "היות ומדובר על יום בו רבים רוכבים על הכבישים, מצפה בית המשפט מהמשתמשים בדרך לרכב ביתר זהירות. הפרת חובת הזהירות ומעורבות בתאונת דרכים, יכולה כאמור להסתיים לא רק בטראומה פיזית, אלא גם כלכלית. שימו לב היטב לאן ואיך הילדים רוכבים. אל תעצמו עיניים ותנחו אותם לבל ישתוללו על הכביש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully