וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלצרות או הייטק? עבודת סטודנטים, לא מה שחשבתם

עודכן לאחרונה: 10.10.2021 / 1:15

בעוד חברות הייטק רבות מעוניינות לגייס עובדים עם ניסיון בלבד, אחרות מציעות התמחות דווקא לסטודנטים שעושים את צעדיהם הראשונים בשוק העבודה. דיברנו עם נציגי החברות המעסיקות ועם סטודנטים על ניסיון, תרומה הדדית ושילוב בין לימודים לעבודה

כשאנחנו חושבים על עבודות סטודנטיאליות, אנחנו מדמיינים מלצרות, שליחויות, אבטחה, דיילות ועוד עבודות במשמרות, לרוב עם משכורת צנועה בצדן, משרות שמאפשרות תמרון בין הלימודים לעבודה, הפסקות בתקופות מבחנים ועוד.

בקצה השני של הסקאלה המדומינת, נמצא ענף ההייטק - זה עם האקזיטים והאופציות, ימי הכיף וכרטיסי ההסעדה, הכנסים המופעים ובגדול, החיים הטובים.

אלא שהמחסור בעובדים בענף ההייטק (ולא רק הוא) הוליד ביקוש לעובדים צעירים. מה שהתחיל אצל חלק מהחברות כפיתרון דחק, בהיעדר עובדים מנוסים יותר, הפך למצב של ווין-ווין: החברות זוכות בכוח אדם רענן, שעדיין לא הוסלל לצורת חשיבה מסוימת והסטודנטים נהנים לא רק משכר מתגמל הרבה יותר, אלא בעיקר מצבירת ניסיון מקצועי במקביל ללימודים.

י

הנאה משני העולמות

בחברת Nym המפתחת פלטפורמה לקידוד תיקים רפואיים, מועסקים סטודנטים לרפואה. "אנחנו רואים יתרון בהעסקת סטודנטים" אומרת טל גפן סמנכ"לית HR בחברה. "הידע הרפואי שלהם וההבנה בתהליך קבלת ההחלטות הרפואי, משמש לדיוק הפלטפורמה שלנו. העבודה בחברה מאפשרת להם לעבוד בהייטק בזמן הלימודים ולהשתמש במקביל בידע הרפואי".

אחת מהסטודנטיות לרפואה שעובדות בחברה היא זיו כהן שלומדת באוניברסיטה העברית: "העבודה ב-Nym מאפשרת לי לשלב וליישם את הידע הרפואי יחד עם הטכנולוגיה, ובעצם ליהנות משני עולמות שמעניינים אותי. בנוסף, זו גם דרך להתפרנס תוך כדי הלימודים".

זיו כהן. אלעד ברגנה,
זיו כהן, סטודנטית לרפואה: נהנית משני העולמות/אלעד ברגנה

הזדמנות לגעת ב"דבר האמיתי"

בחברת דודא (Duda), שפיתחה פלטפורמה לבניית אתרים לסוכנויות דיגיטל ופלטפורמות SaaS, מועסקים סטודנטים במגוון משרות. "ככל שהחברה גדלה, כך יש לנו יותר אופציות להעסיק סטודנטים בצוותים שונים, ואנחנו שמחים על כך", מספרת רותם ברדה, מנהלת HR בדודא.

"הסטודנטים משתלבים בתהליך העבודה כבר מהיום הראשון. הם לומדים ומתקדמים מבחינה מקצועית עוד במהלך התואר שלהם, ואנחנו מכשירים כוח אדם איכותי וצעיר שיוכל להישאר להמשך ולהתקדם בחברה, כמו שכבר ראינו בעבר. יש לנו מספר עובדים שהתחילו במשרות סטודנט והתקדמו בחברה".

אחד הסטודנטים בחברה הוא אמיר זאושניצר, בן 26, שיתחיל בקרוב את שנה ג' בתואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטת בן גוריון, ועובד כמפתח אוטומציה: "התחלתי לעבוד בדודא מאמצע שנה ב'. אני גר ולומד בבאר שבע, ועובד פעמיים בשבוע מהבית, ופעם בשבוע מהמשרד".

"הכניסה לעבודה בדודא הייתה הדרגתית, וגם היום אני עדיין לומד ומתנסה בתחומים שלא תמיד עוסקים בהם בלימודים. התפקיד שלי נותן לי הזדמנות לגעת ב"דבר האמיתי", לתרום באופן ישיר לפיתוח המוצר ולקבל פידבקים על התוצרים שלי מעובדים ותיקים יותר, מה שגורם לי לצבור ביטחון וניסיון תוך כדי העבודה"

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אמיר זאושניצר. פרטי,
אמיר זאושניצר, סטודנט למדעי המחשב: הזדמנות לגעת בדבר האמיתי/פרטי

צומחים ביחד עם החברה

"ביוביטל, המייצרת פתרונות טכנולוגיים בתחום הבריאות הדיגיטלית, מאמינים באנשים ובפוטנציאל שלהם, ונוהגים לגייס סטודנטים המתאימים לד.נ.א של החברה ולהעניק להם את ההזדמנות הראשונה", כך אומר ליאור קליבנסקי, CTO & Co-founder בחברה.

"הסטודנטים זוכים לצמוח ולהתפתח מקצועית ואנו זוכים לחברי צוות חדורי מוטיבציה שממשיכים לגדול עם החברה גם ביום שאחרי התואר".

"את דרכי ביוביטל, סטארטאפ העוסק בפתרונות טכנולוגיים בתחום הבריאות הדיגיטלית, התחלתי דרך פרויקט התמחויות בסוף השנה השנייה ללימודים" מספרת מיכל פלד, שעובדת בחברה במקביל להיותה סטודנטית שנה רביעית להנדסה תעשיה וניהול בשנקר".

בסוף ההתמחות, הצטרפתי לצוות של יוביטל כמנתחת מידע (דאטה אנליסטית), תפקיד שחושף אותי לעולמות הדאטה וה-BI עליהם למדנו גם בתואר. העבודה בחברה מאפשרת לי לקחת את הידע שצברתי בקורסים העיוניים במכללה, להתנסות בהם בצורה מעשית ובכך להתפתח באופו מקצועי.

"העבודה דינאמית, אני נוגעת במגוון תחומים ומרגישה שאני צומחת יחד עם החברה. אין ספק שהייתי ממליצה לכל הסטודנטים לשלב עבודה במקביל ללימודים ולהרוויח לא רק למידה אלא גם פרקטיקה ועשייה משמעותית".

מיכל פלד. הדר יואביאן,
מיכל פלד, נכנסה להייטק בתום השנה השנייה ללימודי הנדסת תעשייה וניהול/הדר יואביאן

התיאוריה מתורגמת למעשה

בחברת הפינטק BlueVine, המתמחה בשירותי בנקאות חדשניים לעסקים קטנים, מעסיקים עשרות סטודנטים.

"אנחנו רואים בהעסקת הסטודנטים יתרון גדול, ותרומה גם לארגון וגם לסטודנטים עצמם", מספרת שרון פלג, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברה. "בעבודתם, הסטודנטים רוכשים ניסיון מעשי בתחומי הלימוד שלהם. אנחנו שמחים לגייס טאלנטים חדשים לכוחותינו, שיכולים להמשיך לתרום גם לאחר סיום התואר, ולהתפתח בחברה".

אחד מהסטודנטים שעובדים בחברה הוא יובל דוגץ', סטודנט להנדסת מערכות מידע בטכניון. "אני עובד במשרת סטודנט כאנליסט במחלקת ניהול הסיכונים של BlueVine. העובדה שאני סטודנט נותנת לי כלים רבים להתמודד עם העבודה שאני נתקל בה.

מעבר לזה, אני עובד גם עם האנליסטים שבמשרה מלאה, מול מסד הנתונים הענק של החברה, וככה אני מתרגל את הדברים הטכניים שלמדתי בתואר. העבודה בעולם האמיתי מתרגמת את התאוריה שלומדים בתואר לדבר פרקטי ומעשי, וזה פלוס ענקי".

יובל דוגץ'. יח"צ,
יובל דוגץ', סטודנט להנדסת מערכות מידע:מתרגל בעבודה את הדברים הטכניים שלמד בדרך אל התואר/יח"צ

צבירת ניסיון בעולם העסקים

חברת Atera הישראלית פיתחה מערכות לניהול, חיזוי ומניעת תקלות מערך המחשוב, ובכך מאפשרת לארגונים לעבוד מרחוק ולנהל את צורכי המחשוב שלהם ללא תלות במיקום הפיזי בו עובדיהם נמצאים.

בחברה מועסקים סטודנטים במגוון תפקידים. "זוהי זכות עבורנו להיות לארגון שפותח הזדמנויות לסטודנטים שמחפשים את דלת הכניסה לעולם העסקי ולתרבות של חברות הסטארטאפ.

אנחנו שמחים לתרום לניסיון שלהם ולעזור להם להיחשף ולהתמקצע בתחומים שמעניינים אותם, ובד בבד ליהנות מכישרון וחשיבה פתוחה ויצירתית, מתוך מוטיבציה הדדית לעבודה משותפת ארוכת טווח" אומרת שני בראונשטיין VP HR בחברת Atera.

נועם ויצמן עובד במחלקת customer success וסטודנט לכלכלה ומנהל עסקים "הגעתי לאטרה דרך ידידה בזמן שחיפשתי משרת סטודנט. רציתי לצבור ניסיון תעסוקתי ולנסות להתברג במקום עבודה. העבודה כאן תורמת לניסיון כיוון שאני לומד דרכה המון על העולם הטכנולוגי וצובר ניסיון בעולם העסקים ותקשורת מול לקוחות".

שני בראונשטיין. גיל לוינסון,
שני בראונשטיין, VP HR בחברת Atera: "זכות עבורנו להיות ארגון שפותח הזדמנויות בפני סטודנטים"/גיל לוינסון

צורת העבודה מותאמת לצרכי הסטודנט

בחברת "Deeb", שיצרה פלטפורמה למציאת עבודה המתווך את שוק העבודה של העולם ה"ישן" לדור העתיד של העובדים, אחוז משמעותי מעובדי החברה הם סטודנטים.

"המוצר שפיתחנו מגשים את חלומם של צעירים וסטודנטים רבים המשוועים לעבודה גמישה המשתלבת עם אורח חייהם" מספר טל (טלכו) כוכבי, סמנכ"ל השיווק בחברה. "תמהיל העובדים בחברה המשלב עובדים מנוסים לצד סטודנטים בתפקידי מפתח בחברה, משמש עבורנו מוטיבציה יום יומית להתאמת המוצר באופן מיטבי לצרכי הצעירים".

אחת הסטודנטיות העובדות בחברה בתפקיד מפתח היא יובל סעד, המשמשת כ-VP Customer Success ב"Deeb" ובמקביל משלבת לימודי מדעי המחשב באוניברסיטת בן גוריון.

"העבודה ב-Deeb היא שילוב מנצח בשבילי. אני מצליחה להשלים את הידע התאורטי מהאקדמיה בידע מעשי בחברת הייטק שגדלה מיום ליום. כמנהלת בחברה המבקשת להתאים את צורת העבודה המודרנית לצרכי הסטודנטים בפרט והדור הצעיר בכלל, אני מרגישה אחריות להביא לשולחן הדיונים את רצונותיהם של חברי לספסל הלימודים כדי לאפשר לנו לעבוד בצורה גמישה יותר, רווחית יותר ובעיקר בצורה שמתאימה לדור שלנו"

יובל סעד. יח"צ,
יובל סעד, סטודנטית למדעי המחשב. השתלבה בתפקיד בכיר בחברת ההייטק/יח"צ

שילוב טבעי בין עבודה ולימודים

הסטארט-אפ הישראלי EverC, מתעסק בתחום הפינטק וניהול סיכוני מסחר ברשת. לחברה פתרונות המאפשרים פיקוח, סיווג והערכת סיכונים עסקיים הכרוכים במסחר באינטרנט.

"כחלק משילוב סטודנטים בחברה, הצבנו אותם בתפקידי ניהול פרויקטים, Data ו-BI במחלקות שונות", אומרת חן קלטר, סמנכ"לית התפעול באברסי (EverC). "אנחנו מאמינים ששילוב סטודנטים כחלק ממערך כוח האדם של אברסי מעשיר אותנו כחברה, ונותן לנו לקחת חלק בעתיד של צעירים רבים".

"כמי שהתחילה את דרכה כסטודנטית, אני רואה את דרכם של הסטודנטים שמגיעים אלינו ומתמלאת גאווה. אני יכולה להעיד שהעסקת סטודנטים היא אינה מוצלחת רק לחברה, אלא גם לסטודנט, שמקבל הזדמנות ללמוד פרקטיקה ולצבור ניסיון תעסוקתי ממשי כבר בזמן הלימודים. הזדמנות זו מבדלת אותו בשוק העבודה בתום התואר בין אם ימשיך באותה החברה ובין אם יפנה לחיפוש עבודה במקום אחר".

עידן קימרון. יח"צ,
עידן קימרון, סטודנטית לפסיכולוגיה: שילוב טבעי בין עבודה ולימודים/יח"צ

המשך עבודה בחברה גם אחרי התואר

"עוד לפני תחילת הלימודים רציתי להיכנס לעולם העבודה, להתחיל לצבור ניסיון ולהיחשף לאתגר ולעניין שעבודה בסטראטאפ מביאה איתה. אומרת עידן קימרון, סטודנטית שנה ג' לתואר ראשון בפסיכולוגיה בהתמחות חווית משתמש, במכללה האקדמית תל אביב יפו, שעובדת ב- EverC קרוב לשנתיים במקביל ללימודים כ- Junior project manager במחלקת R&D.

"התחלתי לעבוד בחברה כחודשיים לפני תחילת הלימודים כאנליסטית risk. מהרגע הראשון היה מאוד מעניין ללמוד את התחום והשילוב בין העבודה ללימודים היה מאוד טבעי. עם הזמן נחשפתי לתחומים נוספים בחברה וזכיתי להתקדם לתפקיד ניהול פרוייקטים אותו מבצעת היום.

אין ספק שהעבודה במקביל ללימודים מציבה אותי בעמדת יתרון הן מבחינת ניסיון תעסוקתי והן בהקשר לחשיפה לתחומי עניין בעולם העבודה. אני בהחלט רואה את עצמי ממשיכה בחברה גם לאחר התואר בזכות העניין, האתגר והאנשים שהם כמו משפחה".

טכנולוגיות רלוונטיות לשוק העבודה

חברת ההייטק הישראלית Riskified, המגייסת למגוון תחומים ומחלקות, יצאה במהלך גיוס ייחודי, באמצעות תכנית בשם Riskified Spark, המיועדת לבוגרות ובוגרי מדעי המחשב, הנדסת תוכנה ותארים מקבילים, או לסטודנטים וסטודנטיות בסמסטר האחרון לתואר- שיאפשר להם להשתלב בצוותי הפיתוח של החברה, במסלול מהיר. תוך מספר ימים בודדים, נרשמו מאות מועמדים.

לאחר סיום ההרשמה, יוזמנו המועמדים הנבחרים ליום מיונים אחד מרוכז, שיכלול משימה שנבנתה על ידי צוות הפיתוח של החברה ותכלול שלושה שלבים. המועמדים שייבחרו יצטרפו לחברה כעובדים מהשורה החל מיומם הראשון, ויקדישו את החודשיים הראשונים ללמידה ובניית היכולות הטכניות הנדרשות על מנת להשתלב בצוותי ה-Backend וצוותי ה-Full stack בחברה.

לדברי רותם אמתי, סמנכ"לית משאבי אנוש ב- Riskified: "חברות הייטק רבות מציעות משרות לבעלי ניסיון מקצועי בלבד והדבר מהווה מכשול לבוגרי ובוגרות תואר טריים. אנו מציעים משרה משמעותית ותהליך הכשרה בן שמונה שבועות, הכולל מגוון קורסים וסדנאות שיעזרו למועמדים לבנות יכולות טכנולוגיות רלוונטיות לשוק העבודה. המשרות אינן מצריכות ניסיון מוקדם וכל בוגרי תארים העומדים בדרישות הראשוניות מוזמנים להגיש מועמדות. התכנית נועדה לספק הזדמנות לאותם סטודנטים המעוניינים לסלול את דרכם לקריירה משמעותית בהייטק".

קישור לעמוד המשרות: https://pages.riskified.com/spark/

רותם אמיתי- סמנכל משאבי אנוש ריסקיפייד. שרהלה גור לביא,
רותם אמיתי, סמנכ"ל משאבי אנוש ריסקיפייד/שרהלה גור לביא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully