וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

253 מיליון שקל ל-40% ממניות 'נתיב אקספרס'

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 14:31

קרן נוי, קרן ההשקעה בתשתיות הגדולה בישראל, נכנסת לתחום התחבורה הציבורית: הקרן חתמה על הסכם לרכישת 40% ממניות חברת נתיב אקספרס, מקבוצת עפיפי, שתוסיף להחזיק ב-60% הנותרים

אולי זו הכוונה להטיל אגרת גודש ואולי נושא מרכזיות התחבורה הציבורית בישראל, ששב לתודעה, הולידו עסקת ענק בתחום: במסגרת העסקה, תזרים קרן נוי 253 מיליון שקל לחברת נתיב אקספרס בתמורה להקצאה של 40% ממניות החברה. בנוסף, ניתנה לקרן נוי אופציה לרכישת 10% נוספים ממניות נתיב אקספרס בכפוף לתנאים מתלים.

חברת נתיב אקספרס, אשר הוקמה ב-2001 בעקבות החלטת הממשלה לקיים מכרזים תחרותיים על מנת להגביר את התחרות בשוק התחבורה הציבורית בישראל, מחזיקה, יחד עם התאגידים המוחזקים על ידה כיום, בצי הכולל כ-800 כלי רכב ומעסיקה מעל 1,200 עובדים, מתוכם כ-1,000 נהגים.

טקס מיוחד שנערך היום בחיפה בתחנת היציאה של המטרונית בהשתתפות שר התחבורה, ראשי הערים בקריות, מנכ"לי חברת דן, אגד, נתיבים, נתיב אקספרס, ועוד.. חדשות 24
השקת המטרונית בחיפה לפני עשור. פעילות נתיב אקספרס משולבת במיזמים רבים של תחבורה ציבורית בישראל/חדשות 24

פעילות החברה מתמקדת בהפעלת תחבורה ציבורית באזור הגליל, כמו כן, החברה מפעילה החל מיולי השנה את אשכול בית שמש ובנוסף זכתה במכרז להפעלת הרכבל בחיפה, שהינו פרויקט תחבורה ציבורית ראשון מסוגו בארץ, אשר צפוי להתחיל לפעול בקרוב. בימים אלה מתמודדת החברה במספר מכרזים להפעלת אשכולות תחבורה נוספים.

נתיב אקספרס הינה חברה בת בקבוצת עפיפי הוותיקה מנצרת, אשר התחילה את פעילותה בשנת 1927, הכוללת כיום 16 חברות העוסקות בתחומי התחבורה, תיירות, מלונאות, טכנולוגיית מידע, השקעות, נדל"ן וסחר בינלאומי.

נסיעת בכורה עם נוסעים ברכבל התחבורה הציבורית, חיפה, 19 באוגוסט 2021. שלומי גבאי
לא רק אוטובוסים: 'נתיב אקספרס' זכתה במכרז להפעלת הרכבל בחיפה/שלומי גבאי

העלאת רמת השימוש בתחבורה ציבורית

העסקה הושלמה על רקע מדיניות הממשלה, לפיה מרבית קווי השירות בתחבורה ציבורית ובאוטובוסים יפורסמו להליכים תחרותיים עד לשנת 2030. כמו כן, תקציב ההשקעה בתחום התחבורה בישראל כיום צומח בעקביות, כאשר חלקו בתקציב של פיתוח כבישים פוחת לטובת צמיחה בתקציב פיתוח תחבורה ציבורית.

במסגרת תוכנית החומש של חברת נתיבי ישראל, הוקצו כ- 3.3 מיליארד שקל לנתיבי התחבורה ציבורית בכבישים בעלי עומסי תנועה גבוהים, אשר יאפשרו קיצור משמעותי של זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית ושירות טוב יותר למשתמשים בה בכבישים עירוניים ובינעירוניים, כל זאת במטרה להעלאת רמת השימוש בתחבורה ציבורית על חשבון הרכב הפרטי.

נוסעת באוטובוס. ShutterStock
הגברת שימוש בתחבורה ציבורית על חשבון רכב פרטי/ShutterStock

נכסים ב-10 מיליארד שקל

קרן נוי הינה קרן התשתיות הגדולה בישראל, המנהלת נכסים בהיקף של כ-10 מיליארד שקל בארבע קרנות. עד כה השקיעה הקרן בעשרות פרויקטים בארץ ובעולם לרבות השקעה בכביש 6, עיר הבה"דים, התחנות התרמו סולאריות באשלים, פרויקט האגירה השאובה בכוכב הירדן, תחנת הכח בבאר טוביה, מספר רב של פרויקטים פוטו-וולטאים בישראל וכן בפרויקטים בשלבי פיתוח שונים בספרד ובאיטליה.

בקרנות נוי, שייסדו פיני כהן, רן שלח וגיל־עד בושביץ, משקיעים מרבית המשקיעים המוסדיים בישראל, כולל אלטשולר שחם, הפניקס, מנורה, עמיתים, כלל, מגדל, מיטב דש, הלמן אלדובי, פסגות, אוצר התיישבות היהודים ועוד.

מנהלי קרן נוי: רן שלח גיל-עד בושביץ ופיני כהן. רן יחזקאל,
מנהלי קרן נוי: רן שלח גיל-עד בושביץ ופיני כהן/רן יחזקאל

שותפות על בסיס חזון משותף

מקבוצת עפיפי נמסר: "אנו שמחים על השלמת העסקה עם קרן נוי ומייחסים חשיבות רבה לשותפות עם הקרן. אנו מאמינים כי יחד נוכל לשפר ולקדם את תחום התחבורה בארץ בשנים הבאות. ההחלטה להתקדם בעסקה עם קרן נוי באה לאחר זיהוי הפוטנציאל בשותפות זו לטווח רחוק ועל בסיס האמון ההדדי שנוצר עם הקרן. תהליך הכנסת שותף לנתיב אקספרס החל בשנת 2019, בליווי משרד EY, ניסן דר ומשרד יעקב סלמון ליפשיץ, והתמקד במציאת שותף שיביא לסינרגיה עסקית ושותפות שתהיה מבוססת על אמון וחזון משותף".

מתכוננים למכרזים עתידיים

מקרן נוי נמסר: "הקרן סימנה את תחום התחבורה הציבורית כאסטרטגי עבורה ואנו שמחים על כניסתנו לתחום, בשותפות עם קבוצת עפיפי המובילה. העסקה נחתמה לאחר מו"מ אינטנסיבי אשר במהלכו הובעה הערכה מקצועית רבה ונרכש אמון הדדי רב בין הקבוצות, אשר ילווה אותנו בהמשך דרכנו המשותפת. אנו משוכנעים כי איכות הקבוצה, הדרג הניהולי והניסיון הרב שלה בתחום, יחד עם היכולות של הקרן, יאפשרו לנתיב אקספרס לצמוח ולהתפתח משמעותית במסגרת המכרזים העתידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully