וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקדימים אפליקציה לרפורמה: בלאומי נערכים לבנקאות הפתוחה

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 15:16

אם לא יקרה משהו חריג, בעוד כשבועיים תאשר הכנסת את רפורמת הבנקאות הפתוחה. בבנק לאומי לא ממתינים לחקיקה ומשיקים אפליקציה שתאפשר למשתמש לרכז את המידע על חשבונותיו מכל הבנקים, להתחבר לשירותי פינטק - ועם התקדמות יישום הרפורמה, גם פעול באפיקים פיננסים נוספים

בבנק לאומי נערכים לקראת יישום רפורמת הבנקאות הפתוחה, שאם לא תהיינה הפתעות של הרגע האחרון, עשויה להיכנס לספר החוקים בעוד כשבועיים.

לאומי מעלה לאוויר אפליקציה חדשה, עם חוויית משתמש מתקדמת, שתרכז את כל המידע הפיננסי במקום אחד ותאפשר חיבור מהיר ונוח לפינטקים.

בחודשים הקרובים האפליקציה תאפשר ללקוחות לצפות ביתרות ובתנועות בחשבונותיהם - מכל הבנקים, כאשר בשנה הקרובה, עם הרחבת רפורמת הבנקאות הפתוחה, ניתן יהיה לצפות גם במידע על פקדונות, אשראי, כרטיסי אשראי וניירות ערך.

כמו כן, כך מבטיחים בבנק, הלקוחות יקבלו תובנות והמלצות חכמות לניהול הכסף שלהם, כגון הלוואה בתנאים משופרים, העברת יתרה בבנק אחד לסגירת מינוס בבנק אחר, וכדומה.

אפליקציית לאומי 1. יח"צ,
האפליקציה החדשה: בחודשים הקרובים תאפשר צפייה במידע הפיננסי מחשבונות הבנק של המשתמש מכל הבנקים/יח"צ

בשלב הראשון, כבר בחודשים הקרובים, יוכלו לקוחות הבנק לצפות ביתרות ובתנועות חשבונות העו"ש שלהם - בכל הבנקים, דרך אפליקציית לאומי. לקוחות שיהיו מעוניינים בכך, יוכלו "לייבא" את המידע מהבנקים האחרים ולהציג אותו באפליקציית לאומי באופן מרוכז.

כך, הלקוח יוכל לצפות במקום אחד ביתרות בכל חשבונות העו"ש שלו ובפעולות בכל החשבונות ולהפיק תועלת פיננסית מכך. לדוגמה, לקוח יוכל לקבל התראה והמלצה מתאימה אם יש לו יתרה חיובית בבנק אחד ויתרה שלילית בבנק אחר.

עם כניסת השלב הבא של רפורמת הבנקאות הפתוחה, המתוכנן לינואר 2022, יוכלו לקוחות לאומי לייבא גם את פעילות כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים. באמצע 2022, עם כניסת השלב השלישי של הרפורמה, ניתן יהיה לצפות גם בפקדונות בנקאיים בכל הבנקים. בכוונת הבנק להרחיב בהמשך את סוגי המידע המוצג, ככל שהרגולציה תאפשר זאת, ולכלול גם מידע מגופים פיננסיים נוספים.

האפליקציה תנגיש ללקוחות לאומי, טכנולוגיות פיננסיות מתקדמות ושירותים פיננסיים משלימים שפותחו בחברות הפינטק הטובות בישראל, אשר נהנות מצידן מגישה למיליוני לקוחות לאומי וממעטפת שלמה של שירותים בנקאיים וסביבה טכנולוגית מתקדמת דרך פורטל המפתחים של לאומי.

אחד מהשירותים הראשונים שיוטמעו באפליקציית לאומי הוא פתרון לניהול החזרי מס שפיתחה חברת הפינטק הישראלית "Fibo". בזכות שיתוף הפעולה, האפליקציה תיידע לקוחות כאשר קיימת סבירות גבוהה כי הם זכאים להחזרי מס (למשל, עקב יציאה לחל"ת במהלך השנה או עלייה משמעותית בשכר). הטכנולוגיה של Fibo תאפשר ללקוחות לבצע בדיקת זכאות ולהגיש בקשה למס הכנסה להחזר באופן דיגיטלי, ידידותי ופשוט - ובתנאים מיטיבים ללקוחות לאומי.

תפיסת הבנקאות הפתוחה באה לידי ביטוי גם בעיצוב האפליקציה החדשה. העיצוב שואב השראה מהאפליקציות הפופולריות בעולם ומתרחק מהתפיסה העיצובית שאפיינה אפליקציות בנקאיות עד היום - ומספק חוויית משתמש חדשה לחלוטין: קל יותר להתמצא, קל יותר לחפש מידע ופעולות וקל יותר להגיע ולבצע פעולות בתחומים שמעניינים את הלקוחות.

אפליקציית לאומי 2. יח"צ,
מתוך האפליקציה החדשה - תסתנכרן עם נתוני בנקים ופינטק, ככל שתתקדם הרפורמה/יח"צ

שמוליק ארבל, ראש החטיבה הבנקאית בלאומי: "היום קיימת הפרעת קשב פיננסית מבחינת כמות המקומות שהלקוח צריך להיות מודע אליהם כדי לקבל את התמונה הפיננסית הכוללת שלו. כחלק מתפיסתנו, שמציבה את הלקוח במרכז, פיתחנו אפליקציה קלה, פשוטה ונוחה, שתעניק את השירות החכם והמתאים ביותר לצרכיו.

האפליקציה המתקדמת שאנו משיקים פותחה מתוך תפיסה שרואה בבנק לא רק ספק שירותים בנקאיים, כי אם גם כלי להנגשה וריכוז העולם הפיננסי במקום אחד עבור הלקוחות. ללקוח תהיה תמונת מצב כוללת על מצבו הפיננסי, לצד ניתוחים, תובנות והצעות ערך שיסייעו לו לנהל את כספו בצורה חכמה ויעילה יותר".

חיים שקולניק, ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות: "אנו גאים להשיק את האפליקציה עם היכולות הטכנולוגיות הטובות והמתקדמות בישראל, הפועלת בהלימה עם רפורמת הבנקאות הפתוחה. לצד יצירת חוויית המשתמש הייחודית, אנו מתכוונים להעשיר עבור לקוחותינו את הצעת הערך בכך שננגיש להם שורה של שירותים פיננסיים מתקדמים, אשר פותחו על ידי מיטב חברות הפינטק בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully