וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מפעל הפיס מתכוונים להכריז על סכסוך עבודה בעקבות תוכנית ההתייעלות המתוכננת

עינב בן יהודה

6.2.2003 / 16:24

אתמול הודיע יו"ר מפעל הפיס, אברהם כץ עוז, שבכוונתו להביא לאישור הדירקטוריון תוכנית התייעלות הכוללת פיטורי עובדים וקיצוצי שכר * מפעל הפיס מקצץ שכר העובדים ב-1%-6% ומפטר 6% מכוח האדם



עובדי מפעל הפיס פנו היום להסתדרות בבקשה דחופה לאשר סכסוך עבודה בעקבות הכוונה לפטר 6% מהם, כ-12 איש, ולקצץ שכרם בשיעור של 1%-6%. נציגי ועד העובדים ציינו כי ההנהלה ממשיכה בקליטתם של עובדים חדשים.



אתמול הודיע יו"ר מפעל הפיס, אברהם כץ עוז, כי בכוונתו להביא לאישור הדירקטוריון תוכנית התייעלות, פיטורי עובדים וקיצוצי שכר, הקטנת מספר הרכבים בחברה מ-38 ל-33, תוכנית פרישה מוקדמת והקטנת תקציבי מענקים חיצוניים לתרבות וקרנות בשיעור של 5%. כץ עוז העריך כי התוכנית תוביל לקיצוץ של כ-40 מיליון שקל, וזאת בנוסף לתוכנית שאושרה לפני כחודש וחצי במסגרתה הוחלט לקצץ עלויות התפעול במפעל הפיס ב-10 מיליון שקל.



היום נמסר ממפעל הפיס כי בישיבת הדירקטוריון הוחלט שמנכ"ל מפעל הפיס, שאול סוטניק, יגיש תוכנית התייעלות בחודש מארס. במפעל הפיס התקשו להשיב האם התוכנית שיגיש תכלול צעדים דומים לאלו עליהם הכריז אתמול כץ עוז.



רמי רחפור, ממלא מקום מזכיר הסתדרות הפקידים בתל אביב יפו, ציין כי למרות שעדיין לא נקבעה תוכנית ההתייעלות, הוחלט להגיש בקשה דחופה לאישור סכסוך עבודה. "אנחנו לא יכולים לקחת את הסיכון. הנהלת מפעל הפיס החליטה לנקוט בצעדים חד צדדים מבלי להתייעץ עם נציגי ועד העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully