וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסיד בגמר האח הגדול - ולא יתנחם אפילו בקנאביס

עודכן לאחרונה: 19.9.2021 / 12:22

משפחת ברזני תעביר מניות השליטה בשלד הבורסאי לעופר עיני ושרגא ברוש, שינסו למזג פנימה את חברת 'עושרד גז טבעי', הפועלת בתחום האנרגיה. ההודעה על ניסיון המיזוג החדש והעברת השליטה הזניקה את מניית השלד ב-50%

אחרי שפינה את בית 'האח הגדול' עת הפסיד את הזכייה לח"כ לשעבר אורן חזן, עומר ברזני ומשפחתו מתקפלים גם מהשלד הבורסאי 'וונטייז', לאחר שלא הצליחו למזג לתוכו את פעילות חברת מימון הקנאביס שבבעלותם, ומוכרים את אחזקתם בו.

הרוכשים מפתיעים לא פחות - עופר עיני, לשעבר יו"ר ההתאחדות לכדורגל ולפני כן יו"ר הסתדרות העובדים הכללית, והתעשיין שרגא ברוש, לשעבר יו"ר התאחדות התעשיינים, שינסו למזג פנימה את חברת 'עושרד גז טבעי', יחד עם שותפם לחברה אלברט נאסר, ממייסדי קרן אייסף ואיש עסקים המוכר בעיקר מתחום המלונאות.

עומר ברזני, האח הגדול VIP 10 ביולי 2021. מיכה לובטון,
עומר ברזני: את המיליון לקח לו אורן חזן, את הפעילות הבורסאית של וונטיז - שרגא ברוש ועופר עיני/מיכה לובטון

חברת הגז הטבעי של איחוד מנהיגי הפועלים והתעשיינים תחליף את משפחת ברזני ותחזיק ב-60% ממניות 'וונטייז' עם השלמת המיזוג, אותו היא מבקשת לקיים לפי שווי חברה הנע בין 120 ל-170 מיליון שקל, ומבוסס, כך 'וונטייז' מציינת, על הערכת שווי ודוחותיה הכספיים של 'עושרד' נכון לסוף המחצית הראשונה של 2021.

רשמית: עופר עיני הודיע על סיום דרכו כיו"ר ההתאחדות לכדורגל. ספורט 1
עופר עיני, מבעלי עושרד. לשעבר יו"ר ההתאחדות לכדורגל ויו"ר ההסתדרות/ספורט 1

'עושרד' יוזמת, מתכננת, מקימה, מממנת, מתפעלת, ומתחזקת, פרוייקטים של ייצור חשמל ואנרגיה טרמית בהספקים של עד 16 מגה וואט בטכנולוגיות גנרציה, קוגנרציה וטריגנרציה. לחברה גם רישיון לשיווק גז טבעי המאפשר לה לרכוש גז ישירות ממאגרי הגז הטבעיים, והיא צפויה לספק חשמל ואנרגיה טרמית עד סוף 2022 במסגרת הסכמיה הקיימים.

שרגא ברוש. דוברות התאחדות התעשיינים,
שרגא ברוש, מבעלי עושרד. לשעבר יו"ר התאחדות התעשיינים/דוברות התאחדות התעשיינים

החלפת בעלי המניות מתרחשת כחודש לאחר שהוגשה תביעה נגד משפחת ברזני בגין הצגת "מצגי שווא" שונים לטובת קבלת העדפה ברכישת השליטה בחברת 'וונטייז' הציבורית ומיזוג פעילותם אליה, במסגרת הסדר נושים.

טענות התובעים התמקדו בעיקר בחוסר היכולת של המשפחה להכניס את פעילות חברת 'אספן' (Aspen Forest), הפועלת בתחום הקנאביס במדינת קולורדו ארה"ב, לתוך 'וונטייז', ששוויה זינק לכ-88 מיליון שקל עם חזרתה למסחר בבורסה בתל אביב.

החברה נתקלה מאז במשוכות רבות לקליטת פעילות הקנאביס של המשפחה וחזרה חזרה לרשימת השימור, כאשר שוויה ירד לכ-16.6 מיליון שקל. ההודעה על ניסיון המיזוג החדש הזניקה את מניית החברה ב-50%.

עורך דין אילן גרזי. תומר יעקובסון,
עו"ד אילן גרזי, שותף בכיר וראש מחלקת שוק ההון במשרד עורכי הדין פרל כהן צדק לצר ברץ/תומר יעקובסון

'וונטייז' יוצגה בשתי העסקאות על ידי עורך הדין אילן גרזי, שותף בכיר וראש מחלקת שוק ההון במשרד עורכי הדין פרל כהן צדק לצר ברץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully