וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו נותנים מענה לכשל שוק שקיים ומעודדים ייצוא ומסחר בינ"ל"

בשיתוף אשרא

עודכן לאחרונה: 7.10.2021 / 8:43

ניסים בן אלי, מנכ"ל אשרא, החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ, הגיע לאולפן כדי להסביר על היתרונות הגדולים בתחום המימון ועל הפתרון שרק אשרא יכולה להציע ליזמים ופרויקטים ישראלים ברחבי העולם

בווידאו: מנכ"ל אשרא, ניסים בן אלי, מסביר על אפשרויות הביטוח והמימון/עריכה: גלעד מן מנהיים

העולם הגלובלי שלנו מציע מגוון אפשרויות וחברות ישראליות רבות נהנות מכך ופונות למדינות שונות ברחבי הגלובוס על מנת להוציא לפועל פרויקטים רחבי היקף וארוכי טווח.

אולם כל פרויקט שכזה נשען כמובן על סכומי עתק. אז איך ניתן לדעת שהם מוגנים ומבוטחים וכיצד היצואנים, היזמים ובעלי החברות יכולים לקדם מימון לפרויקטים הללו, גם אלו שמתקיימים במדינות מתפתחות, המאופיינות בחוסר יציבות כלכלית או פוליטית לעיתים קרובות.

מנכ"ל חברת אשרא, ניסים בן אלי, הגיע לאולפן כדי לספר על החברה ולהסביר: "אשרא היא החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ, היא ECA - Export Credit Agency, גוף שקיים בכ-90 מדינות ומטרתו לעודד את המסחר הבינלאומי. הוא יכול להתקיים במגוון צורות - חברת ביטוח, בנק, שילוב ביניהם ועוד והוא חלק ממערך כלי הסיוע שמעמידה המדינה לטובת הייצוא. פעילות החברה מגובה בערבות מדינה שמספק החשב הכללי במשרד האוצר".

מה האינטרס של המדינה להפעיל את תחום הביטוח והייצוא?

"לכל מדינה מפותחת יש ECA שמטרתו לעודד את פעילות הסחר. התיאוריה הכלכלית מלמדת שמסחר בינלאומי משפר את התועלת המשקית. כל משק יכול להתמקד בתחומים בהם יש לו יתרון יחסי ולייבא מוצרים מתחומים אחרים. בישראל, הייצוא הוא מנוע צמיחה משמעותי בכלכלה ומהווה למעלה מרבע מהתל"ג. מחקרים מראים שכל מיליארד ש"ח של ייצוא תורמים כ-675 מיליון ש"ח לתל"ג וכ-2,500 מקומות עבודה איכותיים, בשכר מעבר לממוצע במשק ועם פיריון גבוה משמעותית מהממוצע במשק".

ייבוא ייצוא. ShutterStock
עשרות פרויקטים ברחבי העולם/ShutterStock

מה ההבדל בין אשרא לחברות פרטיות שמציעות את אותו המוצר?

"אשרא היא חברה ממשלתית שנותנת מענה לכשל שוק שקיים בביטוחי אשראי בטווח הבינוני-ארוך. בסחר חוץ, מעבר לסיכונים עסקיים רגילים יש גם סיכונים פוליטיים, שלא תמיד ניתנים לחיזוי, כמו הפיכה צבאית, הלאמה, הגבלה על הוצאת מט"ח ועוד. כל אלו מעלים מאוד את הסיכון ולכן החברות הפרטיות, שפועלות למטרת רווח, לא רוצות להיות חלק מהתחום הזה ואם הן כן מוכנות להיכנס לעסקה, היא הופכת לכל כך יקרה ולא כדאית".

מלבד נושא הביטוח, מה היתרון בעבודה מול אשרא במימון פרויקטים?

"יצואן ישראלי שמבטח את העסקה שלו דרכנו יכול להציע לקונה גם חבילת מימון. המוצר העיקרי שאנחנו מבטחים הוא 'פוליסת אשראי קונים', אנחנו מבטחים את האשראי שלוקח הקונה. למשל, מדינה באפריקה רוצה להקים בית חולים גדול במאות מילוני דולרים. אותה מדינה תצטרך לתקצב את הסכום הזה לאורך שנות בניית בית החולים ויצואן ישראלי שיבטח את העסקה אצלנו יוכל להציע לאותה מדינה את חבילת המימון, במסגרתה אנחנו נבטח את ההלוואה שהמדינה תיקח מול הבנק וכך המדינה תוכל לפרוס את ההלוואה על פני תקופה ארוכה ובמימון הרבה יותר זול. כיוון שאנחנו מגובים בערבות מדינה, הסיכון שהבנק רואה הוא של מדינת ישראל ולא של המדינה באפריקה וזה מוזיל משמעותית את עלויות המימון".

"בשנים האחרונות אשרא תמכה במספר רב של פרויקטים עתירי מימון, שלא היו יוצאים לפועל בלי הסיוע שלנו", סיכם בן אלי.

בשיתוף אשרא
  • עוד באותו נושא:
  • אשרא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully