וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיקאן פוטר, בית המשפט ביטל את ההחלטה

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 26.9.2021 / 14:36

פרופ' יהודה יוסף אדלר תבע את המרכז האקדמי למשפט ולעסקים בגין פיטוריו, לטענתו שלא כדין ובעקבות מעורבותו בחשיפת שחיתות (לכאורה) מצדו של נשיא האוניברסיטה. בית המשפט הורה לבטל את הפיטורין עד לבירור משפטי ואף פסק לו החזר הוצאות בסך 3,000 שקל

הפרופסור יהודה יוסף אדלר הוא קרדיולג בכיר ששימש כמרצה, כדיקאן בפקולטה למקצועות הרפואה במרכז האקדמי למשפט ולעסקים, שקלטה לתוכה את פעילות הפקולטה לאחר שזו פעלה קודם לכן במסגרת המרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה.

המרכז באור יהודה נקלע לקשיים - והמפרקים שמונו לו, עו"ד שלמה נס ועו"ד רענן קליר, בחנו מספר הצעות שייאפשרו את המשך הפעילות האקדמית שהתנלה בו.

לבסוף נבחר המרכז האקדמי למשפט ועסקים, שחתם מול פרופ' אדלר הסכם - חוזה אישי בו נקמע כי יועסק כדיקאן הפקולטה למקצועות הבריאות.

מאוחר יותר, בחודש ינואר 2021, נחתם הסכם חדש בין המרכז האקדמי לבין פרופ' אדלר, בוא נקבע כי ימשיך בעבודתו כדיקאן עד לחודש ספטמבר 2021 וכן כי ישמש כמרצה בפקולטה עד לסוף ספטמבר 2023, אך בחודש פברואר 2021, כחודש לאחר חתימת ההסכם המקורי, הודיע המרכז האקדמי לפרופ' כי תמה עבודתו כדיקאן.

מאוחר יותר, לפני כחודש, הודיע לו המרכז כי גם העסקתו כמרצה תסתיים בסוף ספטמבר 2021, הגם שהדברים עומדים לכאורה בניגוד להסכם שנחתם עמו.

.

פרופ' אדלר קרדיט יח"צ. יח"צ,
פרופ' יהודה אדלר, בית המשפט הורה על ביטול פיטוריו עד לבירור העובדות וכן פסק לטובתו הוצאות משפט/יח"צ

לטעת פרופ' אדלר, להודעה לא קדם כל הליך מוכר בחוק, כמו שימוע כלשהו וכן כי הודעת הפיטורין מנוגדת הן להסכמי הפירוק והן להסכם הקיבוצי.

עוד טען פרופ' אדלר כי הסיבה לפיטוריו "נגועה בשיקולים זרים" שכן הוא חשף שחיתות ואי סדרים (לכאורה) מצדו של נשיא האוניברסיטה, פרופ' משה אליה - ועל כן, לטענתו, מגיעה לו הגנה שעומדת ל"חושף שחיתות".

המרכז האקדמי טען לעומתו, כי הפיטורים נעשו כדין, במסגרת ההסכם האישי - שבשל היותו כזה לא עומדת לו הגנת הסכם קיבוצי וכן כי אין לטענתו כי פוטר בשל היותו "חושף שחיתות" כביכול.

הדיון התקיים בפני בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בפני השופט הבכיר כאמל אבו קאעוד ונציג הציבור, זוהר אקשטיין.

בהחלטתם קבעו השניים כי מבלי לפסוק סופית בעניין, החליט בית הדין להעניק לפרופ' אדלר סעד זמני ולבטל את הודעת הפיטורין. כן חייב בית הדין את במרכז האקדמי לשלם סך של 3,000 שקלים לפרופ' אדלר בגין הוצאות משפט.

המרכז האקדמי התבקש להגיש כתב הגנה עד ל-3.11.2021, אז גם יקבע תאריך לדיון מקדמי בתיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully