וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: לסייע לבדידות בקורונה - ולהרוויח מזה

אלון גל

עודכן לאחרונה: 24.9.2021 / 0:06

המאמן העסקי מגיע לוואלה! כסף: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: המאזינה רוצה לסייע לסובלים מבדידות - מה הדרך הנכונה לעשות זאת?

מוקד טלפוני. ShutterStock
סיוע טלפוני/ShutterStock

עוד בטרם פרצה לחיינו מגפת הקורונה ושינתה את אורחות החיים מן הקצה אל הקצה, התמודדנו בעשורים האחרונים עם 'המגפה של התקופה המודרנית' והיא הבדידות. אך בשל התפרצות נגיף קורונה, אנו עדים לעלייה ניכרת במספר האנשים אשר חשים בדידות, ויש חשש כי המגמה עשויה להתעצם אף יותר. המאזינה שעלתה לשידור בתוכניתו של המאמן העסקי אלון גל ברדיו 103FM, סיפרה כי היא מעוניינת להקים שירות שיעזור להפיג את הבדידות. אך האם הוא ישים? וכיצד תוכל לשווקו?

בעקבות נגיף הקורונה האימתני שפרץ לחיינו בדצמבר 2019, נאלצנו להישאר בבתים, לשמור על מרחק פיזי מאנשים אחרים וקרובים, להימנע ממגע אנוש ולהמעיט ככל שניתן במפגשים פרונטליים. כל אלו עוררו אצל רבים תחושת בדידות, לצד הפחד מהלא נודע, מהסכנה הקיומית ומהמוות שאורב ממש מעבר לפינה. מי שסבלו מכך יותר מכל הם בני הגיל השלישי, עליהם ניסינו כה לשמור במהלך ההתפרצויות.

בימים אלו קיימת עלייה בפניות למוקדי תמיכה נפשית, וזאת משום שלבדידות מחיר כבד מאוד. המאזינה שעלתה בתוכניתו של אלון גל ב־103fm הציגה פתרון למצב: "הרעיון נקרא 'חבר טלפוני', זה סוג של שירות שאני רוצה לתת לאנשים, שירות של שיחה לכל מי שרוצה שיקשיבו לו או כל מי שמעוניין לדבר. אני רוצה להיות הברמן שלכם בלי למכור לכם משקה. אני רוצה להיות האוזן והקול בצד השני".

היא הסבירה כי השירות יהיה בתשלום, "כי צריך להתפרנס, ושבן אדם ירגיש שהוא מוגבל בזמן כך שיהיה מקום לעוד שיחות עם אנשים. אם לא מגבילים, לפעמים לא יהיה זמן לאנשים אחרים. אני אוהבת לעזור ולא יודעת אם זה מוסרי, כי יש הרבה אנשים בודדים בארץ שזקוקים לדעתי לסוג כזה של שירות, אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם. אפילו אם זו שיחה בעלות מינימלית של כמה שקלים".

"מודל עסקי טוב ממודל התנדבותי"

גל הסביר כי "הרוב המוחלט של הדברים הגדולים שקורים ביקום, שמסייעים לאנשים, נוצרו למטרות רווח. כשאנחנו משווקים שירות או מוצר מסוים, המוסריות נמדדת בזה שאנחנו עושים את זה WIN-WIN, ששני הצדדים מרוויחים. בן האדם שצריך את השיחה ירוויח, ואת כמנהלת הפרויקט תרוויחי. מעצם זה שתיצרי את המיזם, העובדים במיזם גם יוכלו להתפרנס מזה".

עוד הוסיף וציין כי אנשים בעלי מוגבלויות יוכלו לעבוד במיזם, כך שלמעשה "את לא רק מיטיבה עם האדם שצריך את השיחה, אלא עם האדם שמנהל את השיחה, ואת מיטיבה איתך כי גם את מתפרנסת מזה. את חייבת להוריד את המחשבה שפעולה משמעותית וחברתית חייבת להיות ללא תגמול. אם העולם היה מתנהל ככה, לא היה לנו עולם".

גל הסביר: "בכל מקום שמצליחים לייצר מודל עסקי, הוא הרבה יותר טוב מהמודל ההתנדבותי. ברוב המקרים לא מצליחים, ולכן משתמשים בכל מיני מתנדבים ומקימים עמותות. הפרויקט הוא מצוין. את רק צריכה למצוא את המודל העסקי, זה הכי חשוב. להתחיל לחשוב כמה את רוצה להרוויח כדי לחיות בשקט, מה יהיו הוצאות הפרויקט והשכר לעובדים. את צריכה לחשוב איך את משווקת את הפרויקט, איך את יכולה לעשות שיתופי פעולה מעניינים, לדוגמה עם גוף שמעוניין להצטייר כחברתי. האם יש צורך בכזה מיזם? התשובה היא כן. בעיניי, הרעיון נורא יפה".

  • עוד באותו נושא:
  • אלון גל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully