וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש תואר, אין עבודה: איך תתחילו קריירה במהלך הלימודים?

עודכן לאחרונה: 5.10.2021 / 17:17

מאות אלפי סטודנטים צפויים להתחיל את שנת הלימודים הקרובה אך בסופו של התהליך חלקם ימצא את עצמו עם התואר הנכסף אך ללא עבודה. לקראת פתיחת השנה האקדמית, פנינו לבעלי תפקידים בכירים באקדמיה ובתעשייה וקיבלנו טיפים ועצות שיעזרו לכם לסלול את הדרך בשוק התעסוקה

הקורונה יצרה מצב שוק נוח לסטודנטים מכיוון שמשרות רבות מאפשרות עבודה מהבית או סגנון עבודה היברידי שמאפשר לשלב עבודה לצד הלימודים.

יחד עם זאת, על מנת שתנצלו את שנת הלימודים הקרובה ואף את הבאות בצורה נכונה, פנינו לבעלי תפקידים באקדמיה ובתעשייה, כדי לקבל מהם טיפים שייהפכו את הלימודים לאפקטיביים, כך שיסללו לכם את הדרך הנכונה בשוק העבודה.

סטודנטית מתוסכלת בלימודים. ShutterStock
סטודנטים רבים ימצאו את עצמם עם התואר הנכסף אך ללא עבודה/ShutterStock

לימודים בשילוב פרקטיקה

ד"ר מיכל רביבו שטיינר, דיקן הסטודנטים במכללה האקדמית אחוה: "שילוב קריירה במהלך הלימודים באקדמיה, יהיה צעד חיוני להמשך הדרך. סטודנטים רבים מסיימים תואר ראשון ללא ניסיון וללא הכרות עם התמורות שחלו בשוק העבודה".

במכללה האקדמית אחוה, ישנה יחידה להכוון תעסוקתי בה עורכים סדנאות, הכנה וכתיבת קו"ח, סימולציות ומיומנות לריאיון עבודה, קשרים עם מעסיקים פוטנציאליים ועוד. בנוסף, חשוב מאוד גם לשלב פעילות רלוונטית לצד הלימודים. למשל, סטודנטית לפסיכולוגיה שחונכת סטודנט המתמודד עם מגבלה פיזית, תקבל ניסיון, הדרכה והמלצה שישפרו את נקודת הזינוק שלה בתום הלימודים". עוד אומרת מיכל כי יש תארים שמאפשרים שילוב של לימודים ועבודה וכאלה שמשלבים פרקטיקה כבר במהלך התואר מה שיכול לסייע מאוד לסטודנטים בהמשך הקריירה.

"לדוגמא, בתכנית לתואר ראשון במערכות מידע ומדעי המחשב היישומיים באחוה, משלבים התנסות בחברות היי-טק ומלווים על-ידי גורמים מהתעשייה, כך הסטודנט נכנס לשוק התעסוקה כבר במהלך הלימודים. כאשר סטודנט נחשף לתחומי עבודה רלוונטיים לתואר שהוא לומד הוא מפתח יכולות, יוצר קשרים, צובר ניסיון שעוזרים לו לדייק את התחום הספציפי שמתאים לשאיפותיו, יכולותיו ותחומי העניין שלו".

ד"ר מיכל רביבו שטיינר דיקן הסטודנטים במכללה האקדמית אחוה. המכללה האקדמית אחוה,
ד"ר מיכל רביבו שטיינר דיקן הסטודנטים במכללה האקדמית אחוה/המכללה האקדמית אחוה

עיצוב ארגז כלים אפקטיבי

פרופ' אריה מהרשק, נשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, מסביר כי עיצוב ארגז כלים אפקטיבי והטמעתו תלוי במוסד האקדמי, אך בייחוד בסטודנט עצמו. "המכללה מציעה אופציות נרחבות להתמחות בתעשייה, ועל הסטודנט לשלב במהלך לימודיו, בין התיאורטי ליישומי: לתור אחר המשרות הרלוונטיות המפורסמות בקרב הסטודנטים, לקחת חלק פעיל במפגשי התעשייה, ולהשתתף בירידי התעסוקה".

עוד מוסיף מהרשק כי חשוב לנצל את הכלים אותם מציע המוסד האקדמי: מרכזי ייעוץ והדרכה אישיים בנושאי פיתוח, תכנון וניהול קריירה, והשתתפות בהרצאות ובסדנאות להקניית מיומנויות וכלים לחיפוש ולאיתור תעסוקה.

.

נשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה פרופ' אריה מהרשק. באדיבות המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה,
נשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה פרופ' אריה מהרשק/באדיבות המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה

מרכז קריירה מטעם המכללה

פרופ' יעקב הרט, נשיא המכללה האקדמית נתניה הוסיף: "בעבר היה ברור שלומדים תואר ורק בסיומו ניגשים לחיפוש עבודה. היום זה שונה וההמלצה היא לשלב עבודה ולימודים על מנת להגיע לשוק התעסוקה עם כלים וניסיון רב ככל הניתן".

זו גם הסיבה ששילבנו כשירות לסטודנטים במכללה את מרכז הקריירה, המסייע להם כבר במהלך לימודיהם בכל שלבי חיפוש העבודה: החל מכתיבת קו"ח, דרך הכנה לריאיון ועד למציאת עבודה בתחום לימודיהם".

פרופ יעקב הרט נשא המכללה האקדמית נתניה. תמיר ברגיג,
פרופ יעקב הרט נשא המכללה האקדמית נתניה/תמיר ברגיג

הנטוורקינג כמרכיב חשוב

עמותת יוניסטרים מכשירה בני נוער מכל המגזרים, במטרה לתת להם הזדמנות להשתלב בעולם העסקים ולהגיע לעצמאות כלכלית. לעמותה תכנית בוגרים המסייעת להשתלב בשוק העבודה בדגש על עולמות ההייטק והעסקים.

יפעת בכור, מנכ"לית העמותה: "אחד הדברים החשובים ביותר לצורך חיפוש עבודה ובניית קריירה הוא נטוורקינג, דאגו להוסיף קהילות שונות לחייכם. קהילות דיגיטל או אירועים פיזיים, יש בהן רבים שיכולים לעזור לכם במציאת העבודה הבאה, והן מרכיב חשוב שיכול למנף את הנראות והרלוונטיות שלכם לחברות ותפקידים שונים. קבוצות מקצועיות, התנדבות, או כל דבר אחר, אל תתביישו לשתף בשאיפות ולבקש עזרה".

במהלך הדרך פגשתם אנשים, ביקשתם חיבורים ויצרתם קשרים. תייצרו רשימה של אנשים, וכשתמצאו עבודה, אל תשכחו לחזור ולהודות להם על הזמן והעצה, ולספר על העבודה החדשה. גם למי שניסה ולא עזר משמעותית. אתם לא יודעים מתי תפגשו אותם שוב במהלך הדרך וכל חיבור חיובי והערכה יכולה לעשות רק טוב".

יפעת בכור מנכ"לית עמותת יוניסטרים. שחר עזרן,
יפעת בכור מנכ"לית עמותת יוניסטרים/שחר עזרן

התנסות מעשית תפתח דלתות

ד"ר מיכל עופר צפוני, ראשת הקליניקות המשפטיות ומרצה בביה"ס למשפטים במכללה האקדמית נתניה: "מלבד הכלים המשמעותיים והידע האקדמי שתורם רבות לסטודנטים בחייהם המקצועיים, התנסויות מעשיות הן הזדמנות נהדרת ליצירת קשרים ופתיחת דלתות כבר במהלך התואר".

"כך למשל, אני ממליצה לסטודנטים שלי למשפטים ליטול חלק פעיל בקליניקות המשפטיות ולקבל לצד הניסיון והעניין, גם הזדמנות לפתיחת צוהר למרחב המשפטי בישראל וליצירת קשרים מקצועיים. אצלנו במכללה קיימות קליניקות רבות ומגוונות העוסקות בתחומים שונים, והודות לכך כל סטודנט יכול להשתבץ בקליניקה ההולמת את תחומי העניין שלו וזירת הפעילות הרלוונטית עבורו וליצור קשרים בהתאם".

אורטל שריג קצבה מנהלת גיוס בחברת ההייטק incredibuild. באדיבות אורטל שריג,
אורטל שריג קצבה מנהלת גיוס בחברת ההייטק incredibuild/באדיבות אורטל שריג

ואיך בונים קריירה בזמן הלימודים?

אורטל שריג קצבה מנהלת גיוס בחברת ההייטק incredibuild נותנת מספר המלצות:

תהיו פרקטיים: תשתתפו בפרויקטים במהלך הלמודים. לדוגמא, פיתוח דפדפן Mozila, או פרויקט מתמחים

תתגאו בעצמכם: יחצנו את ההישגים שלכם. אין חלופה לרושם ראשוני.

נטוורקינג מההתחלה: התואר הוא כלי למינוף קשרים ובניית מערכות יחסים. חבריכם לספסל הלימודים היום הם עובדי התעשייה של המחר.

חביב המרצה: המרצים שלכם בעלי השפעה וקשרים בתעשייה. עבודה כעוזר\ת מחקר תרכוש לכם המלצות.

סופר מודל: עקבו אחרי מובילי דעה בתחומכם ותסתכלו על הדרך שהם עשו, זה מפקס וניתן להתייעץ איתם וליצור קשרים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully