וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה בבג"ץ מטופלי הקנאביס. בית המשפט אימץ את עמדת המדינה

עודכן לאחרונה: 19.9.2021 / 18:09

מטופלי הקנאביס החלו להתקוטט לאחר שהשופטים הביעו תמיכה במתווה הייצוא וברפורמת הקנאביס הרפואי של משרד הבריאות. מספר מטופלים כיתרו את דנה בר-און, יו"ר עמותת מטופלי הקנאביס הרפואי, מחשש לפגיעה בה. דנה בר און: "פרישתו של השופט מלצר עקרה עמה את ההבנה למטופלים"

בג"ץ מטופלי הקנאביס הרפואי ממשיך להוציא את המטופלים משלוותם, הפעם לאחר ששופטי בג"ץ הביעו תמיכה במתווה ייצוא הקנאביס שהוצג בפניהם מטעם משרדי הבריאות, האוצר והכלכלה, ולמעשה ברפורמת הקנאביס הרפואי של משרד הבריאות, שהובילה את המטופלים בהגשת הבג"ץ.

התקדמות הדיון הובילה למהומה בכתלי בית המשפט, במהלכה פרצה קטטה בין המטופלים למטופלים אחרים, שחלקם אף הקיפו את דנה בר און, יו"ר עמותת מטופלי הקנאביס הרפואי, בצאתה מהדיון. דנה בר און אמרה ל'וואלה! כסף', כי "כמה מהמטופלים איבדו את העשתונות לגמרי, ואנו כמובן מתנגדים לכל אלימות".

דנה בר און, נלחמת להמשיך לקבל 180 גר' קנביס רפואי. באדיבות המצולמים
דנה בר און, בעת מאבקה על המשך קבלת קנאביס רפואי, 2015/באדיבות המצולמים

בר-און הוסיפה: "עם זאת, מקור התיסכול מובן, שהרי במהלך השנתיים וחצי האחרונות נאלצנו להילחם בתחנות רוח ביורוקרטיות שקטעו לנו רצף טיפולי והובילו לסבל גדול בקרב המטופלים, ובג"ץ היה המזור היחיד שלנו.

שופט בית המשפט העליון חנן מלצר היה זה שהוביל את השיפוט בנושא ולקח על עצמו ללמוד הנושא לעומקו, ודחק במדינה להגיש תשובות לשאלות רפואיות ואחרות שלא התיישבו עם הרפורמה.

לצערי, ההרגשה בדיון היום היא שפרישתו של השופט מלצר מבית המשפט העליון (השופט מלצר כיהן כמשנה לנשיאת בית המשפט העליון ופרש לגמלאות ב-12 באפריל 2021, לאחר 14 שנים כשופט בבית המשפט העליון צ.ג) עקרה עימה את ההבנה המעמיקה שנלמדה על ידי בית המשפט למצב המטופלים ועיוותי הרפורמה של משרד הבריאות".

בג"ץ מטופלי הקנאביס הרפואי הוגש בסוף מרץ 2019 כנגד רפורמת הקנאביס הרפואי של משרד הבריאות, שנכנסה לתוקפה יממה לאחר מכן.

מאז בג"ץ הספיק להקפיא אותה עבור מטופלים שטופלו בקנאביס רפואי טרום הרפורמה, לזמן את עדותם של שרי הבריאות והאוצר לשעבר, לחייב את המדינה להציג מתווה לגובה מחירי מוצרי התחום עבור המטופלים ודרך התנהלות השוק, ולהלחיץ את כלל החברות הפעולות בתחום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully