וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת חג'ג' מתרחבת לתחום המלונאות

עודכן לאחרונה: 1.10.2021 / 8:42

קבוצת חג'ג' בשליטת האחים צחי ועידו חג'ג' מדווחת על הסכם התקשרות עם רשת המלונות סלינה, במסגרתו תרכוש נכסים באזורי ביקוש ברחבי הארץ ותבצע התאמה למלונות אותם תפעיל הרשת. הצדדים מעריכים כי בשנה הקרובה יפתחו כ-10 מתחמי חדשים תחת ההסכם

קבוצת חג'ג', אחת המתוקשרות בתחום הנדל"ן בישראל, החליטה להיכנס לתחום המלונאות והאירוח. הקבוצה תרכוש ותבצע התאמות בנכסים שיוסבו למלונות ולאתרי גלמפינג שיופעלו על ידי חברת סלינה, אחד ממותגי המלונאות והאירוח בעלי קצב הצמיחה המהיר בעולם.

על פי ההסכם, ההשקעה בנכסים תעמוד על (עד) 580 מיליון שקל והצדדים מעריכים כי כבר בשנה הקרובה יפתחו בישראל כעשרה מתחמי אירוח חדשים.

מלונות סלינה בישראל, סלינה ירושלים. איתמר גינצבורג,
מלון סלינה בירושלים, הקבוצה תפעל בנכסים בבעלות קבוצת חג'ג'/איתמר גינצבורג

רכישת נכסים והתאמתם לאירוח

רשת המלונות והאירוח הבינלאומית סלינה, בבעלות היזמים דניאל רודסבסקי ורפי מוסרי תשתף פעולה עם קבוצת חג'ג' לרכישת נכסים והתאמתם למלונות באזורי ביקוש תיירותיים בכל רחבי הארץ.

זוהי דריסת רגל ראשונה של קבוצת הנדל"ן חג'ג' במלונות פעילים בישראל. בעקבות ההסכם, תהפוך הקבוצה לשותפה המקומית הבלעדית של סלינה בישראל.

מלון סלינה בירושלים, הרשת תפעל בישראל בהתקשרות עם קבוצת חג'ג'. איתמר גינצבורג,
בכוונת הצדדים לפתוח בשנה הקרובה כ-10 מתחמי אירוח/איתמר גינצבורג

שני מסלולי השקעה לחג'ג'

שיתוף הפעולה כולל שני מסלולי השקעה בהיקף כולל של עד 180 מיליון דולר, כאשר במסלול העיקרי, מסלול רכישה והתאמה נדרשת של נכסים להפעלתם כבתי מלון, לפיהם תציע סלינה לחברה לוקיישנים לרכישה ולהתאמה, תוך התחייבותה לשכור נכסים אלו.

על פי מסלול השקעה זה, תשלם סלינה לחג'ג' תשואה שנתית מובטחת בשיעור ממוצע שנתי מינימאלי של 8% (צמוד למדד המחירים לצרכן) וכן 20% מרווחיה בפרויקטים אלו.

ההסכם מחייב את סלינה לתקופת שכירות של 7-10 שנים, בהתאם למיקום הנכס ולאחר סיום התקופה, תוכל לבטל את ההסכם בכל תקופה בת 5 שנים.

סלינה תפעיל מלונות בהשקעה של קבוצת חג'ג', מלון סלינה בירושלים. איתמר גינצבורג,
סלינה מציעה כיום מחדרי בוטיק ועד לחדרי אירוח משותפים/איתמר גינצבורג

התאמות להסכם בתום 5 שנות פעילות

מסלול ההשקעה השני כולל התאמת המבנים למלונאות בנכסים שסלינה תשכור מידי צד ג', כאשר קבוצת חג'ג' תבצע על חשבונה את המרת הנכסים לפעילות מלונאית.

במקרה זה, תשלם סלינה לחברה בתמורה מדי שנה, סך השווה ל-10 אחוז מסכום ההשקעה (צמוד למדד) למשך 20 שנה ובנוסף תשלם סלינה לחברה מדי שנה 20 אחוז מרווחיה בפרויקטים אלו.

הוסכם כי לאחר 5 שנות פעילות משותפת, תבוצע התאמה בסכומים שישולמו לחברה על ידי סלינה, כך שסכום ההחזר לא יפחת מסך הנמוך מ-12.5 אחוז בשנה מסכום ההשקעה במסלול זה.

מחדרי בוטיק ועד חדרים משותפים

סלינה מפעילה בישראל 4 מתחמי אירוח: בשכונת נווה צדק בתל אביב, בקיבוץ בית אורן, במעלה החמישה, במכתש רמון, ובקרוב גם מתחם חדש בחופי הכינרת.

רשת סלינה מציעה אפשרויות לינה מגוונות לצד חללי עבודה משותפים ואזורי בילוי ופנאי החורגים מעבר לקטגוריית המלונאות המסורתית, עם גישה המתמקדת בעיצוב וטכנולוגיה.

באתרי סלינה השונים ניתן למצוא אפשרויות לינה החל מחדרי בוטיק בעלות של מאות דולרים ללילה ועד חדרי לינה משותפים בעלות של עשרות דולרים ללילה בלבד.

עידו וצחי חג'ג'. טל ציקורל,
צחי ועידו חג'ג': ישקיעו עד 580 מיליון שקל בנכסים שתפעיל סלינה/טל ציקורל

מתמקדים בצד האופרטיבי של האירוח

מקבוצת חג'ג' נמסר: "הקבוצה מביאה לידי ביטוי את התמחותה ברכישת והשבחת נדל"ן בפריים לוקיישנים גם בתחום המלונאות והאירוח. שיתוף הפעולה ארוך הטווח עם חברת סלינה, מגדיל את פיזור הפורטפוליו של הקבוצה, שנהנית מיציבות פיננסית ואפשרויות השקעה באחד התחומים הצומחים במהירות בישראל ובעולם".

מסלינה נמסר:" שיתוף הפעולה עם קבוצת חג'ג' יאפשר לנו התרחבות מהירה ואת היכולת להתמקד בצד האופרטיבי של האירוח וביצרת חוויות משמעותיות לאורחים. סלינה רואה בישראל כמדינת דגל בהתפתחות החברה, ומצאה כאן התאמה מושלמת בין המטיילים הישראלים לחוויית האירוח הייחודית של החברה".

פעילות ענפה לקבוצות

קבוצת חג'ג' נחשבת לאחת מיזמיות הנדל"ן הגדולות בישראל והפעילות ביותר בתל אביב, ומחזיקה בפורטפוליו של עשרות פרויקטי נדל"ן, כולם במיקומי פריים. בין הפרויקטים ניתן למנות את מגדל שד"ל בשדרות רוטשילד, המתנשא לגובה של 43 קומות, רחוב שלם בצפון תל אביב (איינשטיין) הכולל 2 מגדלים בני 30 קומות ובניינים מרקמיים בני 14 קומות מעל שדרת מסחר, מתחם MOMA בשכונת פלורנטין ופרויקטים רבים נוספים.

סלינה היא אחד ממותגי המלונאות והאירוח בעלי קצב הצמיחה המהיר בעולם. הקבוצה החלה את פעילותה לפני מעל לשש שנים במרכז אמריקה וכיום חולשת על כ-112 לוקיישנים ברחבי העולם ב-20 מדינות, ביניהן גם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully