וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומדים ועובדים מרחוק: כך תעצבו את סביבת העבודה בבית

עודכן לאחרונה: 11.10.2021 / 14:03

למרות שהמוסדות האקמיים חידשו את ההוראה בכיתות, מאפשרים רבים מהם מודל היברידי שמשלב לימודים מהבית. גם מקומות עבודה רבים ממשיכים להעסיק עובדים מהבית. בעקבות פתיחת שת הלימודים האקדמית והחזרה לשגרת עבודה, אספנו המלצות שיעזרו לכם לבנות משרד ביתי מושלם

הריחוק החברתי טרם נעלם מהעולם, ומשום כך רבים מאיתנו לומדים או עובדים מהבית, לפחות חלקית. מודל העבודה ההיברידי ושיעורי הזום באקדמיה מאפשרים למידה ועבודה במרחב האישי והפרטי שלנו אך האם פינת העבודה שלכם מתוכננת כראוי?

ימים אחרי החזרה לשיגרה רצופה ורגע לפני שחוזרים לאקדמיה, קיבלנו עצות מומחים לעיצוב ותכנון פינת העבודה הביתית, בה תבלו את מרבית שעות הערות שלכם בכל יום.

אישה מרימה רגליים על שולחן עבודה. ShutterStock
שלבו חפצים סנטימנטליים בסביבת העבודה אבל אל תיצרו גירוי יתר לחושים/ShutterStock

טיפ העל - תשקיעו בעצמכם!

ברברה ברזין, מעצבת פנים ובעלת בית הספר ללימודי עיצוב פנים, עם המלצות שיעזרו לכם לכם ליצור סביבת עבודה ביתית פרודוקטיבית ואפקטיבית.

"הטיפ הכי חשוב שאני יכולה לתת הוא להשקיע בעצמכם" אומרת ברברה ברזין, מעצבת פנים ובעלת בית הספר ללימודי עיצוב פנים.

שהפינה תתאים למידותיכם

"חדר העבודה הוא המקום בו תבלו את מרבית שעות הערות במהלך השבוע לכן הימנעו מלהשתמש ברהיטים וחפצים זמניים והשקיעו אחת ולתמיד בשולחן עבודה שמותאם למידותיכם ולאופי העבודה, כיסא אורטופדי, תאורה שתתאים לתרחישי עבודה שונים, מסך מחשב גדול וכמובן רמקולים שווים אם אתם נמנים עם אותם אלה שמאזינים למוזיקה תוך כדי עבודה. מומלץ למקם את פינת העבודה כך שהאור הנכנס הביתה אינו ישתקף במחשב ויפריע לעבודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אישה עובדת מהבית וסובלת מכאבי גב. ShutterStock
השקיעו בעצמכם, בחרו כסא נוח שיתאים את עצמו אליכם/ShutterStock

הצעות לדוגמא לשולחנות עבודה:

שולחן מחשב מעוצב ארגונומית כולל מדף עליון, 2 מדפים קטנים נוספים, משטח עבודה מרווח ורחב ועוד מדף אחסון מתחתיו. בצד השולחן ישנו וו המתאים לתלייה של אוזניות או כבלים והדובדבן שבקצפת - בגב המדפים, ממש מאחורי המיקום של מסך המחשב, ישנו לוח בו תוכלו לכתוב תזכורות ומשימות. כמה נוח! מותאם להרכבה עצמית, וקל לניוד מדירה לדירה. המחיר: 1,090 שקל. ניתן להשיג ברשת ד"ר גב במבצע ללא מע"מ עד 31.10.21

רשת אורבן מציעה קולקציית פינות לימוד איכותיות במגוון רחב של מחירים. הקולקציה כוללת מגוון אפשרויות של שולחנות לימוד מרווחים, שולחנות בר צרים שלא תופסים מקום בדירה, שולחנות עם מערכת מידוף ואחסון רב, מעמד נייד ללפ טופ, כסאות גיימר לישיבה ממושכת, כסאות משרדיים מרופדים וכונניות ומדפים לאחסון בעיצוב עכשווי. להשיג ברשת URBAN ובאתר www.urban-shop.co.il

רשת אורבן, שולחן עבודה. יחסי ציבור,
רשת אורבן, שולחן עבודה/יחסי ציבור

שמרו מקום לכוס הקפה

"גודל שולחן העבודה הוא נגזרת של אופי הפעילות וגודל החלל. המידות המינימליות המומלצות במידה ואתם זקוקים ללפטופ בלבד היא 60/80 ס"מ. קחו בחשבון שלרוב משתמשים בניירת נוספת ועל השולחן מונחת גם כוס הקפה כך שתמיד מומלץ לבחור במידה גדולה יותר. בנוסף, חשוב מאוד לבחור ביחידות אחסון סגורות ולא מדפים או תאים פתוחים שהקלסרים והחומרים שמאוחסנים בהם נוטים להתבלגן ולהעלות במהרה אבק." אומרת ברזין.

אבזור מפנק לדוגמא שיהפוך את העבודה לנעימה יותר:

אזניות חדשות מבית HOUSE OF MARLEY, POSITIVE VIBRATION XL ANCעם סינון רעשים אקטיבי. העיצוב המוקפד עשה שימוש בחומרים ממוחזרים עם מתן דגש על איכות הסביבה. כריות האוזניות שעוטפות את האוזן באופן מלא ונוח, עשויות ספוג בעל זיכרון חוזר ששב לגודלו המקורי לאחר השימוש. לאוזניות יש חיבור Bluetooth ותוכלו ליהנות מעד 35 שעות שמע ללא צורך בטעינה. המחיר: 499 שקל. ניתן להשיג בחנות הדגל בדיזינגוף סנטר ובאתר של מארלי www. Houseofmarely.co.il

האוס אופ מארלי. אוזניית positive vibration xl. 499 שקל. יחסי ציבור,
האוס אופ מארלי. אוזניית positive vibration xl. 499 שקל/יחסי ציבור

רמקול בלוטות' לשולחן מדגם "פיצי" כל סטודנט צריך רמקול - רצוי איכותי, קטן ממדים קל משקל ולא יקר. כזה הוא רמקול "פיצי" (PiZZi), קטן אך עוצמתי. גודלו מתחיל מ-3.5 ס"מ, אבל עוצמת הווליום שלו כמו של מערכת סאונד רצינית, ללא כבלים ויעיל גם לשיחות זום וטלפון, הוא בעל דיבורית אלחוטית ניידת המאפשרת הזרמת אודיו מכל מכשיר והוא משמש גם כשלט לצילום סלפי בסמארטפון. המחיר: החל מ-99 שקל, להשיג באתרי האון-ליין, בחנויות המתנות והאלקטרוניקה השונות.

רמקול פיצי של זאוס החל מ-99 שקלים להשיג בחנויות המובחרות. סטודיו דג הזהב,
רמקול פיצי של זאוס החל מ-99 שקלים להשיג בחנויות המובחרות/סטודיו דג הזהב
אליתה ליוינג. יח"צ חו"ל,
קחו בחשבון מקום נוסף על שולחן לכוס הקפה, אליתה ליוינג/יח"צ חו"ל

הפחתת העומס על השרירים

ברזין ממליצה להשקיע בכיסא עבודה אורטופדי ונוח כדי שתוכלו לשבת בצורה רציפה נוחה ויעילה: "כיסא טוב הוא כזה שיודע להתכוונן בהתאם לגובה המשתמש ובעל משענת גמישה המותאמת לגב, רצוי כזאת שעשויה רשת שנחשבת לאלסטית ונוחה. מומלץ לבחור במושב רך שמקבל לאורך זמן את צורת גוף המשתמש".

"גם למיקום הידיים על משענות הידיים גם יש חשיבות רבה - מומלץ שהיד שאינה בפעולה תכנס למצב מנוחה ככל האפשר בעוד שהיד שבעבודה תמוקם על השולחן במנח שלא ייצור עומס על השרירים והמפרקים".

פינת עבודה ביתית מיה יפה טל ובטי יעקובסון בוגרות בהס לעיצוב של ברברה ברזין. שירן כרמל,
פינת עבודה ביתית, מיה יפה טל ובטי יעקובסון בוגרות ביה"ס לעיצוב פנים של ברברה ברזין/שירן כרמל

תאורה מותאמת לתרחישים שונים

פרט לתאורה הטבעית חשוב מאוד להתקין תאורה נוספת שניתן יהיה להתאים לתרחישים שונים של עבודה, לעבודה בשעות הערב או בימים חורפיים שנוטים להיות קודרים יותר.

חשוב מאוד לייצר תאורה נעימה - לא לבנה מידי ולא צהובה מידי (בין 2700-3000K), כזו שקרובה ככל הניתן לנורות הליבון ולגוון ההארה של השמש עצמה.

תאורת שולחן, מחסני תאורה. באדיבות מחסני תאורה,
אור טבעי לצד תאורה ייעודית, תאורת שולחן, מחסני תאורה/באדיבות מחסני תאורה

צבע שיפתח את המחשבה

הצבעים שתבחרו לחלל הם נגזרת של העדפות אישיות, כל אחד מאיתנו מגיב לצבעים אחרת אך חשוב שלא לבחור בגוונים אפורים או שחורים שהוכחו ככאלה שמורידים את תפוקות העבודה. צבעים שיכולים להיות נהדרים הם הכחולים, הירוקים, הוורודים והכתומים למיניהם או כל צבע אחר שלכם אישית פותח את המחשבה והדמיון.

אליתה ליוינג, פינת עבודה ביתית. יח"צ חו"ל,
אליתה ליוינג, פינת עבודה ביתית בשילוב צבע מעורר/יח"צ חו"ל

פינת עבודה "במשרה מלאה"

במידה ואין חדר ייעודי בבית שניתן להקצות כחדר עבודה "במשרה מלאה" חשוב לבדל ולארגן עמדת עבודה נפרדת כמה שניתן בסביבה שקטה וניטרלית שתאפשר פעילות עם מינימום הפרעות והסחות דעת גם כשבני המשפחה בבית.

במידה והאזור אינו מוגדר על ידי דלת או חציצה מומלץ להשתמש במחיצות ניידות, שוג'י יפני, משרביה או כל אלמנט אחר שייצר הפרדה חזותית ואקוסטית. יש כיום מחיצות מודולריות שניתן לתלות על גבן לוחות מחיקים והן מתניידות על גלגלים. בנוסף כל המחיצות יכולות לשמש כרקע מקסים בשיחות וידיאו קונפרנס.

יסכה סטו בורשטיין מעצבת פנים ובוגרת בהס לעיצוב ברברה ברזין. אלעד גונן,
עיצוב פינת עבודה ייעודית, יסכה סטו בורשטיין מעצבת פנים, בוגרת ביה"ס לעיצוב פנים של ברברה ברזין/אלעד גונן

נוחות אפקטיבית

הארגונומיה גם היא חשובה - היא זו שתהפוך את העבודה או יום הלימודים לנוח ואפקטיבי יותר.

כסא משרדי כזה לדוגמא הוא: CHARGE המיועד לישיבה נוחה לאורך זמן, עם מערכת המנחה את היושב לישיבה נכונה כולל מנגנון התאמה למשתמש, משענות ידיים רחבות ומתרוממות ומושב אנטומי ימנעו לחץ על עמוד השדרה וייצרו מרחב ישיבה נוח המתאים לשעות רבות של לימודים. המחיר: 990 שקל. ניתן להשיג ברשת ד"ר גב במבצע ללא מע"מ עד 31.10.21

רשת ד"ר גב.,כיסא משרדי, 849 שקל. ירון וינברג,
רשת ד"ר גב.,כיסא משרדי, 849 שקל/ירון וינברג

שילוב אלמנטים סנטימנטליים

אני ממליצה בחום לזכור לאורך כל התהליך שעומס בעיניים אינו מיטיב עם העבודה והוא עשוי להסיח את הדעת. כל פרט צריך להיבחר בקפידה.

יחד עם זאת, בכל סגנון עיצוב שנבחר, מומלץ לשלב אלמנטים כמו טקסטיל (וילונות רכים, שטיחי צמר, ריפוד טקסטורלי ועשיר) וכמובן תמונות, עציצים ואביזרים בעלי נופך פרסונלי כמו אוספים, תמונות משפחתיות או פריטים סנטימנטליים".

לסיכום אומרת ברזין "עיצוב חלל העבודה והלימודים צריך להתאים להלך הרוח של בעליו ורצוי שגם לתפישת עיצוב הבית בכללותו".

עיצוב- אדריכלית מרינה רכטר רובינשטיין rema אדריכלים. עמית גושר,
שילוב פריטים סנטימינטליים. העיצוב: אדריכלית מרינה רכטר רובינשטיין rema אדריכלים/עמית גושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully