וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגמלת מעישון: פיליפ מוריס רכשה את Fertin Pharma

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 3.10.2021 / 15:46

הרכישה מסתמנת כצעד נוסף אל עבר השגת היעד בו למעלה מ50% מהכנסות החברה יהיו ממוצרים נטולי עשן עד 2025, תוך יצירת הזדמנויות בעולמות שאינם קשורים לטבק וניקוטין כלל. "עתידה של פיליפ מוריס מתמקד בבריאות", אומר המנכ"ל, יאצק אוליצ'אק

פיליפ מוריס הוא אולי צמד המילים שהכי מוזהה עם עישון, אבל בשנים האחרונות מבצעת החברה שעסקה בעיקר בטבק ובמוצריו, מהלך הדרגתי של מעבר לתחומים נוספים.

בתחום העישון - על ידי מוצרים ללא בעירה (שאף הם מסוכנים לבריאות המשתמשים, אך גורמים לנזק מופחת) מתוך מחוייבות לייעד שהציבו לעצמם: 50% מההכנסות ממוצרים נטולי עשן עד 2025, ובתחומים אחרים שאמורים להניב לחברה רווחים מתחומי Wellness דוגמת שיפור איכות השינה, אנרגיה ועוד. כאשר היעד כאן הוא הגעה למינימום הכנסות של מילארד דולר ממוצרים שאינם קשורים כלל לניקוטין.

כחלק מצעדים אלה, הודיעה פיליפ מוריס אינטרנשיונל (פיליפ מוריס) (NYSE: PM) על השלמת רכישת Fertin Pharma A/S ("פרטין פארמה"), חברה מובילה בפיתוח ובייצור מוצרי wellness ופרמצבטיקה חדשניים תמורת כ-820 מיליון דולר אמריקני.

"כחלק מבניית האפיק שלנו למוצרים נטולי עשן והעלמת הסיגריות הבוערות ותוך הרחבת העסקים שלנו בטווח הארוך לתחומים שהם מעבר לטבק ולניקוטין, אנחנו מברכים על התרומה של הנהלת פרטין פארמה ועובדיה לפיליפ מוריס", אמר מנכ"ל פיליפ מוריס העולמית, יאצק אולצ'אק.

"עתידה של פיליפ מוריס מתמקד בבריאות, במדע, בטכנולוגיה ובנוהגים עסקיים בני קיימא, כדי לספק מוצרים ופתרונות חדשניים שנועדו לשפר חיים וליצור השפעה חיובית על החברה. המומחיות המובילה של פרטין מתאימה בדיוק לחזון זה ותהווה חלק חשוב מעתידנו".

"אנחנו שמחים להצטרף לפיליפ מוריס ולפתוח פרק חדש מבחינתה של פרטין פארמה", אמר פיטר הלינג, מנכ"ל פארטין פארמה. "הודות להשתלבות במהפך של פיליפ מוריס, פרטין תיהנה ממיצוב ייחודי שיאפשר לה להמשיך לחדש, לצמוח ולשרת את לקוחותיה- ולהגשים את חזונה לאפשר לאנשים לנהל חיים בריאים יותר.

המחויבות המשותפת שלנו לחידושים המבוססים על המדע ועל הצרכנים מהווה בסיס חזק לעתיד משותף מוצלח מאוד".

מנכ"ל פיליפ מוריס העולמית יאצק אולצ'אק. יחצ,
מנכ"ל פיליפ מוריס העולמית, יאצק אולצ'אק: "עתידה של פיליפ מוריס מתמקד בבריאות, במדע ובטכנולוגיה"/יחצ

תוספת הטכנולוגיו וכוח האדם של פרטין פארמה - לרבות כמאתיים עובדי מו"פ מקצועיים - תעניק לפיליפ מוריס מהירות בפיתוח מוצרים אוראליים ייחודיים וחדשניים, כדי לתמוך במטרותיה להניב יותר ממחצית מסך הכנסותיה נטו ממוצרים נטולי עשן, ולפחות מיליארד דולר הכנסות נטו ממוצרים שהם מעבר לניקוטין עד ל-2025.

כן מצהירים בחברה כי בכוונתם לפתח, במשותף עם פרטין, מוצרי wellness המבוססים על מדע, לרבות פתרונות ותוספים בתחומים כגון שינה, אנרגיה, רוגע וריכוז.

פרטין פארמה מעסיקה למעלה מ-850 עובדים ופועלת בדנמרק, בקנדה ובהודו ומתמחה במחקר, בפיתוח ובייצור של מסטיקים, תיקים, טבליות מסיסות ושיטות אוראליות יציבות אחרות לאספקת רכיבים פעילים, לרבות ניקוטין. כן היא ידועה כיצרנית מובילה של פתרונות תראפיית החלפת ניקוטין (NRT). בשנת 2020 הניבה פרטין פארמה הכנסות נטו בסך כ-160 מיליון דולר אמריקנים.

פרטין פארמה תפעל כחברה בת בבעלותה המלאה של פיליפ מוריס. פיליפ מוריס מצפה שהרכישה תוביל להשפעה זניחה על שווי המניה המדולל המותאם שלה לשנת 2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully