וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויליאם אסריי, יו"ר ספרינט המודח, נמצא תחת חקירה של מס הכנסה בארה"ב

יהודה שויצר

6.2.2003 / 19:00

בהודעה שהופצה בקרב הנהלת החברה סיפר אסריי כי החקירה מתמקדת בשימושים שעשה למטרותיו האישיות במקלטי מס; בתחילת השבוע הודח אסריי מתפקידו



וילאם אסריי, יו"ר חברת ספרינט המודח, נחקר על יד שלטונות מס הכנסה בארה"ב על העלמת מס. בהודעה שהופצה בקרב הנהלת החברה סיפר אסריי כי החקירה מתמקדת בשימושים שעשה למטרותיו האישיות במקלטי מס.



הסיבה שבעטיה נחקר אסריי על ידי מס הכנסה היא שהובילה גם להדחתו מהחברה בתחילת השבוע. חברת התקשורת האמריקאית מסרה בתחילת השבוע כי ויליאם אסריי וסמנכ"ל התפעול רונלד לה מאי, יעזבו בעקבות שימוש לא ראוי במקלט מס שנוי במחלוקת.



שני המנהלים, שניהלו את ספרינט מאז אמצע שנות ה-80, השתמשו במקלט המס על מנת לדחות תשלומי מסים על הכנסות של עשרות מיליוני דולרים שנבעו ממימוש אופציות מנייתיות ב-1999 וב-2000.



לדברי אותם מקורות, המליצה חברת הרו"ח של ספרינט, ארנסט אנד יאנג, על השימוש במקלט המס בו עשו שימוש גם מנהלים נוספים בחברה. ארנסט אנד יאנג מספקת גם שירותי תכנון מס למנהלים בכירים בספרינט ואפשר שהעניקה עצה דומה למאות מנהלים אחרים בחברות אחרות.



ראוי לציין כי עדיין אין ודאות לכך שהשניים עשו דבר מה בלתי חוקי. בנוסף, היות שחברת הרו"ח של ספרינט היא שהמליצה על מקלט המס, עדיין לא ברור מדוע החליטה מועצת המנהלים שיש מקום להדיחם.



במכתבו הדגיש אסריי כי הפעולות שעשה בכספיו האישיים היו ידועים למועצת המנהלים וכי לא העלים מהם דבר בתקופת כהונתו. אסריי מציין כי עד עתה לא הגיע אליו שום דרישה להעברת כספים נוספים למס הכנסה וכלל אינו מאמין שיוטל עליו איזשהו קנס או עונש. לנוכח ההתפתחויות האחרונות "ועל רקע המחיר הנמוך של מניית ספרינט, כל תשלום עתידי שאאלץ לשלם למס הכנסה עלול לכלות את הוני האישי לחלוטין, מאחר שרובו ככולו הינו במניות ספרינט", אמר אסריי במכתבו.



ארנסט אנד יאנג מסרה כי אסטרטגיות השימוש במקלטי מס הינה חוקית ותואמת את תקנות מס הכנסה.



ספרינט נקלעה כתוצאה מכך למשבר מנהיגות. חברת התקשורת ניסתה למנות את סגן יו"ר בלסאות, גארי פורסי, כמחליפו של אסריי, אך זה מנהל כעת מאבק משפטי כנגד בלסאות בניסיון להשתחרר מסעיף הצינון שנכלל בחוזהו. מחברת ספרינט נמסר עוד כי הם תרים אחר אופציות ניהול נוספות מבית ומחוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully