וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך ומתי תבחרו דלתות פנים?

עודכן לאחרונה: 23.9.2021 / 13:54

דלתות הפנים הן שוק שמגלגל מאות מיליוני שקלים בשנה, אבל האלמנט לא מקבל את תשומת הלב הראויה וגם כשכן - לא בטוח שההחלטה שתקבלו נכונה. מה אתם צריכים לעשות? התשובות בפנים

היקף שוק דלתות הפנים בישראל מגלגל על פי הערכה מאות מיליוני שקלים מדי שנה, ולמרות חשיבות הדלת מבחינת איכות החיים שלכם, סקרים שנערכו בנושא מעלים כי מדובר על אלמנט שאינו מקבל את תשומת הלב הראויה, ביחס לרכיבים אחרים בדירה, כדוגמת גופי תאורה. לכאורה, הבחירה בדלת כזו או אחרת, אינה מהותית אולם בפועל, מדובר בבחירה משמעותית ביותר שתשפיע בטווח הארוך לא רק על חווית השהייה במרחב, אלא גם על הכיס שלכם. המציאות מלמדת כי בלא מעט מקרים, רוכשי דלתות פנים מצאו את עצמם כעבור מספר שנים מרגע ההתקנה, נאלצים להוציא שוב עשרות אלפי שקלים על התקנת דלתות חדשות, בגלל בחירה שגויה שנשענת על חוסר הבנה. נמצאים בשלב בו אתם זקוקים לבחור דלתות פנים? הטיפים שלנו יחסכו לכם הרבה מאוד כסף ויבטיחו שתוכלו להינות מהבחירה שלכם לשנים ארוכות.

דלת פנים עם חיפוי זכוכית של א.א. מראות, 8,000 שקלים. יח"צ חו"ל,
נושא חשוב שלא מקדישים לו את הזמן הראוי/יח"צ חו"ל

שוק דלתות הפנים עבר מיני מהפכה בעשור האחרון: אם בעבר עמדו לרשות הצרכנים מספר אפשרויות מצומצם הרי שכיום קיימת מניפה עצומה של אפשרויות בחירה, שהופכת את המשימה למורכבת. אז מה בוחרים? בדלת מזכוכית או מחומרים פולימרים? ומה בנוגע לאלומניום, או שמא בכלל כדאי לבחור בעץ מלא או מעובד וכו'. וזו רק השאלה הראשונה שעליכם לשאול שכן בשלב הבא, תדרשו לקבל החלטה בנוגע למילוי הדלתות, וגם כאן, היצע האפשרויות גדול ומבלבל: מילוי כוורת המיוצר מקרטון דחוס, מילוי פלקסבורד המיוצר משבבי עץ וסיבי פשתן, הם מקצת מהאפשרויוות. יש גם מילוי פולימר המיוצר מחומרים פולימריים מוקפצים וכו' וכו'.

אז איך בכל זאת בוחרים דלת?

בידוד: ראשית, מבין כל סוגי המילוי הנ"ל, מילוי מסוג פלקסבורד הוא המילוי המומלץ ביותר לצרכי רמת בידוד אקוסטית טובה עד גבוהה ואילו מילוי מסוג פולימר הוא המילוי המומלץ ביותר להשגת רמת בידוד תרמי גבוהה. לבטח חלקיכם ירימו גבה בנוגע לסוגיית הבידוד וחשיבותו, אולם קחו בחשבון 2 נקודות עקריות: ראשית, אם אינכם מעוניינים שיתר בני הבית יקחו חלק פאסיבי במה שנערך בחדר, עליכם לדאוג לבידוד אקוסטי סביר ומעלה. שנית, אם אינכם מעוניינים לשלם הון על צריכת חשמל עודפת בגלל איטום רעוע של הדלת - עליכם לבחור נכון. ככלל, דלתות פנים המיוצרות בעוביים של 4.5 ס"מ ויותר מתאפיינות ברמת בידוד אקוסטית סבירה עד טובה, כאשר רמת הבידוד התרמי נקבעת בהתאם לסוג המילוי של הדלת.

גודל הדלת: הגודל הסטנדרטי בישראל של דלתות פנים הוא ברוחב של 90-80 ס"מ וגובה 205-210 ס"מ. וכן, אתם יכולים לבחור להזמין דלתות בגודל מיוחד. המחיר כנראה ישתנה בהתאם, קחו זאת בחשבון.

פרזול: בהיבט הזה, הבחירה נסובה סביב ציר של טעם, אולם המחשבה שאמורה להנחות אתכם היא שאלמנטים אלו, שישתלבו בעיצוב הכללי היות והם יכולים לשדרג בקלות גם את הדלת הכי פשוטה. ותעשו לעצמכם טובה וותדאו שיש מנגנון טריקה שקטה לדלת.

צבע: אל תשכחו כי מה שמדליק אתכם היום, עשוי לכבות אתכם מחר. טעם הוא היבט משתנה וחבל לסנדל את עצמכם באמצעות בחירת אלמנט שיגביל את היכולת לזרום עם השינויים בתפיסה ובהעדפה שלכם. מומלץ מאוד לבחור גוון נייטרלי של דלת פנים, שיתאים לשינויים שתרצו לעשות בבית. ככלל, אם אתם מעוניינים ליצור תחושה קלילה ורעננה בבית. או רוצים ליצור אשליה של חלל גדול יותר מהגודל המקורי - בחירת דלתות בגוון שמנת, לבן או בגוון אפרסק, היא האפשרות הטובה ביותר עבורכם. כך גם אם אתם מעוניינים להתוות קווים קלאסיים ומרשימים לבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דלתות פנים, אדריכלות Nordes.by. Nordes.by, בנין ודיור
כמה שזה חשוב לעיצוב החדר/בנין ודיור, Nordes.by

עץ מלא: אמנם מדובר על בחירה ששמה אתכם על הצד היותר מסודר כלכלית על המפה, אבל זו בחירה שגויה. למה? ראשית כל, העץ המלא כבד מאוד ומימד הזמן עומד לרעתו - משקלו יכול ליצור דפורמציה של הצירים ושל המשקוף, ולגרום לסדקים ובעיות בסגירת הדלת מנגד, גם הבחירה בסיבית, שמהווה חומר גלם זול, עשויה להתברר כטעות לא זולה כלל: העץ יכול להיאכל בתחתית שלו לאחר מספר שנים בהם מים משטיפת הרצפה מותזים בכוונה או בטעות על הדלת.

עמידות למים: ככל שמדובר על דלת לחדר הרחצה, כדי לשמור עליה מנזקים וחשוב שהיא תהיה דלת WPC עמידה למים.

משקופים: לרוב, משקופי פלסטיק עמידים יותר ומונעים חדירת לחות אך ניתן למנוע חדירת מים גם באמצעות החיבורים. מוטב לוודא שמתקין הדלתות יצפה את החיבורים בין המשקוף לדלת בפלסטיק ובין המשקוף לקיר באמצעות סיליקון. בשלב הבא, צריך לתאם את המדידה של הפתחים ואת התקנת הדלתות.

צירי פייפ מול צירים סמויים - מה כדאי? דלתות פנים שנועדו למפתחי הכניסה בחללים הפנימיים של המבנה, כוללים שלושה סוגי דלתות עיקריים: דלת משקוף, דלת קו אפס ודלת הזזה. לכל דלת יש את הצירים המיועדים לפתיחתה וסגירתה קלות כאשר בין שני סוגי הצירים הנפוצים ביותר תמצאו את צירי הפייפ והציר הנסתר. צירי פייפ (צינור) מותקנים על משקוף הדלת כשהחיבור נעשה באמצעות הברגה. הצירים מורכבים מ-2 חלקים עיקריים והם מותאמים לכל סוגי דלתות הפנים מסוג דלת משקוף לצד זאת, צירים נסתרים הם למעשה צירי חיבור המחברים בין דלת הפנים לבין המשקוף. הכינוי ניתן להם היות והציר נסתר מהעין כאשר הדלת פתוחה בצידה הפנימי והוא משמש בעיקר לצרכי התקנת דלתות פנים מסוג דלת נסתרת (דלת בקו אפס). הבחירה במקרה הזה, תלויה בסכום הכסף שאתם רוצים להשקיע ועד כמה חשוב לכם להיות טרנדים: דלתות פנים מעוצבות עם צירים נסתרים יהיו לרוב יקרות יותר, לעיתים באופן משמעותי, כתלות, בעיצובים, בגימורים ושילובי עיטורים וצבעים.

כך או אחרת, חשוב שתזכרו: דלת עם צירי פייפ לא מתאימה למשקוף שמיועד להתקנת דלת עם צירים נסתרים וכך גם ההיפך. ככל שתהיו מעוניינים בהחלפת דלת משקוף לדלת נסתרת או להיפך, קחו בחשבון שתדרשו להחליף גם את הציר ומשקוף, מה שייקר משמעותית את כל הסיפור.

רגע, חייבים דלת חדשה?

הביטו, זה נכון שלרכוש דלת חדשה זה משמח, אולם לעיתים, אין בכך כלל צורך ובהחלט ניתן לשפץ את הדלת הישנה ולחסוך הרבה מאוד כסף. לרוב, את הבעיות הבאות ניתן לפתור באמצעות איש מקצוע:

  • קילופי צבע מגוף הדלת או המשקוף או מכות יבשות על גוף הדלת או המשקוף.
  • כך גם בנוגע לדלתות שמרקיבות בתחתית המשקוף או כאלו שאינן נסגרות כבעבר בכלל בעיה במנגנון הנעילה או בגוף הדלת.
  • וכמובן שייתכן שמדובר כלל בדלתות שמחייבות צביעה מחודשת, לאחר שאיבדו את הגוון המקורי שלהן, כפועל יוצא של שינויי לחות וטמפרטורה.

ליקויים אלו בהחלט יכולים להיפתר באמצעות תיקון אולם ככל שמדובר על עיוות חריג, או היווצרות מרווח רחב מידי בין תחתית הדלת לבין פני הרצפה וכדומה - מוטב לרכוש חדשה שכן עלות התיקון תנסוק לגבהים שהופכים את הבחירה ללא משתלמת.

  • עוד באותו נושא:
  • דלתות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully