וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפילה שלא תישכח

מיכל גלנטי

עודכן לאחרונה: 27.9.2021 / 8:55

לקראת שמחת תורה פנינו למנהלים ואנשי עסקים בולטים, שחלקו עמנו את אותו רגע בזמן ובמקום שבה נשאו תפילה, שיישאו עמם תמיד

אלעד שמיר, מנכ"ל מייסד של KIC, מרכז חדשנות כנרת, מרכז החדשנות המוביל בישראל לטכנולוגיות חקלאות, מים וקיימות.

בקיבוץ שבו אני מתגורר, קיבוץ יפעת, קיים בית כנסת עוד מימיו הראשונים של הקיבוץ. באותו מבנה ותיק חוגגים חברי הקיבוץ את חגי ישראל מזה כ-70 שנים. אולם השנה, כמו בשנה שעברה בעקבות מגבלות הקורונה, נקטע הרצף הזה, והמבנה הסגור ששימש את בית הכנסת הוותיק לאורך השנים, נותר בשיממונו.

במקום זאת הוחלט לפתוח את מוזיאון ההתיישבות שנמצא בקיבוץ ולאפשר לחברים להתפלל באוויר הפתוח אל מול נופו המרהיב של עמק יזרעאל.

וכך מצאנו את עצמנו, 150 חברי קיבוץ, ותיקים וצעירים כאחד, ביום כיפור האחרון, מחוברים יחד לתפילת 'כל נדרי', שהדיה נשמעו למרחוק במרחבים הפתוחים, ורוממו את נפשנו ברגע מכונן, שעבורי ועבור רבים נצרב בתודעה לעוד שנים רבות.

אלעד שמיר. יח"צ,
אלעד שמיר/יח"צ

רו"ח ראובן שיף: לאחרונה ערכתי עם שניים מבניי, וחלק מנכדיי, שחלקם חיים בארץ וחלקם בלונדון, ביקור בכותל, שאבניו מכילות היסטוריה אדירה בהיבט היהודי והישראלי.

כסב המעוניין להוריש לבניו ולנכדיו מורשת ומסורת יהודית וישראלית חשוב היה לי כי לראשונה נחווה יחדיו, במקום הקדוש, שלושה דורות: סבא, שניים מבניו, וחמישה מנכדיו.

הנכדים הבנים ואני כתבנו פתקים עם משאלותינו ואותם טמנו באבני הכותל. הייתה זו חוויה מרגשת מאד שאותה נזכור כולנו תמיד, ונראה היה כי ממש שמעתי את משק כנפי ההיסטוריה .

בני משפחת שיף. פרטי,
בני משפחת שיף/פרטי

נורית דאבוש מרצה לתקשורת: אבי מורי אברהם, שעלה ארצה מלוב, הקים עם חבריו את בית הכנסת 'שער השמים' באשקלון.

ושם אבא, ביום הכיפורים, לבוש כולו בלבן, היה עומד מול הקהל ושר עם הציבור את תפילת הנעילה שבה כתוב: 'יזכו לשנים רבות הבנים והאבות'. ואז אבא היה חוזר על הבית ושר יזכו לשנים רבות הבנים והבנות, ומביט בנו - בנותיו ונכדותיו, בעזרת הנשים, בעיניים אוהבות ודומעות.

אחר כך אבא היה יוצא אלינו בברכת הכוהנים, וכולנו, בניו ובנותיו נכדיו ונכדותיו, מצטופפים מתחת לטלית שהוא פורס על ראשנו. הוא מתפלל ואנחנו ממלמלים את הברכות ומבקשים על עם ישראל ועלינו בריאות פרנסה טובה ואבא תמיד היה מוסיף שלום.

ובסוף הברכה מוריד את הטלית ומאחל לנו תזכו לשנים רבות ונעימות וממהר להיכנס פנימה להכין את השופר לתקיעות שמסמלות את סיום הצום.

השנה, לראשונה בחיי, יחד עם ביתי ליאב, ציינתי את יום הכיפורים בבית הכנסת 'שארית ישראל' ברמת גן, ושם יניב האחיין היקר שלי, גבאי בית הכנסת, מוביל את התפילה באותה התחושה של קדושה כמו שאבא שלי - סבא שלו, העביר בבית הכנסת.

קדושה של אהבת ישראל ותחושת ואהבת לרעך כמוך של כל הבאים לשמוע תקיעת שופר.
התרגשתי כל כך והרגשתי את אבא מביט מלמעלה ומברך את כולנו באהבה אחווה ושלום.

מורי אברהם ז"ל. פרטי,
מורי אברהם ז"ל/פרטי

אלרועי תורג'מן, מנכ"ל אופטיקנה: בתי הכנסת ליוו אותי כל חיי. בילדותי, בנצרת עלית ('נוף הגליל' של היום), אבי, מאיר תורג'מן, ניהל בית כנסת שכונתי בשכונה הדרומית בעיר. הוא שימש כגבאי וחזן וככזה בחגים ובימים הנוראיים היה גם "הבעל תוקע". עד היום כשאני שומע תקיעת שופר, אני עוצם את עייני ונזכר בתקיעות של אבי שהיו מרעידות את הלב והאוזניים. כל אנשי השכונה היו מצטופפים בבית הכנסת, חלקם מסתכלים מהחלונות, ומחכים לתקיעה של תורג'מן.

אחרי התפילה הייתי מתלווה עם אחיי לאבא, והיינו עוברים בבתי השכונה לתקוע בשופר לחולים ומבוגרים שלא התאפשר להם להגיע לבית הכנסת. ימים מופלאים ממש!

לצערי, בשנים האחרונות בריאותו של אבי לא מאפשרת לו עוד לתקוע בשופר, ולכן בשבילי תקיעת שופר בימים הנוראים היא רגע מרגש מאוד שלא אפספס לעולם".

אלרועי תורג'מן ומאיר תורג'מן. דדי לוי,
אלרועי תורג'מן ומאיר תורג'מן/דדי לוי

ג'ני קובה, מנכ"ל משותף של רשת JACK KUBA: את בר המצווה של בני, דניאל, התחלתי לתכנן שנה לפני, וכשהכל היה מוכן הגיעה הקורונה... התאריך המקורי היה בתחילת אפריל 2020, בתקופת הסגר הראשון והיה חשוב לנו שדניאל כן יקרא את הפרשה שלו במועדה. חשבתי על פתרון מקורי "בר מצות מרפסות", וכדי להגיע למניין, ביקשתי מכל תושבי השכונה שלנו לצאת למרפסות ולהצטרף אלינו בתפילה ובשירה.

בין הסגרים, בספטמבר 2020, חזרתי לתוכנית המקורית, עלייה לתורה בבית הכנסת הספרדי הגדול בירושלים בן מאות השנים, בו עדיין מכתירים את הרב הראשי הספרדי. בני, אביו של דניאל, הכניס לפני מספר שנים ספר תורה על שם אביו ז"ל (הסב של דניאל), ואף חרט עליו את שמו של בנינו "דניאל". מבחינתי, הרגע המרגש ביותר היה כאשר אבי, סבו השני של דניאל, שהוא גם הסנדק שלו, פתח את ארון הקודש, הוציא משם את הספר ומסר אותו לדניאל".

דניאל וג'ני קובה. שירה בן שמעון,
דניאל וג'ני קובה/שירה בן שמעון

און דגמי, סמנכ"ל הפיתוח העסקי ומבעלי Buy&Drive: הרגע המרגש שלי מבית הכנסת הוא טקס הכנסת ספר תורה שקיימנו בבית הכנסת במתחם הרכב החדש שלנו באזור התעשייה פולג בנתניה.

בבית הכנסת מתקיים מדי יום מניין בתפילת המנחה, בו לוקחים חלק עובדים, לקוחות ושותפים עסקיים המבקרים במתחם.

עבורי ועבור אבי, אורי דגמי, מדובר בהגשמת חלום שנרקם במשך עשרות שנים והגיע לידי הבשלה בחודש יוני האחרון, עם הכנסת ספר התורה לבית הכנסת.

לרגע הכנסת ספר התורה ערכנו אירוע חגיגי בהשתתפות מאות אורחים, בהם רבנים, לקוחות ושותפים עסקיים המלווים אותנו שנים רבות והגיעו להתרגש יחד איתנו.

buy&drive. יח"צ,
buy&drive/יח"צ

קרן ברטוב, קוסמטיקאית מומחית בכל מצבי העור: "אחד הרגעים העוצמתיים והמרגשים בחיי היה כשחגגנו בר מצווה לאורי, בני הבכור. הבר מצווה התקיימה בפברואר 2020, בתקופת הסגר השלישי, ולכן, בשל המגבלות, ולמרות שתכננו אירוע גדול יותר, יכולנו להזמין רק 15 איש, מה שהפך את בר המצווה לאינטימית ועוצמתית בהרבה יותר.

יש לי שלושה בנים, ושלושתם לבשו חליפות תואמות, נסענו ביחד עם המשפחה המורחבת לירושלים, ולקחנו את החלק הרפורמי של הכותל, והתפללנו כולנו לרקע תקיעות שופר. זה היה רגע נדיר, מאחד, מרגש ועוצמתי, שנראה לי שכולם יזכרו לעד. לאחר מכן, היות והמסעדות היו סגורות, המשכנו לבית, שם הבאנו קייטרינג ובר חווייתיים במיוחד.

משפחת ברטוב. אופיר בן יאיר,
משפחת ברטוב/אופיר בן יאיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully