וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשדמי האבטלה עומדים להיגמר: מצוקת בני ה-45

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 15:06

הפסקת החל"ת ב-1 ביולי, העניקה למובטלים בני 45 ומעלה ארכה של שלושה חודשים שעומדת להסתיים. לרובם לא תהיה אז זכאות לדמי אבטלה, למרות שחלק גדול מהם מתקשה להיקלט מחדש בשוק העבודה. מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, קורא לממשלה ליזם תמריצים להעסקת עובדים מבוגרים

עד תחילת נובמבר עשרות אלפי מובטלים בני 45 ומעלה יישארו ללא דמי אבטלה, ורק אחוז קטן מהם יהיה זכאי להבטחת הכנסה לפי מבחני הכנסה.

בנוסף בסוף ספטמבר מסתיים מענק ההסתגלות לבני 67 ומעלה עבור קרוב ל-20 אלף מובטלים בגיל זה. במשך שלושה חודשים אחרונים מצבת המובטלים של הביטוח הלאומי של בני 67 ומעלה כמעט ולא השתנתה, המשמעות היא שהם לא שבו לעבודה בתקופה זו.

מאיר שפיגלר, מנכל ביטוח לאומי 10 במרץ 2021. ראובן קסטרו
מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי. רק ל-10% מאלה שעבורם יופסקו דמי האבטלה תהיה זכאות להבטחת-הכנסה/ראובן קסטרו

תמריצים למי שיעסיקו מבוגרים

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר אמר כי עד לסוף אוקטובר יסיימו את זכאותם מרבית הזכאים: "בחודש אוגוסט סיימו את זכאותם 13.6 אלף מובטלים בני 45 ומעלה, בספטמבר יסיימו את זכאותם 8.2 אלף מובטלים, במהלך חודש אוקטובר יסיימו את זכאותם 70 אלף זכאים - המאסה הקריטית הם יקבלו את מנת דמי אבטלה האחרונה ב- 12 בנובמבר. יש עוד סדר גודל של כ-10,000 מובטלים שיהיו זכאים עד מרץ 22".

עוד הוסיף שפיגלר: "שלחנו לפני החג לכל המובטלים מסרון מה מספר של ימי אבטלה להם את זכאים עדיין. כ10% מתוך אלה שמסתיימת להם תקופת אבטלה בספטמבר יש להם פוטנציאל לקבל הבטחת הכנסה".

"אנו ממליצים על מתווה המענק של חזרה לעבודה, לתת תמריץ למעסיקים שיעסיקו אנשים מבוגרים. מי שיישאר בלי כולם, אנו ממליצים לו להגיש בקשה להבטחת הכנסה.

המחוקק נתן שלושה חודשים להתכונן למצב בו יישארו ללא דמי אבטלה, אנחנו יודעים שהאנשים מחפשים. אנחנו רואים שהאבטלה יורדת, אנחנו בסיום החגים ולהערכתנו תהיה נטייה משמעתית יותר של בעלי עסקים להחזיר אנשים לעבודה, השוק חוזר לתפקוד מלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully