וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אוף אינגלנד הוריד במפתיע את הריבית בבריטניה ברבע אחוז

דפנה מאור

6.2.2003 / 14:27

סימנים להאטה בצמיחה הכלכלית הובילו להורדת הריבית הראשונה מאז נובמבר 2001 - לרמה של 3.75%



בנק אוף אינגלנד הוריד במפתיע את הריבית בבריטניה ברבע אחוז ל-3.75% - רמתה הנמוכה ביותר זה יובל שנים. הבנק היה צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי, ברמתה הנמוכה מזה 40 שנה, בשל התייקרות מחירי הנדל"ן בבריטניה. אולם סימנים להאטה בצמיחה הכלכלית הובילו להורדת הריבית הראשונה מאז נובמבר 2001.



ועדת המדיניות המוניטרית של הבנק אמרה בהודעתה כי ההחלטה התקבלה לנוכח התחזיות החדשות לתפוקה ואינפלציה ברבעון הראשון. במהלך השנתיים הבאות צפוי הביקוש, הן מקומי והן גלובלי, להיות חלש ממה שצפו עד כה. במטרה לשמור על יעדי האינפלציה בטווח הקרוב, הוועדה החליטה להוריד את הריבית ברבע אחוז.



כלכלת בריטניה נמנעה מנסיגה למיתון בשנתיים האחרונות, ורשמה צמיחה איתנה יותר משל שכנותיה שמעבר לתעלת למאנש. אולם בחודשים האחרונים הצטברו סימנים להאטה בצמיחתה, שככל הנראה הובילו להורדת הריבית השבוע.



מפולת שוק המניות, אשר היתה אחד הזרזים המשמעותיים ביותר של המיתון בארה"ב ב-2001, היתה בעלת השפעה פחותה בהרבה בבריטניה. בעוד שבאירופה הקונטיננטלית נבלמה כמעט לחלוטין צמיחתו של המשק הגרמני, רשמה בריטניה צמיחה של 2% - המהירה ביותר בקרב שבע המדינות המתועשות ב-2001.



אולם ב-2002 נרשמה בבריטניה צמיחה של 1.7% - האיטית ביותר מאז 1992. ארה"ב, לשם השוואה, צמחה ב-2.4% בשנת 2002 - גם אם הואטה לקצב של 0.7% ברבעון הרביעי.



עד כה נמנע הבנק מהורדת ריבית משמעותית, ובפעם האחרונה הוריד את הריבית בנובמבר 2001. אחת הסיבות המובהקות לשמירה על ריבית גבוהה יחסית היתה שוק הנדל"ן, שהמשיך בינואר לזנק בקצב שנתי של 25%.



פער הריבית הנוכחי מול אירופה וארה"ב עדיין משחק לטובת בריטניה: בארה"ב ריבית הבסיס היא 1.25%; בגוש היורו היא 2.75%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully