וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגרת עסקה גדולה? הארגונים משקיעים בתכניות הוקרה לעובדים

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 15:43

אתגר גדול בארגונים מודרניים הוא התחרותיות, הרצון להגיע לפסגה ולהישאר שם. הצלחתו של הארגון תלויה במידה רבה בהירתמות של העובדים שלו להצלחה הקולקטיבית. על מנת שאלו ירגישו שהם חלק ממשהו גדול ולא רק בורג קטן במערכת, ישנן חברות שיודעות לפרגן לעובדיהן בחזרה

חברות שיודעות לפרגן לעובדיהן על ההצלחות שלהם ומעודדות אותם להתקדם ולצמוח בדרך להצלחות מקצועיות אישיות וארגוניות - תורמות משמעותית לשני הצדדים.

בעולם שבו כולם רוצים להתבלט מעל אחרים, החברות הללו נותנות לכך במה בפרקטיקה של שגרת העבודה, כשהן משבחות את העובדים שלהן בפומבי, מעניקות להם בונוסים מפנקים ומייצרות שיח ער שרותם את כולם לכדי תלכיד אחד חזק, במסגרתו כולם רוצים לקחת חלק מההצלחה והצמיחה של החברה.

עובדים על פרויקט. ShutterStock
חוגגים את הצלחות העובדים/ShutterStock

קיפול אומנותי של שטר

על פי עקרון ההדדיות, עובדים שמרגישים מוערכים רוצים לתת בחזרה לארגון. במחקר שערך ד"ר גיא הוכמן, ראש התוכנית לתואר שני בכלכלה התנהגותית באוניברסיטת רייכמן-הבינתחומי הרצליה עם ליעד ברקת בוימל ודן אריאלי, נמצא כי אפילו מילה טובה מהבוס יכולה להשפיע על עובדים ולגרום להם להשקיע יותר מאמץ בעבודה ביחס לבונוס כספי של 100 שקל.

בדומה, במחקר שנערך בגרמניה נמצא שאפילו מעשה פשוט של קיפול אומנותי של שטר של 5 אירו שניתן כבונוס הוא מספיק כדי לגרום לעובדים לעבוד קשה יותר ביחס לעובדים שקיבלו שטר של 5 אירו לא מקופל.

אוריגמי בדולר. וואלה! כיף
קיפול אומנותי: צורת ההגשה חשובה יותר משווי המענק/וואלה! כיף

החוויה שבהענקת הבונוס

הוכמן משתף מתוך המחקר כי: "המאמץ מצד הארגון להעניק בונוס בצורה יפה יותר היה מספיק כדי לגרום לעובדים להרגיש חשובים יותר ולרצות להחזיר טובה לארגון. מעבר לכך, בעוד ש-100 שקל או כל בונוס כספי אחר ייעלמו מהר בין כל ההוצאות השוטפות, החוויה בהענקת הפרס המילה הטובה, תעודת ההוקרה, או "טקס הענקת הבונוס" יהדהדו הרבה זמן בזיכרונם של העובדים, ויניעו אותם להתאמץ יותר בעבודה"

בחורה מפתיע בחורה עם מתנה ליום האהבה. ShutterStock
החוויה תהדהד זמן רב בזכרונם של העובדים/ShutterStock

חשיבות המילה "תודה" בתרבות הארגונית

במטרה למסד בתרבות הארגונית את אמירת התודה, חברת הסייבר מורפיסק (Morphisec) היושבת בבאר שבע, השיקה תוכנית הוקרה (Recognition) ייחודית לעובדים, בה לכל עובד יש את האפשרות להשפיע ולהוקיר את העובדים האחרים ובמקביל לייצר שפה אחידה של פרגון בין כל עובדי החברה.

תוכנית ההוקרה מבוססת על עשייה שהיא מעבר למצופה, השגת יעדים וחגיגת הצלחות בתקופות מאתגרות. התוכנית מורכבת משלושה מסלולים:

DIAMOND - בכל רבעון נבחרים שני מצטיינים שמקבלים שובר לילה זוגי בצימר מפנק.

STAR - הוקרה שוטפת שנתית בין מנהלים לעובדים שלהם במהלכה העובדים זוכים בשובר כספי לבחירת מתנה ממגוון אפשרויות לפי בחירה אישית.

KUDOS for the extra mile - תודה רוחבית בין העובדים לעובדים שבאה לידי ביטוי בכך שהזוכים בכל רבעון יוצאים לפעילות חווייתית מעשירה. כך למשל ברבעון הקודם הוענקה לעובדים סדנה למיתוג אישי.

טלי עמר, מנהלת משאבי אנוש בחברת מורפיסק: "חיזוק הקשר בין העובדים מייצר מנוף לעבודה יעילה, לצד הנאה ותחושת שייכות לחברה. תוכנית ההוקרה היא פרויקט עם המון עבודה מאחורי הקלעים תוך חשיבה על הצרכים של מורפיסק ושל עובדי החברה".

טלי עמר, מורפיסק. רבקה אליהו,
טלי עמר, מנהלת משאבי אנוש בחברת מורפיסק/רבקה אליהו

Win alert - מייל חגיגי לכל העובדים

גם בחברת היוניקורן ואסט דאטה (Vast Data), המספקת פתרונות אחסון, הקימו מנגנון שכל מטרתו הוא חגיגת הצלחותיהם של עובדי החברה.

לאחר כל עסקה שנסגרת יוצא מייל המופץ לכל עובדי החברה שהוא למעשה סוג של Win Alert, אשר מציין בתרועה את הצלחת העובד, מפרגן לו על סגירת העסקה ומעדכן את כלל העובדים בפרטים הטכניים כגון מועד הסגירה וסכום העסקה, הדרך בה הצליח אותו עובד לסגור את העסקה, ומציין גם את שאר העובדים שתרמו וסייעו לסגירת העסקה.

בחברה מעידים כי זהו מייל חגיגי שלא ניתן לפספס אותו ולצד זאת גם דואגים להבליט את העובד בפני כלל החברה בפגישה הרבעונית שמתקיימת עם כלל העובדים. בנוסף, החברה הקימה ערוץ ייעודי ב-Slack בשם "Someone being awesome" שבו יכולים כל העובדים לפרגן באופן אישי ולהודות זה לזה בנושאים רבים.

בערוץ זה ניתן בין היתר גם להודות לאותו עובד שאחראי על סגירת העסקה המוצלחת או להפנות זרקור להצלחות נוספות של עובדים אחרים, שלהם הם חושבים שמגיע פרגון. הנוהל הזה נגיש לכולם ומתרחש בין עובדים למנהלים ולהיפך, ובין עובדים לעובדים. נוסף על כל אלו, על כל הצלחה עסקית בואסט דאטה גם מעניקים בונוסים כספיים יפים וואוצ'רים לחופשות.

שחר פינבליט, מייסד שותף וסמנכ"ל פיתוח בחברה, מספר כי "מנגנון ה-Win Alert הוא חלק מהשקיפות הארגונית שאנחנו מאמינים בה ודוגלים בה לרוחב החברה. השקיפות הזו גורמת לעובדים ולמנהלים לרצות להיות חלק מהמאמץ הכללי, כאשר הם יכולים לראות בזמן אמת עד כמה מסייעת התרומה שלהם לחברה. מפידבקים שאני מקבל מהעובדים, התחושה שהם חלק מההצלחה הארגונית, מחזקת אצלם את ההרגשה החיובית והסיפוק האישי יותר מכל דבר אחר".

שחר פינבליט. יחצ ואסט דאטה,
שחר פינבליט, מייסד שותף וסמנכ"ל פיתוח, ואסט דאטה/יחצ ואסט דאטה

טיסה מפנקת בחו"ל

בחברת סייסנס (Sisense), גם השנה, כמידי שנה משיקים את תוכנית ה-Yellow Club, תוכנית המאפשרת להוקיר את עובדי החברה אשר השיגו את מטרותיהם העסקיות באופן יוצא דופן.

לירון דסה פריזנט, סייסנס: "מדובר בעובדים ממחלקות שונות ומכל העולם, אשר זוכים לקבל בכל שנה טיסה לחופשה מפנקת ביעד אחר בחו"ל".

לירון דסה פריזנט, סייסנס. director of people,
לירון דסה פריזנט, סייסנס/director of people

מה תבחר: מכונת קפה או טלוויזיה?

בחברת מוברסט הישראלית העוסקת בשיווק דיגיטלי לאפליקציות הגדולות בעולם ערכו תחרות פוסטים שיווקיים ברשתות החברתיות. העובדים שכתבו את הפוסטים המוצלחים ביותר בתחרות יכלו לבחור בין מגוון מתנות, ביניהן טלוויזיה, אייפד, מכונת קפה ועוד.

נוי רגב מנהלת משאבי אנוש של חברת מוברסט: "על מנת לעודד הצלחות בחברה, מלבד הדרך המקובלת לתת בונוסים אחת לתקופה, ערכנו תחרות נושאת פרסים באחד מנושאי הליבה של החברה. עידוד הצלחות בחברת שיווק היא אחד מהאמצעים האפקטיביים ביותר לשימור עובדים ורתימתם לשירות אותו מציעה החברה".

חברת מוברסט. יחצ מוברסט,
עובדי חברת מוברסט הישראלית/יחצ מוברסט

ערוץ ייעודי shoutouts להתראות

בחברת EX.CO, חברת ההייטק המפתחת טכנולוגיית תוכן המובילה לאינטראקציות במרחב הדיגיטלי שמשרדיה ממוקמים במתחם שרונה, מציינים מספר פעמים עסקה שנסגרה: פעם אחת כל החברה מקבלת התראה ברגע שנסגרת עסקה, פעם שנייה החגיגה עוברת לערוץ סלאק יעודיי שנקרא shoutouts ובסוף, כגאג פנימי, בכל צוות יש פעמון או פטיש מיוחד שמרעיש לכל שאר הצוותים ברגע שעסקה נסגרה.

גיא הוכמן. גבריאל בהרליה,
ד"ר גיא הוכמן, ראש התוכנית לתואר שני בכלכלה התנהגותית, רייכמן/גבריאל בהרליה

בונוס הוא כלי מרכזי ביד הארגון לעידוד עובדים

ד"ר גיא הוכמן, ראש התוכנית לתואר שני בכלכלה התנהגותית באוניברסיטת רייכמן-הבינתחומי הרצליה מסביר: "בונוסים ותגמולים כספיים מהווים כלי מרכזי ביד הארגון לעודד עובדים להשקיע יותר זמן, מאמץ ומשאבים אישיים אחרים בעבודה אך נראה כי לרוב היכולת שלהם להשפיע מוגבלת".

"מנגד, דרכים יצירתיות לפרגן לעובדים, כמו מתן פרס שווה או עריכת טקס שלם והפיכת מתן הבונוס למשהו ציבורי, יכולות להיתפס בעיני העובדים כהוקרה ואפילו הכרה מצד הארגון שרואים אותם ואת המאמץ שהם משקיעים כדי שהארגון יצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully