וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המועצה פיטר עובדת במלהך חופשת לידה?

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 3.10.2021 / 17:30

בבית הדין לעבודה בנצרת הוגשה תביעה נגד המועצה המקומית ראש פינה, והעומד בראשה, בטענה שפיטר עובדת במהלך חופשת הלידה. לטענת כתב התביעה, ראש המועצה טען שלא תוכל לעבוד שעות נוספות, בשל היותה מטופלת בילדים ואף הציע כי לא תמהר לגמול את בנה מהנקה

מיטל סדון, נשואה ואם לחמישה, ששימשה כמנהלת לשכת ראש המועצה, הגישה תביעה על סך כ-300,000 שקל כנגד מועצת ראש פינה וראש המועצה, מוטי חטיאל, באופן אישי.

לטענת התביעה, סדון, שהיתה עובדת מוערכת ואהודה - הן על ידי ראש המועצה והן על ידי הקולגות והתושבים - בעודה בחופשת לידה וכשהיא נערכת לחזרתה לעבודה.

כפי שפורט בכתב התביעה, בפגישה שהתקיימה בין סדון לבין ראש המועצה לקראת סיום חופשת הלידה של גב' סדון, הודיע ראש המועצה לגב' סדון כי היא לא תוכל להשתלב בחזרה בלשכתו לאור היותה מטופלת בילדים, עובדה שלטעמו לא תתאם את דרישתו החדשה לבצע עבודה בשעות נוספות.

לפיכך, עודד ראש המועצה את סדון שלא לשוב לעבודתה, והמליץ לה להמשיך להניק ולא לגמול את בנה מהנקה, כפי שתכננה, על מנת לחזור לעבודה. סדון מצידה ביקשה מראש המועצה לשקול שוב את הדברים ולאפשר לה לחזור לעבודתה.

אישה מניקה תינוק כשהיא עוטה מסיכה כירורגית. ShutterStock
ראש המועצה עודד אותה להמשיך להניק, מאחר שאין בכוונתו להחזירה לעבודה (אילוסטרציה)/ShutterStock

משלב זה ראש המועצה התחמק מסדון, והיא נאלצה לפנות לקבל תשובות ממנהלת משאבי אנוש של המועצה, שהסבירה לה כי החלטת ראש המועצה היא לסיים את עבודתה (וכי הוא איננו מבשר לה בעצמו משום ש"לא נעים לו", לדבריה, כפי שמובא בכתב התביעה), כי האופציה היחידה העומדת בפניה היא להיות מפוטרת לאלתר תוך קבלת פדיון כספי בגין 60 ימי התקופה המוגנת וכי אין כל אפשרות לחזרתה לעבודה, גם לא למשך התקופה המוגנת.

בהמשך, במסכת של התכתבויות ושיחות בין סדון לבין ראש המועצה ומנהלת משאבי אנוש שלה המתוארת בכתב התביעה - פעלה המועצה על מנת ללחוץ על סדון לתת את הסכמתה לפיטוריה במהלך חופשת הלידה. המועצה אף פנתה לממונה על עבודת נשים לקבלת היתר לפיטוריה של סדון - בקשה שנדחתה לנוכח חוסר סמכות הממונה לאשר פיטורים במהלך התקופה המוגנת.

כתב התביעה הוגש על ידי עו"ד יעל רובינשטיין, ממשרד עו"ד מטרי מאירי ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully