וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זנים חדשים של עגבניות שרי, שת"פ ישראלי-יפני

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 17:15

חברת אנרג'ין, הפועלת בתחום השבחת צמחים ומזון באמצעות בינה מלאכותית, הודיעה כי התקשרה בהסכם שיתוף פעולה עם חברת בת בבעלות של תאגיד הענק היפני Mitsui, במסגרתו הן יבצעו מחקר ופיתוח משותף, ולאחר מכן מסחור, של זני עגבניות שרי בעלי תכונות משופרות

עגבניות השרי, הם כידוע גאווה ישראלית, אבל הפעם נדמה כי יש עוד סיבה למסיבה. חברת אנרג'ין הישראלית הודיעה על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם חברת Mitsui (שנסחר בבורסה בטוקיו לפי שווי של 36 מיליארד דולר) היפני. גודל השוק הפוטנציאלי של הזנים שיפותחו, בגיאוגרפיות היעד, עמד בשנת 2020 על כ-25 מיליון דולר ומציג שיעורי צמיחה גבוהים.

ד"ר גיל רונן, מייסד ומנכ"ל אנרג'ין: "אנו גאים לעדכן על הסכם עם חברת הזרעים הבינלאומית טופ סידס אינטרנשיונל בע"מ שהינה חברת בת של תאגיד היפני הענק Mitsui & Co. Ltd., לביצוע משותף של מחקר ופיתוח ולאחר מכן מסחור של זני עגבניות שרי.

אילוסטרציה. ShutterStock
עגבניות שרי: העגבניות טבעיות, רק הבינה מלאכותית.../ShutterStock

יכולות הבינה המלאכותית

אנרג'ין תוביל את שלבי המחקר וטופ סידס תוביל את שלבי פיתוח המוצר, הפיתוח העסקי והמסחור. למעשה, זהו הסכם לפיתוח משותף של זן חדש של עגבניות שרי.

"פרויקט זה יהווה הוכחת התכנות נוספת לכך ששימוש בכלי הבינה המלאכותית יכולים לקצר את תהליך ההשבחה בצורה משמעותית ולאפשר השלמת פיתוח של זני עילית, במחצית מהזמן המקובל בשוק הזרעים. מבחינה זו, מדובר בהתפתחות אסטרטגית במודל הפעילות של אנרג'ין, כאשר הצלחת הפרויקט עשויה להיות תרומה משמעותית לצמיחתה העתידית של החברה".

גיל ואסף, אנרג'ן. יחסי ציבור,
בימין: ד"ר גיל רונן, מייסד ומנכ"ל אנרג'ין/יחסי ציבור

צמיחה של 6% בשנה

להערכת החברה, ההשקעה מצידה בפרויקט צפויה לעמוד על כ-400 אלף דולר, וגודל השוק הפוטנציאלי של המוצרים בגאוגרפיות היעד עמד בשנת 2020 על כ-25 מיליון דולר.

יצוין כי שוק זרעי העגבניות העולמי עומד על למעלה ממיליארד דולר בשנה וצפוי, לפי מחקר עדכני, לצמוח בקצב שנתי של כ-6% בין השנים 2021-2026, כאשר סגמנט זרעי עגבניות השרי צומח בקצב גבוה יותר משאר הסגמנטים.

היה והפרויקט יושלם בהצלחה וחברת הזרעים תצליח במסחורו, המועד הראשון הצפוי לקבלת הכנסות מתמלוגים מהפרויקט הינו שנת 2025.

"שוק הירקות חווה אתגרים רבים בעקבות שינויי האקלים"

אלון לרנר מנהל חדשנות ושיתופי פעולה, טופ סידס אינטרנשיונל: "כחלק מהעלייה המתמדת בצריכת המזון בעולם, שוק הירקות חווה אתגרים רבים נוספים בעקבות שינויי האקלים, הופעת מחלות חדשות ואף שינויים תכופים בטעמי השוק ואופי הצריכה".

"טופ סידס משקיעה רבות בפיתוח ושיווק זני ירקות בעלי תכונות משופרות שיאפשרו לחקלאים להתמודד עם אתגרים אלו ולצרכנים להנות מירקות איכותיים, בדגש על מרכיבי הטעם והבריאות. טיפוח זן חדש אורך שנים ודורש השקעה רבה. אנו מקפידים להיות בחזית הטכנולוגיה בכדי לאתר תכונות טובות, ליעל את עבודת הטיפוח ולקצר זמן - עד מסחור זן", מוסיף לרנר.

לסיכום מציין לרנק כי: "שיתוף הפעולה עם אנרג'ין הוא חלק מישום תפיסה זו. שימוש בכלים המתקדמים של אנרג'ין עם הגנטיקה המוכחת של טופ סידס, והכוונתה על ידי מידע מלקוחותינו הרבים במדינות מפתח של יצור ירקות, תאפשר לצוות המשותף להפוך למוביל דרך בתעשיית הזרעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully