וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוניברסיטה של החיים: כך תממנו את התואר

עודכן לאחרונה: 1.10.2021 / 9:56

משבר הקורונה, בעיקר הנזק לענפי המסעדנות והתעופה, גרם לפגיעה תעסוקתית ל- 76% מהסטודנטים ואפילו הסיוע מההורים כבר לא מספיק. היכן תמצאו מלגות או הלוואות נוחות שייעזרו לממן את הלימודים? סטודנטים - הנה הטיפים שיקצרו לכם את הדרך למלגה

סקר הסטודנטים שביצעה התאחדות הסטודנטים בשנת 2019, מעיד כי 84% מכלל הסטודנטים עובדים לפרנסתם. 44% מכלל הסטודנטים מממנים את הלימודים בסיוע של מלגות שונות והסיוע הממוצע שזוכים לו הסטודנטים לתואר ראשון מהוריהם עומד על כ- 14,800 שקל לשנה. בערך גובה שכר לימוד שנתי במוסד אקדמי שאינו פרטי.

ניתן להניח כי סטודנטים רבים מתמודדים עם שאלות הקשורות למימון שכר הלימוד שלהם, בין אם הם לומדים במוסדות מתוקצבים הממומנים מתקציבי המדינה ובין אם מדובר בסטודנטים הלומדים במוסד אקדמי פרטי, בלתי מתוקצב.

מלצרית במסעדה בתל אביב. ShutterStock
84% מכלל הסטודנטים עובדים לפרנסתם (אילוסטרציה)/ShutterStock

הענפים שסיפקו תעסוקה לסטודנטים נפגעו בקורונה

גלית צבי, סגנית דיקנית הסטודנטים וראש מדור מלגות, אוניברסיטת רייכמן-הבינתחומי הרצליה: "שנת הלימודים האחרונה הייתה מאתגרת במיוחד. כמו מרבית החברה הישראלית, התמודדו הסטודנטים עם שינויים רבים באופי הלמידה ונדרשו להתאמות רבות של תנאי הלימוד שלהם".

"האתגר הכלכלי במימון הלימודים גבר שכן רבים מצאו עצמם מחוץ למעגל העבודה כיוון שעבודות סטודנטיאליות רבות נשענות על ענפי תעסוקה שנפגעו קשות ממשבר הקורונה, ובהם: עולם התעופה, מסעדנות ועוד, מוסיפה צבי.

מוסדות אקדמיים רבים הציעו במהלך השנה האחרונה סיוע כלכלי מורחב, הלוואות ומלגות נדיבות. גם משרד החינוך ומפעל הפיס הקימו קרנות ייעודיות שנועדו לסייע כלכלית במסגרת מלגת "בית הספר של החופש הגדול".

בהתייחס לסוגיית מימון הלימודים משתפת צבי: "כעת, בפתח השנה החדשה ועוד יותר מתמיד, זהו הזמן לבדוק ולהכיר מה הן אפשרויות מימון הלימודים הקיימות" ומציינת 10 טיפים לאיתור מלגה.

גלית צבי, סגנית דיקנית הסטודנטים וראש מדור מלגות, אוניברסיטת רייכמן, הבינתחומי הרצליה. רותם צבי,
גלית צבי, סגנית דיקנית הסטודנטים וראש מדור מלגות, אוניברסיטת רייכמן, הבינתחומי הרצליה/רותם צבי

הנה 10 טיפים לאיתור מלגה

מודיעין: אספו מידע מוקדם ומראש על כל אפשרויות הסיוע הקיימות.

היעזרו באתר האינטרנט של המוסד האקדמי בו תלמדו. לרוב, אתרים אלו הם מקור מהימן למידע אודות אפשרויות הסיוע מתקציבי המוסד, שיתופי פעולה חיצוניים ומידע כללי אודות קרנות חיצוניות.

גם אתר התאחדות הסטודנטים הוא מקור חשוב הן כמקור מידע והן כגורם המפעיל קרנות חברתיות רבות.

השתמשו במנועי חיפוש הכוללים את המילים: "מלגות לימודים", "סיוע כלכלי" ותגלו אין ספור אפשרויות.

יש סוגים רבים של מלגות: על בסיס נזקקות כלכלית, מלגות הצטיינות, מלגות חברתיות, שירות צבאי, מוצא ואזור מגורים. כדאי לוודא שאתם מכירים את כולן ומוצאים את המלגה המתאימה לכם ביותר.

הגישו מועמדות במועד המתאים לכל קרן שאתם סבורים שאתם מתאימים לה, גם אם אינכם עונים ב- 100% לקריטריונים. אבל זכרו: אם הקרן מיועדת ללומדים מדעי המחשב לדוגמא, אין טעם להגיש מועמדות אם אינכם לומדים מקצוע זה. אם מדובר בקרן לתושבי הפריפריה ואתם מתגוררים בשכונת מצוקה במרכז הארץ - נסו מזלכם בכל זאת.

הכינו את המסמכים מראש ושימרו אצלכם עותק: מרבית הקרנות מבקשות מסמכים דומים. אם הגשתם מועמדות לקרן אחת על בסיס סוציו אקונומי והעותקים ימצאו ברשותכם, תוכלו להגיש מועמדות ביתר קלות גם לקרנות האחרות.

הכינו מכתב אישי ושימרו עותק ממנו: ספרו על עצמכם, שאיפותיכם, שירות צבאי או תרומה מיוחדת לקהילה. שתפו באתגרים עמם אתם מתמודדים.

אל תגזימו. זכרו שמי שקורא את המכתב לרוב מאד מנוסה ויודע להפריד בין עיקר לתפל בתוך רגעים ספורים. הוספת תמונה עוזרת לעיתים קרובות: לא צריך תמונה עם עניבה. אבל תמונה מהטיול האחרון, או תמונה עם הכלב יעשו את העבודה ויסייעו לשבור חסמים.

זכרו להתאים את המכתב האישי לאופי הקרן אליה אתם מגישים מועמדות.

דאגו מראש למכתבי המלצה: ממעסיק, מפקד בצבא, מורה, מקום התנדבות. מכתב כזה חשוב מאד בעיקר אם מתלבטים בין מספר מועמדים.

צרפו קורות חיים: יש לא מעט אתרים המלמדים איך לכתוב קורות חיים ובמוסדות אקדמיים רבים ניתנות הדרכות בנושא. אם לא מצאתם את ההדרכה המתאימה באתר המוסד האקדמי, כתבו במנוע החיפוש: "מרכז קריירה" ואת שם המוסד האקדמי בו אתם לומדים.

אל תהססו לבחון אפשרות להלוואות: לא כולם זכאים למלגה ולא לכולם יש אפשרות לקבל סיוע מההורים. המערכת הבנקאית מאפשרת מתן הלוואות בתנאים נוחים לסטודנטים. וודאו שפניתם לגורם מוכר.

בדקו אם אפשר לקבל הלוואה בגרייס. הלוואה זו משמעותה שתוכלו להחזיר אותה בשלב מאוחר יותר כשיכולת ההשתכרות שלכם תהיה גבוהה יותר.

סטודנטים צעירים לומדים באמצעות מחשבי לפטופ וטאבלטים. ShutterStock
הסיוע הממוצע מההורים לסטודנט בישראל עומד על כ-14,800 שקל לשנה/ShutterStock

"במידה ותאמצו את ה'טיפים', יהיה לכם קל יותר להגיש בקשות סיוע ובתקווה גם להימצא זכאים להן. חלק מהקרנות מאפשרות כפל סיוע ואחרות לא, והכי חשוב - להגיש טפסים בשקיפות ואמינות", מסכמת צבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully