וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שורה של מינויים חדשים בבנק ישראל

דוד רוזנטל

עודכן לאחרונה: 5.10.2021 / 14:21

פרופ' נעמי פלדמן מונתה לחברה בוועדה המוניטרית של הבנק, ד"ר יוסי סעדון מונה למנהל האגף הפיננסי בחטיבת המחקר ואייל זפרני יהיה מנהל אגף תשתיות טכנולוגיות

ממשלת ישראל אישרה את המלצת ועדת האיתור למנות את פרופ' נעמי פלדמן לחברה בוועדה המוניטרית של בנק ישראל, במקומו של פרופ' ראובן גרונאו שיפרוש מהוועדה המוניטרית לאחר 10 שנות עבודה. המינוי ייכנס לתוקפו בתאריך 9/10/21. בתוך כך, אישרה הממשלה את המלצת הוועדה להארכת המינויים של פרופ' משה חזן ופרופ' צבי הרקוביץ' לקדנציה נוספת.

על פי חוק בנק ישראל (2010), הוועדה המוניטרית צריכה למנות שישה חברים: הנגיד (יו"ר הוועדה), המשנה לנגיד, עובד בנק ישראל שמינה הנגיד, ושלושה חברים מקרב הציבור אותם ממנה הממשלה. נכון להיום מכהנים כחברים מקרב הציבור פרופ' ראובן גרונאו, פרופ' צבי הרקוביץ' ופרופ' משה חזן. טרם ההמלצה על מינוי החברים התקיים תהליך סדור בוועדה לאיתור מועמדים לכהונה כחברים מקרב הציבור בוועדה המוניטרית ובמועצה המינהלית של בנק ישראל בראשות עו"ד שוקי למברגר. הוועדה לבדיקת מינויים, בראשות השופטת (בדימוס) בלהה גילאור קיימה אף היא התייעצות עם נגיד בנק ישראל ומצאה את השלושה כשירים לכהונה.

פרופ' פלדמן בעלת תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת אילינוי, ובעלת תואר דוקטור בכלכלה מאוניברסיטת מישיגן ומתמחה בתחומי מימון ציבורי, מיסים וכלכלה התנהגותית. הפרופ' פלדמן משמשת כפרופסור חבר במחלקה לכלכלה באוניברסיטה העברית מאז שנת 2018, וכן משמשת כעורכת בכתב העת הכלכלי American Economic Journal: Economic Policy. כמו כן שימשה בין השנים 2011-2018 ככלכלנית בכירה במדור ניתוח פיסקאלי בפדרל-ריזרב, ובתווך גם כיהנה כשנה במועצה היועצים הכלכליים של הנשיא בארה"ב (CEA). קודם לכן גם שימשה פלדמן כיועצת לאגף הערכה ואסטרטגיה מוניטרית בבנק המרכזי של אנגליה בשנת 2004.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "אני מאחל לפרופ' פלדמן הצלחה רבה במילוי תפקידה כנציגת הציבור בוועדה המוניטרית בבנק ישראל ומודה לה על נכונתה לקחת על עצמה את האחריות הכרוכה בכך. לפרופ' פלדמן ניסיון מקצועי רלוונטי ועשיר ואני בטוח שתתרום רבות לעבודת הוועדה. בנוסף ברצוני להודות מקרב לב לפרופ' ראובן גרונאו על 10 שנותיו כחבר בוועדה המוניטרית של בנק ישראל, שהוא חבר בה מיום היווסדה, ועל תרומתו המקצועית להתוויית המדיניות הכלכלית שהובילה הוועדה במשק הישראלי בשנים אלו."​

נעמי פלדמן. ברונו שרביט,
פרופ' נעמי פלדמן/ברונו שרביט

שורה של מינויים חדשים בבנק ישראל. מנהל חטיבת המחקר בבנק, פרופ' מישל סטרבצ'ינסקי, הודיע על מינויו של ד"ר יוסי סעדון למנהל האגף הפיננסי בחטיבת המחקר בבנק ישראל. ד"ר סעדון יחליף את מיקי קהן, שפורש מהבנק בימים אלה. סעדון נבחר בהליך מכרז שהתקיים בבנק ישראל בוועדה בראשות מנהל חטיבת המחקר.

ד"ר סעדון שימש כראש תחום מדיניות מאקרו-יציבותית שבאגף הפיננסי. היחידה שבראשה עמד עוסקת בבניה ויישום של מודלים לזיהוי סיכונים מערכתיים במשק הישראלי, מעקב אחר יציבות המערכת הפיננסית בכללותה, פיתוח כלים למדידת הקישוריות בתוך המערכת הפיננסית ובינה למגזר העסקי הריאלי. .

יוסי סעדון החל את דרכו בבנק ישראל ככלכלן בתחום היציבות הפיננסית בחטיבת המחקר. בהמשך כיהן כדובר בנק ישראל כ-6 שנים ולאחר מכן היה הנציג של מדינת ישראל בדירקטוריונים של הבנק העולמי, הבנק לפיתוח אמריקה הלטינית (IDB) וזרוע ההשקעות הפרטיות של הבנק לפיתוח אמריקה הלטינית (IIC). כמו כן, שימש בעבר כיועץ חיצוני לקרן המטבע.

סעדון, בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים ותארים שני ושלישי בכלכלה מאוניברסיטת בן גוריון, תושב באר שבע ומזה שנים רבות היה מרצה בתחומי הכלכלה, המימון, המתמטיקה והסטטיסטיקה במוסדות להשכלה גבוהה (אוניברסיטת בן גוריון, המכללה האקדמית ספיר ועוד).

מנהל חטיבת המחקר, פרופ' מישל סטרבצ'ינסקי: "יוסי סעדון מביא לתפקיד ניסיון רב שהוא פועל יוצא של התפקידים השונים שהוא מילא לאורך זמן בנוסף לשירותו בחטיבת המחקר. יכולותיו הגבוהות להניע את עובדיו יעמדו לרשותו באתגרים שמצפים לנו; אני מודה לו מאוד על לקיחת האחראיות בתפקידו החדש שהוא בעל חשיבות רבה מנקודת מבט של הבנק. בהזדמנות זו אני רוצה להודות למיקי קהן על יצירת היסודות של האגף הפיננסי אותו הוא ניהל מאז הקמתו; תרומתו ניכרת בגיבוש קבוצת כלכלנים מצוינת המשרתים את המדיניות של בנק ישראל בתחום הפיננסי".​

יוסי סעדון. דוברות בנק ישראל,
ד"ר יוסי סעדון/דוברות בנק ישראל

מנהל חטיבת טכנולוגיית המידע ליאור ג'ורג'י הודיע על מינויו של אייל זפרני למנהל אגף תשתיות טכנולוגיות בחטיבת טכנולוגית המידע בבנק. זפרני יעמוד בראש האגף האמון על פיתוח ותחזוקת תשתיות המחשוב של הבנק התומכות במערכות הפיננסיות, במערכות המידע המנהליות, תשתיות התקשורת, בסיסי נתונים ואבטחת המידע.

זפרני בעל תואר ראשון בהנדסת מערכות מידע מאוניברסיטת בן גוריון שבנגב ותואר שני בניהול תעשייתי מאוניברסיטת בר אילן. הוא החל את דרכו המקצועית בבנק ישראל בשנת 2007 ושימש במגוון תפקידי ניהול בחטיבת טכנולוגית המידע, תפקידו האחרון היה יועץ טכנולוגי בכיר למנהל החטיבה. הוא תושב רעות, נשוי ואב לארבעה.

אייל זפרני. דוברות בנק ישראל,
אייל זפרני/דוברות בנק ישראל

ליאור ג'ורג'י, מנהל חטיבת טכנולוגיות המידע בבנק ישראל: "אני מודה לאייל על הצטרפותו להנהלת החטיבה ועל נכונותו לקחת על עצמו את התפקיד החשוב והמאתגר. אייל מביא איתו לתפקיד ידע רב וניסיון ארוך שנים במגוון תפקידים בבנק ישראל, אני מאחל לו הצלחה רבה בתפקידו".

  • עוד באותו נושא:
  • בנק ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully