וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גארדיקור: האקזיט החדש של אהוד ברק

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 15:51

חברת הסייבר גארדיקור, שראש הממשלה לשעבר היה בין המשקיעים הראשונים בה, נמכרה לחברה Akamai בארה"ב תמורת כ-600 מיליון דולר, כמעט פי 6 מהסכום שהושקע בה עד כה

חברת הסייבר גארדיקור משכה את תשומת הלב הציבורית מעצם היותה חברה שנחשבה בעיני רבים ל"נבחרת החלומות" של תעשיית הביטחון-טק הישראלית. בין השחקנים הראשיים בחברה שנוסדה לפני פחות מעשר שנים על ידי פבל גורביץ', אריאל צייטלין ודרוד סלעי, היו לא מעט בכירים ביחידות מובחרות של צה"ל, חלקם כאלה שכבר ביצעו בהצלחה כמה אקזיטים נאים בתחום הייצוא הביטחוני.

אפילוו אירועי הרמת כוסית שקיימה החברה סוקרו בהרחבה במדורי החברה הרלוונטיים - תדמית שכנראה, מבלי לגרוע מהערך המעשי של החברה, חלחלה גם אל מעבר לים והפכה את גארדיקור לאטרקטיבית לרכישה בסכום של 600 מיליון דולר.

Akamai הכריזה כי תרכוש את חברת אבטחת המידע Guardicore ותשלב את פתרון המיקרו-סגמנטציה של Guardicore בסל פתרונות ה- Zero Trust שלה. במטרה לאפשר לארגונים משמעותיים ברחבי העולם יכולת ייחודית להגנה מקיפה מפני תוקפים, התפשטות של נוזקות ותוכנות כופר/

אהוד ברק. יח"צ,
אהוד ברק: מהחייל המעוטר בצה"ל לאחד הפוליטיקאים-לשעבר העשירים ביותר/יח"צ

מי שצפוי לגזור קופון נאה על השקעתו בחברה, הוא ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק,שהיה מראשוני המשקיעים בחברה. בסך הכל גייסה גארדיקור, במשך תקופה של כחמש שנים, מעט יותר מ-100 מיליון דולר, כך שהמשקיעים זכו למכפיל נאה ביותר על השקעתם.

אהוד ברק אינו היחיד שצפוי לרווחים. הקרן של סיון שמרי דהן, בועז דינטה, ארז שחר וכן קרנות כגרינפילד, 83 נורת', באטרי ועוד, שהיו מהמשקיעים הראשונים בחברה, צפויים לרווח נאה.

גם משקיעים שהצטרפו בשלבים מאוחרים יותר, כמו דויטשה טלקום, סיסקו, דל, כללטק ועוד, צפויות לרווח בגין השקעתם בחברה.

פינת ישיבה במשרדי גארדיקור. גארדיקור,
משרדי גארדיקור: ביום בהיר אפשר לראות גם מעבר לים/גארדיקור

אודות Guardicore

החברה הוקמה על ידי פבל גורביץ (מנכ"ל), אריאל צייטלין (סמנכ"ל טכנולוגיה), ודרור סלעי (VP APAC). בחברה מועסקים 350 עובדים, במרכזי פיתוח, מכירות ותמיכת לקוחות בישראל, ארה"ב, קנדה, ברזיל, הודו, מקסיקו ומערב אירופה.

השנה שחלפה הייתה אחת השנים הטובות ביותר של Guardicore מבחינה עסקית אי פעם. במהלכה החברה הגדילה את היקף לקוחותיה, גייסה מעל ל-100 עובדים חדשים, וממשיכה למכור ולגייס עובדים.

Guardicore עובדת בתחום של מידור רשתות תקשורת, הנקרא מיקרו-סגמנטציה, כך שכל יחידה בתוך הארגון תחיה בנפרד והתוקף לא יוכל לנוע ממחשב למחשב בארגון באין מפריע. כך ניתן לחסום התפשטות של נוזקות בתוך ארגונים ולהגביל את השפעתן.

הפתרון של Guardicore מאפשר ליישם גישה בסייבר המכונה Zero Trust Network, שבה מותר לכל עובד או אפליקציה לתקשר רק עם החלקים ברשת שאליהם הם נדרשים. הפתרון חוסם את כל שאר אפשרויות התקשורת, ובכך מפחית באופן דרסטי את פני השטח של האיום ואת החשיפה לסיכון.

ייחודיות הפתרון שייצרה החברה המבוסס על תוכנה בלבד אינו מחייב התקנת חומרה על השרתים של הלקוח, ללא צורך בשינוי החיווט הפיזי וללא תלות בחיבורים חיצוניים. הגנה משמשת מערכות ארגוניות בענן, בשרתים הפנימיים, כולל שרתי מחשב פיזיים, מכונות וירטואליות (Virtual Machines) וקונטיינרים.

בין לקוחות החברה חברות פיננסיים, מסחר האלקטרוני, טכנולוגיה, גופי ממשל, וארגוני חינוך. ככל שלארגונים אלו יש יותר פעילות בענן, כך הם מתקשים לעקוב אחריה ולמפות אותה. המוצר של גארדיקור מאפשר ללקוח לקבל תמונת מצב ברורה של מה שמתרחש בענן על מנת לקבוע חוקי מפתח, לאתר בעיות אבטחה, תקיפות וזליגת מידע.

שניים ממייסדי החברה, פבל גורביץ ואריאל צייטלין, נפגשו במהלך שירותם הצבאי. כשהשתחררו החליטו להקים ביחד סטארטאפ לא בתחום הסייבר, וניסו לפנות לתחום התקשורת וטלקום. מהר מאוד הם נמשכו לפתור את בעיות האבטחה בתחום, והחליטו לבסוף לדבוק במה שהם מכירים. אליהם חבר דרור סלעי בעל רקע עשיר וניסיון בתחום העסקי ומסחור טכנולוגיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully